wat vinden jullie??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 00:07

heb begin mei een tuinset verkocht stond bij gebruikt 6 hardhouten stoelen en een tafel voor €100, en 3 extra stoelen waar wat werk aan zat dit wist ze vantevoren.

ze komt met een busje en zegt zal ik het gelijk ernaast zetten, waarop ik zeg wil je het niet eerst zien.. nou ze keek ff en wou het kopen ze heeft de stoelen zelf ingeladen.. nu een maand later bericht dat de stoelen verrot zijn en er was iemand doorheen gezakt, en was gewond geraakt blauwe plek op zn arm.

ik hen gezegd dat de stoelen goed waren en ze ze hier zelf had gezien en ingeladen en een maand na tijd nog komen klagen ze bleef berichten sturen en eiste het geld terug. meerdere dreigementen gekregen.

nu ging ze aangifte doen van oplichting..

ik weet 100% zeker dat die stoelen niet verrot waren we hadden er zelf nog opgezet en mn huisgenoot had ze nog nagekeken. anders had ik ze ook echt niet te koop gezet.

ze vind dat ik haar tegemoet moet komen maar dat weiger ik.. ben ik nu dan zo gemeen?

StillAngel

Re: wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 00:26

Wat een grote onzin van haar zeg. Ik weet niet veel van wettelijk gedoe maar als je logisch nadenkt kun je als particulier voor een stoel toch niet zoveel verkeerd doen. Het zijn geen verborgen gebreken, het gebeurde ook niet net na de koop (ze heeft ze alweer eventjes) en mevrouw moet gewoon haar spullen goed controleren voor ze het aanschaft. Risico van marktplaats, jammer voor haar. Ik zou haar zelf fijn geblokkeerd hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 00:35

heb ik inmiddels ook gedaan werd gek van alle berichten.

Ze had hier alle tijd om te kijken, ze stonden buiten dus licht zat was begin vd middag. wie weet wat ze in die maand ermee gedaan hebben ook.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 05:27

Geen zorgen maken ts!

Gewoon niet meer reageren. Er zijn een hoop mensen die zich met dit soort zaakjes bezig houden en hopen daar geld voor te zien.

Je hoort het vanzelf als ze echt aangifte doet, maar die kans is niet zo groot. ;)

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:59

Niet druk om maken en niet op reageren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:05

Eigen schuld dikke bult voor haar.

Gewond is trouwens wel heel overdreven voor een blauw plekje

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:11

Je hebt haar niet opgelicht, je hebt immers eerlijk verteld dat de stoelen niet 100% waren en je hebt niets gedaan om schade te verbergen. Ze heeft ze ook nog eens zelf kunnen bekijken en we zijn inmiddels een maand verder. Kortom, zij heeft geen poot om op te staan. Lekker negeren.

Ik zou wel alle berichten van haar bewaren en eventuele telefoontjes noteren met datum, tijd, en kort wat er is gezegd. Je weet nooit wat ze verder gaat doen en dan heb je in ieder geval dat dossier.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:17

Wat Dani zegt + de prijs stemt ook overeen met je omschrijving, menigeen die er dan nog meer voor had gevraagd :)

Een 100 euro voor een omvangrijke hardhouten tuinset is echt een "te goed om in bonken te hakken maar te gebruikt voor een forse vraagprijs" bedrag.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:12

misschien was die mens wel te zwaar <<)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 10:10

de 4 stoelen bij de tafel waren goed hier er nog opgezeten.. de andere extra mochten gratis mee moesten nagekeken ze beweerde dat 3 mensen erdoor gezakt waren pff

Afbeelding
dit stuurde ze ook nog.. maar misschien mis ik iets of zien jullie wel iets wat verrot is..

denk inderdaad dat ze denkt feestje is geweest set mag weg of hoop op deel geld terug

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:13

Ik wens haar veel succes met haar aangifte. Als koper heb je een onderzoeksplicht, en zeker als je particulier koopt komt ze niet ver hoor.

Geen zorgen om maken :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 10:20

Ben ook niet bang voor evt aangifte gaat me meer om het idee dat ik me nu juist besodemieterd voel dat iemand zoiets flikt.. maar misschien tegenwoordig heel normaal?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:23

SecretLIN schreef:
de 4 stoelen bij de tafel waren goed hier er nog opgezeten.. de andere extra mochten gratis mee moesten nagekeken ze beweerde dat 3 mensen erdoor gezakt waren pff

[img]m/SyDBLd.jpg[/i mg]
dit stuurde ze ook nog.. maar misschien mis ik iets of zien jullie wel iets wat verrot is..

denk inderdaad dat ze denkt feestje is geweest set mag weg of hoop op deel geld terug

Is dit bij die vrouw niet een kwestie geweest van niet goed uitklappen? Wat je ziet is dat de armleuning een soort gleuf heeft waarin je hem kan stellen.
Ik ben ook wel eens door een stoel gezakt, omdat ik hem niet goed uitgeklapt had.
Eveneens het zelfde verhaal een keer gebeurd maar daarmee heb ik toen wel de stoel gebroken (plastic stoel).
Ik zou me echt geen zorgen maken. Garantie tot aan de deur.

Flash111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:29

Spijtig voorval maar U verkocht de stoelen in de staat waarin ze zich bevonden en moet uzelf dus niets verwijten. Goed of slecht, ze heeft zich bij afhaling van de zichtbare gebreken kunnen vergewissen en heeft thans geen been om op te staan. U heeft trouwens ook geen zicht op wat er in tussentijd mee gebeurd is of onder welke omstandigheden er iemand zou doorgezakt zijn. Niets van aantrekken dus.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 10:42

gowlan idd ik heb echt geen idee.

flash111 ze zegt ik geloofde daarom niet goed gekeken.. maar ik zeg het ze waren ook zeker niet verrot hebben ze nog nagekeken voor ik ze op marktplaats zette

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:09

Niet meer druk over maken, al zou ze aangifte doen, de politie doet bij 9 van de 10 gevallen er niks mee. En ze heeft geen poot om op te staan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 19:13

nee probeer het ook van me af te zetten nja anders komt ze maar aan de deur

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 19:31

Dit is een beetje de trend tegenwoordig heb ik het idee. Ik had laatst ook iemand die na 5 weken ineens geld terug wou omdat het gekochte kapot zou zijn.

Na 5 weken.. daar kom je dan toch wel eerder achter lijkt me, plus dat ik zeker weet dat het goed was.

Niks van aantrekken, lekker laten praten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 19:57

zorro schreef:
Dit is een beetje de trend tegenwoordig heb ik het idee. Ik had laatst ook iemand die na 5 weken ineens geld terug wou omdat het gekochte kapot zou zijn.

Na 5 weken.. daar kom je dan toch wel eerder achter lijkt me, plus dat ik zeker weet dat het goed was.

Niks van aantrekken, lekker laten praten.

oh echt ook na zo'n tijd bah!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 20:14

Ik denk dat deze mevrouw geen poot heeft om op te staan. Gewoon negeren die mevrouw. Wel zou ik alles wat je hebt van correspondentie en foto's even bewaren je weet nooit waarvoor je het nog nodig mocht hebben.

Ik heb het een omgekeerde meegemaakt. 2 jaar geleden een leren hoekbank gekocht via mp, toen we gingen kijken had ik gezegd dat ik dacht dat de bank eigenlijk te klein vond. Maar omdat toen kerst voor de deur stond ik toch graag ergens op wou zitten heb ik die bank gekocht.
Na de kerst de bank verkocht (we waren aan het wachten op onze nieuwe bank) krijg ik van de verkoper een mailtje dat hij gezien had dat ik de bank te koop aanbood, dat was niet de afspraak, ik was een handelaar want ik vroeg meer dan wat ik betaald had.. Hij eiste zijn deel van de meerprijs wat ik zou krijgen bij verkoop 8)7

Hij heeft me een aantal weken (zelfs weken na de verkoop) lastig gevallen.. Ik heb toen ook mp ingeschakeld want wat die beste meneer schreef daar lusten de honden nog geen brood van.. Pas nadat ik gedreigd had politie in te schakelen hield meneer op.. Hij heeft me toendertijd met diverse verschillende telefoonnummers lastig gevallen omdat ik hem ook telefonisch geblokkeerd had. Hoezo een beetje gefrustreerd. :=

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:25

Wauw.. :+ Dan was ik echt pissig geworden zeg, die durft.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:49

Ik heb het bij mn kattentrapeze gehad (2 kussens en een hangmat aan het plafond)
Katten deden er niks meer mee dus op MP gegooid.
Gezien dat mijn kleur voor net iets meer wegging dan andere kleurtjes dus 10 euro er bovenop gedaan.

En ja hoor iemand wilde het wel hebben.

Dus na 5 jaar ding uit elkaar gehaald en netjes gewassen, opgestuurd, klaar.

Mooi niet.
Een dag of 2 later een hele boze mail dat ik gelogen had. De kleur kwam niet overeen, er zat een lelijke plek op, de kussens waren niet origineel en er had een dik stuk stevig touw bij moeten zitten om hem op te hangen.

Plekje klopte idd, zo kreeg ik hem binnen en ach ja zat niet bepaald op een plek waar je kan zien dus ik stoorde me er niet aan en gewoon compleet vergeten.
Was een soort van een bleekplekje ter grootte van een kwartje (voor de jongeren onder ons 0,25 cent)
En de kussens heb ik er op die wasbeurt nooit uitgehaald. Dus hoezo niet origineel?
Ik heb hem rechtstreeks bij de webshop gekocht incl dun touwtje dat ik dacht dat houdt dat ding incl kat nooit.
Bij mij dus altijd aan een halstertouw gehangen dan aan dat armieterig stukje touw.

Maar mw was zo boos dat ze de trapeze meteen heeft weggebracht naar het asiel of kattenopvang ofzo.

Euh ja wat wil je dan van mij? :+
Heb 1 mail teruggestuurd met dat ik hem zo gekocht had en dat als ze hem zou terugsturen ze haar geld terug kon krijgen.
Nee dat hoefde niet.

:')

Haar MPnaam was ook echt hilarisch; betaal de vrouw (maar in een andere taal)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 10:35

ih belachelijk zeg van die bank moet je toch zelf weten! wat een debiel geld eisen

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:36

SecretLIN schreef:
ih belachelijk zeg van die bank moet je toch zelf weten! wat een debiel geld eisen

Ach idioten kom je overal wel tegen maar deze spande toch echt wel de kroon.. ;) helaas voor mij, schijn ik af en toe toch wel die idioten aan te trekken of op mijn pad tegen te komen.. :o :D