Helaas hoor ik heel vaak dat mensen zich eenzaam voelen. Toch is er ook vaak veel schaamte rondom dit onderwerp merk ik. Het liefst vertellen mensen vaak over een leuke berg vrienden. Helaas is het in de realiteit vaak anders en hebben enorm veel mensen te maken met eenzaamheid. Vaak ook mensen waarvan je het niet verwacht en ook veel meer dan je zou denken.
Ik wil met dit topic een beetje die schaamte voorbij. Ik voel mezelf namelijk heel vaak erg eenzaam en ook ik benoem dit niet zo graag... Maar ik vind het wel goed dit onderwerp eens meer bespreekbaar te maken.
Ik ben dus erg benieuwd naar hoe jullie hiermee omgaan. Wat is eenzaamheid voor jou? Wat doe je als je je eenzaam voelt? Wat voor invloed heeft het op jou? Wat denk je het meest nodig te hebben om de eenzaamheid te verminderen?
Wieweet hebben we nog fijne tips voor elkaar!
Heb nooit een grote vriendenkring gehad (tevens ook nooit behoefte aan gehad) en merk dat ik nu op een leeftijd ben gekomen waar veel van mijn vriendinnen en vrienden weinig tot geen interesse meer hebben in van alles ondernemen en we vooral werken en sparen voor de toekomst. Helpt niet mee dat ik al heel lang vrijgezel ben en vriendinnen die wel een relatie hebben een heel ander leven leiden eigenlijk. Het voelt alsof jij altijd degene bent die wilt afspreken en het van één kant komt.