Gezocht: lege jerrycan met pomp. Wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Gezocht: lege jerrycan met pomp. Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 22:18

ja... ik moest even kijken waar ik dit neer ging zetten :+
Aangezien een jerrycan niet per definitie paard-gerelateerd is vraag ik het hier. Mocht het niet goed staan hoor ik het wel...

Ik ben dus op zoek naar een website waar je zowel een lege (ongebruikte) jerrycan kan kopen, als mede een doseerpomp. Tot nu toe heb ik enkel sites gevonden waar ze apart te bestellen zijn, dan betaal je dus ook dubbel verzendkosten -O-

Wie o wie kan mij uit de brand helpen?

LizMD

Re: Gezocht: lege jerrycan met pomp. Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:24

Kijk even bij agradi

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 22:27

LizMD schreef:
Kijk even bij agradi

Al gedaan vanmiddag, niet geslaagd.. zij hebben enkel een pomp voor een bepaald type jerrycan dat niet leeg is :(

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:29

Ongebruikt of gebruikt?
Weet niet waar je woont maar dit bedrijf neemt lege jerrycans in https://www.hsrverpakkingen.nl/nl/
Anders eens naar een agrarische bedrijf (rundvee) toe stappen. Deze hebben vaak lege cans

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:32

Ik moet nog ergens een losse doseerpomp hebben die niet op mijn olie can paste. Zal morgen even zoeken of ik m niet pas heb weggedaan. Lege jerrycan heb ik ook nog wel.
Hoe groot moet ie zijn qua inhoud?

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:32

Bol.com

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:35

misschien is het handig als je inderdaad aangeeft om hoeveel liter jerrycan het gaat. Doseerpompen zijn nogal verschillend.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-19 22:41

Het liefst ongebruikt!
De can moet 5 of 10 liter zijn en geschikt om levensmiddelen in te bewaren. (Zonnebloemolie voor de paarden) zo wijs als dat ik geworden ben hebben die vaak dezelfde opening. 51mm als ik me niet vergis

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:43

Ze hebben ze vaak in alle soorten en maten bij campingwinkels, daar heb ik de mijne ook vandaan.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:45

Polyestershoppen.nl

Maar ik koop ze gewoon bij de plaatselijke agri winkel. O:)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:14

Andere vraag, waarom zonnebloemolie voor paarden? Ik heb altijd geleerd dat alleen zonnebloemolie niet geschikt is voor paarden vanwege de hoge hoeveelheid omega 6.
Lijnzaadolie schijnt veel beter te zijn en die kan je in grote jerrycans kopen. Of gemengd linzaad/ zonnebloemolie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:21

Bij de paardendrogist kan je ze gewoon vol kant en klaar kopen. Waarom zou je daar zelf zonnebloemolie in willen doen? Ik zou liever lijnzaadolie of Omega olie geven. Daar zit sojaolie, lijnzaadolie en hennepolie in.
Zonnebloemolie is niet echt heel nuttig voor paarden tenzij ze een verstopping hebben.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:51

Suzanne F. schreef:
Bij de paardendrogist kan je ze gewoon vol kant en klaar kopen. Waarom zou je daar zelf zonnebloemolie in willen doen? Ik zou liever lijnzaadolie of Omega olie geven. Daar zit sojaolie, lijnzaadolie en hennepolie in.
Zonnebloemolie is niet echt heel nuttig voor paarden tenzij ze een verstopping hebben.

Zonnebloemolie is om aan te komen wel degelijk nuttig. En sommige paarden verharen ook beter met een beetje olie, ook als dat zonnebloemolie is, maar daar gebruik ik liever lijnzaadolie voor.

Want zonnebloemolie heeft 1 nadeel: het heeft een hele scheve omega 3:6- verhouding, en dat werkt licht ontstekingsbevorderend. Dit in tegenstelling tot lijnzaadolie, die juist omgekeerd scheef is en daardoor juist licht ontstekingsremmend is. Lijnzaadolie heeft echter 2 nadelen: het is duur, zelfs grote hoeveelheden zitten tussen de 4-5€/L, en het is zeer vit. E-arm. Je moet er (Bij grotere hoeveelheden, niet bij 30ml/dag) 200iu vit e/100ml lijnzaadolie bijvoeren omdat het veel meervoudig onverzadigde vetzuren bevat, maar slechts 0.15iu vit. E/100ml.

Ik raad daarom aan om paarden die maar een kleine hoeveelheid krijgen lijnzaadolie aan (Bij voorkeur die van vitalbix ivm de 100iu/100ml toegevoegde vit. E) en bij paarden die veel olie krijgen 2 delen zonnebloemolie met 1 deel lijnzaadolie. Op die manier is de omega 3:6- verhouding ongeveer 1:3, wat niet de ontsteking remt of verhoogd over het algemeen. Daarnaast hoef je dan minder vit. E type te voegen. Zonnebloemolie met een laag meervoudig onverzadigd vetzuur gehalte, vaak de goedkopere zonnebloemolie, heeft zo'n 65iu/100ml nodig. Dus in deze verhouding met vitalbix kom je op 80iu/100ml vit e uit en met een ander merk (zonder toegevoegd vit. E) kom je dan op 110iu vit e/100ml.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 09:24

Allereerst bedankt voor de zorgen wat betreft voeding! Fijn dat jullie begaan zijn met de paarden van een ander. Ik zal (hoewel ik in eerste instantie niet in wilde gaan op voeding; vandaar LZP) proberen jullie zorgen wat weg te nemen. Hoewel dat volgens mij heel moeilijk is op dit forum.... :D

Twee van onze 10 (spring)paarden zijn een beetje ribbig. Niet mager, niet dof, niet ongezond, enkel een beetje ribbig. Dit waren ze al toen ze twee maand geleden bij ons kwamen. Dit wordt steeds een beetje beter, maar aangezien ze nu ook meer aan het werk gaan (meer springen en vaker op concours) wil ik ze een beetje helpen.

De paarden waar het om gaat worden +- drie á vier keer per week gereden en een keer gelongeerd.
Ze krijgen drie keer per dag een flinke portie kwaliteitshooi en drie keer per dag krachtvoer. Overdag staan ze op de wei. Gezien het ''bloed''paarden zijn kun je ze niet teveel krachtvoer geven. Aan krachtvoer krijgen ze twee keer per dag een schep (750 gram) muesli en een keer een schep slobber plus wat wortels voor de lekker.

Juist omdat ze naar verhouding veel ruwvoer in de vorm van gras en hooi en weinig krachtvoer krijgen ben ik niet bang voor een scheve omega 3-6 verhouding. Vandaar dat ik echt opzoek ben naar een lege, ongebruikte jerryvcan, geschikt voor levensmiddelen met een doseerpomp (liefst 20 ml) of dit dan online of in een fysieke winkel is maakt me niet zoveel uit...

Iemand nog ideeën? :)
Laatst bijgewerkt door 996981 op 28-05-19 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Montgri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:28

Uhm ik weet geen webwinkel... wel een camping winkel die die dingen voor vrij goedkoop en in verschillende maten en uitvoerigen heeft. Ik weet niet of Van Duinkerken Sport & kamperen in de buurt ligt bij jou. Maar welligt hebben andere camping winkels ze ook??.
Ik heb er ook wel eens eentje tegen gekomen bij zo’n apart chinees winkeltje die letterlijk van alles en nog wat heeft.
Maar webwinkels weet ik dus niet, sorry :( misschien Anwb? Al zal dat niet goedkoop zijn gok ik.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:29

Kun je het niet zoeken in (horeca) sausdispensers? Misschien dat dat nog wel goedkoper is als een jerrycan pomp

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 09:32

Bedankt Montgri en Steeph, ik ga er eens naar kijken!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:40

Excel olie komt in Jerrycans vanaf 2 liter..5 liter..10..20... de kleinere met doseerpomp.
Heel fijn spul om je paarden te geven en makkelijk te doseren.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:03

996981 schreef:
Allereerst bedankt voor de zorgen wat betreft voeding! Fijn dat jullie begaan zijn met de paarden van een ander. Ik zal (hoewel ik in eerste instantie niet in wilde gaan op voeding; vandaar LZP) proberen jullie zorgen wat weg te nemen. Hoewel dat volgens mij heel moeilijk is op dit forum.... :D
*knip*

Haha, ik moest hier even om lachen omdat dit inderdaad typisch bokt is.. :D Als je geen verantwoording aflegt die voor 100% is uitgebalanceerd en alle groepen tevreden stelt kan je inderdaad een hoop ongevraagde meningen krijgen :D

Heb verder geen tips voor de jerrycans maar hoop dat je ze kan vinden met alle tips van de bokkers! :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:29

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 19:31

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 19:31

Art_ofLiving schreef:
996981 schreef:
*knip*

Haha, ik moest hier even om lachen omdat dit inderdaad typisch bokt is.. :D Als je geen verantwoording aflegt die voor 100% is uitgebalanceerd en alle groepen tevreden stelt kan je inderdaad een hoop ongevraagde meningen krijgen :D

Heb verder geen tips voor de jerrycans maar hoop dat je ze kan vinden met alle tips van de bokkers! :)

Dankjewel :D