Verdwaald in het OV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Verdwaald in het OV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 19:23

:+

Hoi!

Laten we voorop stellen dat ik werkelijk nooit met het OV ga... Vandaar waarschijnlijk ook mijn vragen. Ik heb er echt geen verstand van.

Zaterdag (eind van de dag) wil ik richting Amsterdam. Waarschijnlijk de auto in de P+R zetten, en dan diezelfde nacht of zondagochtend weer terug naar huis. De P+R ben ik inmiddels wel overuit hoe dat werkt.
Maar tot hoelaat rijden de trams? Om vanaf het centrum terug naar de P+R te komen? Ik kan dit nergens vinden.

Welke P+R raden jullie aan, die het makkelijkst is om in het centrum te komen?
Olympisch stadion ken ik, maar lees dat die vaak vol staat in het weekend.

Muffin01

Re: Verdwaald in het OV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:24

Ik zou even de ns app downloaden daar kan je precies alle tijden zien! ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:25

Als ik jou was zou ik de app 9292 OV downloaden. Dan zie je precies hoelaat alles vertrekt :)

xhoppa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:48

Precies, de 9292app!

Je voert gewoon de straat in waar je wilt vertrekken en waar je wilt eindigen. Dan krijg je vanzelf verschillende reisopties te zien + de wandelroutes.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:50

Tip: je kan tegenwoordig voor Olympisch stadion een parkeerkaart/plek reserveren! Voor €10 kan je een hele dag parkeren. Als je even pp Google zoekt naar parkeren olympisch stadion dan komt die er wel uit. Is wel duurder dan P&R, maar je hebt sowieso een plekje dan en het is goedkoper dan daar ter plekke de garage inrijden en dan het uurtarief te betalen. P&R is inderdaad bijna altijd vol, zeker in de weekenden (maar doordeweeks ook met alle toeristen die er nu zijn).

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:53

Parkeren onder de arena is ook goed te doen, en voor een paar euro kun je dan met de team naar de stad.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:01

Denk dat het ook afhangt waar je in het centrum moet zijn. Ik parkeer vaak in Zeeburg en die tram rijdt naar CS. Maar als je daar niet moet zijn, moet je nog overstap of ver lopen.

Trams rijden tot een uur of 12/1, maar verschilt, daarvoor kun je idd het beste kijken op 9292

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:38

Ik heb laatst gebruik gemaakt van de P&R op IJburg, is ook heel fijn! Dan is het voor 1 euro parkeren als je je tramkaartje scant (dat je krijgt). En echt maar een kleine 10 min met de tram vanaf Amsterdam CS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:04

xhoppa schreef:
Precies, de 9292app!

Je voert gewoon de straat in waar je wilt vertrekken en waar je wilt eindigen. Dan krijg je vanzelf verschillende reisopties te zien + de wandelroutes.

Inderdaad de app 9292 downloaden!
Voer begin-locatie en eind-locatie in... En hij toont (bijna) alle mogelijkheden. Ook kun je een route opslaan zodat je hem offline kunt beijken. (Ik maak wel altijd een screenshot van wandelroutes, die laadt hij bij mij niet altijd offline).
Ik heb tijdens stage veel met het ov gereisd, 9292 was mijn vriend :D Van Drenthe tot Amsterdam.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 00:25

Wat je ook kan doen is je auto bij station Haarlem Spaarnwoude of Zwanenburg/Halfweg zetten en dan de trein pakken naar Amsterdam Centraal. Parkeren is daar gratis, ieder kwartier gaat er een trein richting Amsterdam.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 01:08

9292 is helaas lang niet actueel... Je mag mij een pb sturen met welke p&r je parkeert en waar je heen gaat en dus vanaf waar je terug gaat, dan zal ik het voor je uitzoeken met de info die 9292 niet altijd heeft :o

Voor de anderen die hier net reageerden, vergelijk 9292 áltijd met een andere app als google maps of moovit. Overdag zal het niet veel schelen maar in de avond kan het je zeker een uur of zelfs de laatste rit schelen :=

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 01:41

Muiz schreef:
9292 is helaas lang niet actueel... Je mag mij een pb sturen met welke p&r je parkeert en waar je heen gaat en dus vanaf waar je terug gaat, dan zal ik het voor je uitzoeken met de info die 9292 niet altijd heeft :o

Voor de anderen die hier net reageerden, vergelijk 9292 áltijd met een andere app als google maps of moovit. Overdag zal het niet veel schelen maar in de avond kan het je zeker een uur of zelfs de laatste rit schelen :=

Jep, kan uit ervaring spreken :o. Ik gebruik altijd de ns-app en controleer met google maps, dan gaat het eigenlijk altijd goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:30

O waue! Bedankt voor de 9292-waarschuwing ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 11:04

Dank je wel voor al jullie reacties!

Mocht ik overwegen om met de trein naar Amsterdam te gaan, kan ik dan gewoon op het station tickets kopen? :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:18

Booooo schreef:
Dank je wel voor al jullie reacties!

Mocht ik overwegen om met de trein naar Amsterdam te gaan, kan ik dan gewoon op het station tickets kopen? :+

Ik ben ook een OV leek, en moest dan ook nog als Belg door NL reizen, ik had toen die actie bij kruidvat gedaan waar je voor iets van 15€ een kaartje kon kopen maar had op internet ook gezien dat je online je kaartjes al kon kopen :) Op de site van NS.
Was wel duur vond ik, maar ik moest dan ook van het onderste hoekje van Limburg, naar Amsterdam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:21

Op treinstations kun je kaartjes kopen inderdaad ;)
Online ook, en mogenlijk kun je via spoordeelwinkel.nl of een actie bij kruidvat/blokker nog goedkoper reizen.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:50

Je kan ook in de ns app heel makkelijk tickets kopen :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 12:01

Ohhh Kruidvat scheelt de helft! :D

Mag je er dan 2 op dezelfde dag gebruiken? Of moeten dit 2 verschillende dagen zijn? Zie dat niet echt te staan.
Afbeelding

Afbeelding

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:08

Het zijn twee onafhankelijke tickets, die kun je dus gewoon op dezelfde dag gebruiken. Bij het verzilveren van de code vragen ze om de reisdatum.

Kijk ook eens in de spoordeelwinkel van NS zelf, daar staan ook vaak dagretouren in voor om en nabij 19 euro.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:30

Luxorvalkje schreef:
Parkeren onder de arena is ook goed te doen, en voor een paar euro kun je dan met de team naar de stad.

Ik raad dit aan. Doe dit zelf altijd. Je kan daar parkeren in de garage en als je dan met t ov naar de stad gaat kun je bijna gratis parkeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:34

corrina1994 schreef:
Luxorvalkje schreef:

Ik raad dit aan. Doe dit zelf altijd. Je kan daar parkeren in de garage en als je dan met t ov naar de stad gaat kun je bijna gratis parkeren.

Als je toch met de auto komt: de Toppers zingen zaterdag in de Arena, er is ook nog van alles te doen in de Ziggo Dome en er is een festival in Gaasperplas. Dus parkeren bij de arena zou ik dit weekend niet doen.
https://www.at5.nl/artikelen/194433/gvb ... -zuidasdok

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 11:14

Vorige week vrijdagavond met vriend naar de Toppers geweest, en zoals ik altijd doe heb ik gewoon bij Duivendrecht geparkeerd slagboom gaat open na insteek van je pinpas maar er is nog nooit afgeschreven dus al die tijd dat ik er al kom zo ook bij voetbal wedstrijden daar geparkeerd. Altijd lekker dat gratis parkeren.

En er was zo ook vorige week plek zat op het parkeer terrein ;)