Een beetje een vreemde titel. Maar vraag me af hoe Bokt hierover denkt.
Zeker in oudere steden, met veel onoverzichtelijke bochten wegens de smalle straten en huizen zijn de stille auto's van tegenwoordig gewoon levensgevaarlijk naar mijn mening.
Ik fiets bewust zonder oortjes in, omdat ik weet dat ik stil ben op de fiets. Ik spits mijn oren bij ieder kruispunt en rij extra rustig bij aankomst op het kruispunt (max. 10 a 15 km per uur, waar ik normaal gesproken bijna 30 fiets). Toch word ik minimaal 2 keer per week bijna van mijn sokken gereden door een stille auto.
Uiteraard rijden deze mensen te vlot het kruispunt over, maar het feit dat je ze ook absoluut niet kan horen vind ik vreselijk. Je hebt geen idee dat er iemand is, tot je bijna midden op het kruispunt staat.
Nu hoeven auto's natuurlijk ook niet met loeiende sirenes door de straat. Maar gezien het gewicht dat ze met zich mee hebben mogen ze minstens hoorbaar zijn naar mijn mening.
Hoe denkt Bokt hierover?
Dikke auto’s met ditto geluiden
Je moet dan ook niet gaan nadenken over iets als een briefje of andere zaken waardoor je afgeleid wordt van het verkeer. Je kunt wel auto's etc een piepje gaan geven, maar wat dan bij fietsers en scootmobielen etc? Gaat een leuk effect worden, ik zou er horendol van worden, al die piepjes.
gewoon een zachte geluidsmodule aan de buitenkant. Maakt het een stuk veiliger voor alle weggebruikers en ook voor de loslopende dieren.