Opwapper jurkjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Opwapper jurkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 09:58

Ik ben dol op a-lijn beetje 50-ties jurkjes. Maar die zijn best vaak van vrij dunne polyester. Lekker luchtig in de zomer en wat dat betreft prima maar wat minder handig is dat ze ook makkelijk opwaaien als de wind wat sterker is. En een pietsje marylin-monroe is op sommige momenten best geinig maar de hele tijd liever niet!

Mijn vraag: is daar op een simpele (goedkope..) manier wat aan te doen? Ik ben overigens geen naaister en heb ook geen naaimachine.

Alvast bedankt!

xMarieke

Re: Opwapper jurkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:22

Er bestaan paperclip achtige klemmetjes die je aan de zoom van je jurk kunt vast maken.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:27

Ik draag onder mijn jurkjes spiekbroekjes. Ik probeer meestal een exemplaar in een bijpassend stofje te vinden, maar ik heb ook zwarte en huidskleurige. Deze hebben bij mij 3 voordelen:

Minder erg als je jurkje opwaait of net niet netjes zit.
Maakt mijn buikje net wat strakker.
Geen schurende bovenbenen meer.

Nu ben ik wel vrij stevig, waardoor ik ze vanwege reden 2 en 3 toch draag.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:35

Bij skater rokjes doe ik er altijd een strak rokje onder aan. Om inkijk te voorkomen op roltrappen e.d. en inderdaad tegen het opwaaien.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 14:50

xMarieke schreef:
Er bestaan paperclip achtige klemmetjes die je aan de zoom van je jurk kunt vast maken.

Klinkt goed! Hoe heet zoiets? Mijn google actie leverde weinig op helaas

daffieduck83 schreef:
Ik draag onder mijn jurkjes spiekbroekjes. Ik probeer meestal een exemplaar in een bijpassend stofje te vinden, maar ik heb ook zwarte en huidskleurige.

En

Nessie schreef:
Bij skater rokjes doe ik er altijd een strak rokje onder aan. Om inkijk te voorkomen op roltrappen e.d. en inderdaad tegen het opwaaien.

Goed idee! Ga ik naar kijken

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:46

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:10

heb je al eens van lood koord/veter gehoord die naai ik er altijd aan/in de zoom onopvallend en toch verzwaard ik kreeg de tip van een lieve gereformeerde collega ( anders stea je zo in je blootegat, dit elpt echt eeh!). Ja ze praat echt met een leuk accent.... :)F
Waar op een paar weken later most bekennen Da'k de d'n diek bie west kappel goed e kunne fietsn en als de zeeuwse meiden da kunne at ut wee us waait ,dan kan jij dat ook! ;)

hier is de link: https://www.stoffen.net/137-00035-0000_ ... rster.html , er is ook nog ligter en zwaarder....heb zelf altijd de middelste en dat is nog nooit mis gegaan ( als het echt waait en koud is draag ik een broek)!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:32

Ik wilde ook zeggen, iets van loodjes/loodveter :j. Als je zelf niet kunt naaien, kun je misschien je moeder/oma lief aankijken? Of anders zijn er vast genoeg vermaakzaakjes te vinden waar ze dat er tegen een klein prijsje voor je in willen zetten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:01

Mijn moeder heeft een legging kort afgeknipt. Als een soort van broekje dus onder je jurkje. Zie je niets van! :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:07

Afhankelijk van hoe dik de stof is, kan je de magnetische boekenleggers van de Hema gebruiken

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:41

Goede tips, denk ik. Hebben jullie ook nog tips waar dat soort jurken te koop zijn? Kom ze uiteraard wel online tegen maar nog niet wat ik precies zoek.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 07:38

Echte retro jurkjes vind ik vaak bij Notorious in Utrecht. Dat is een winkel met kleding geïnspireerd op de jaren '40, '50 en '60.
Andere leuke jurkjes koop ik bij Art in Utrecht of bij Bibliss in Gouda. Bij die winkels hebben ze merken als Tante Betsy, King Louie etc.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:36

mysa schreef:
Goede tips, denk ik. Hebben jullie ook nog tips waar dat soort jurken te koop zijn? Kom ze uiteraard wel online tegen maar nog niet wat ik precies zoek.

Oa bij succubus en top vintage

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:55

Dank!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 15:53