ik loop tegen een beetje een gek probleem aan.
Op het moment dat ik netflix open, en enkel als ik netflix open krijg ik de volgende melding:
Citaat:De toepassing op deze computer (firefox) probeert te communiceren via een kanaal dat is gecodeerd met een niet-vertrouwd certificaat.
Het kan niet worden gegarandeerd dat de server waarmee contact wordt opgenomen (ipv4-c137-as001-ix.1.oca.nflxvideo.net) daadwerkelijk de beoogde server is. Dit kan een poging zijn om u te misleiden of uw communicatie te onderscheppen.
Toepassing: C:\Program Files (86)\Mozilla Firefox\firefox.exe (PID12024 (en verder niet leesbaar)
Bedrijf: Mozilla Corporation
Reputatie: 1 week geleden ontdekt
De code achter de C (ipv4-c???) verschilt per keer dat ik de communicatie probeer te blokkeren, dit houdt echt niet op, honderden keren klikken en het is nog niet weg. Blokkeren en actie voor certificaat onthouden resulteert in een popup dat zegt 'Probleem met protocolfiltering, kan certificaat niet herinneren'.
Het certificaat is verleend door Cisco Umbrella Secondary SubCA ams-SG en geldig van 14-5-2019 t/m 19-5-2019. Het probleem doet zich echter pas sinds vandaag voor, gisteren heb ik gewoon nog netflix gekeken.
- Virusscanner is up to date
- Virusscan resulteert niet in bedreigingen. Wel een aantal bestanden die niet te openen zijn in het logboek, maar ik meen dat dat normaal is (?). Ze zijn geel weergegeven en worden niet vertoond als bedreiging.
- Netflix is betaald
- Windows 10
- Kijken me firefox (main)
Ik snap er geen drol van, hoe los ik dit op? De pop up blijft maar komen... Moet ik dit zoeken bij netflix of bij eset nod? Ik kan me haast niet voorstellen dat er daadwerkelijk iets mis is, hooguit een overactieve virusscanner of een fout in een certificaat, maar ik kan er nergens wat over vinden dus word graag wat verder geinformeerd over de do's en dont's voordat ik dingen ga toestaan...
Thanks!