Prepaid tankpas??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Prepaid tankpas??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:04

Sinds kort heb ik mijn rijbewijs. *\o/*

Wegens bepaalde redenen heb ik er niet zoveel zin in dat mijn uitgaven allemaal zichtbaar zijn op mijn rekening. Nu denk ik er over om binnenkort een heel klein licht beginners auto'tje aan te schaffen omdat ik wel moet blijven rijden anders durf ik straks niet meer.

En als ik dus een keertje een flink eind opstap wil gaan en ik een groter bedrag dan 20 euro wil tanken om bijvoorbeeld naar mijn zus te gaan. Zou ik dat dus graag willen doen middels een een tankpas die je bij het bemande pompstation kan opwaarderen als je saldo laag is.

Maar toen vroeg ik me af.. Bestaat dat eigenlijk wel?
Want al die onbemande stations zijn natuurlijk super handig maar daar kun je dus mooi niet contant af rekenen |(. Dus dan is dit een mooie tussenoplossing dacht ik.

Weet iemand dit?

Lolacabana

Re: Prepaid tankpas??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:09

Een prepaid creditcard gebruiken?
Met een creditcard kan je overal tanken.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:10

Lolacabana schreef:
Een prepaid creditcard gebruiken?
Met een creditcard kan je overal tanken.

Ja maar die kan ik niet contant opwaarderen. En dat is nou juist waar ik tegen aan loop. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:11

waarom open je niet ergens een gratis internetrekening waar je niemand volmacht op geeft, en gebruik je die rekening voor uitgaven ie je niet zichtbaar wilt op je gewonen rekening?
(of waarom haal je niet de volmachten van de persoon die je uitgaven niet mag zien van je rekening af? )

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:14

Gewoon wat contant geld op nemen en daarmee tanken...
Gewoon bij een bemand station dan uiteraard.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:22

Zoe_97 schreef:
waarom open je niet ergens een gratis internetrekening waar je niemand volmacht op geeft, en gebruik je die rekening voor uitgaven ie je niet zichtbaar wilt op je gewonen rekening?
(of waarom haal je niet de volmachten van de persoon die je uitgaven niet mag zien van je rekening af? )

Niemand heeft een volmacht voor mijn rekening. Het ligt wat ingewikkelder dan dat. Ik zit namelijk in de ziektewet meer wil ik er niet over uitwijden.

scooby09 schreef:
Gewoon wat contant geld op nemen en daarmee tanken...
Gewoon bij een bemand station dan uiteraard.

Uiteraard als ik in mijn eigen woonplaats ben doe ik dat dan ook.. De pas is meer bedoeld voor als ik ergens moet tanken waar ik niet woon en ik zo 123 niet weet waar ik een bemande tank kan vinden. :) ik heb het richtings gevoel van een kuiken dus ik wil niet hoeven zoeken in voor mij vreemde plaatsen naar die ene bemande pomp.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:28

Ik werk bij een tankstation en wij hebben niet zoiets als een prepaid tankpas. Zou ook zo 123 geen andere oplossing weten voor je.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:32

Veraaaaah schreef:
Ik werk bij een tankstation en wij hebben niet zoiets als een prepaid tankpas. Zou ook zo 123 geen andere oplossing weten voor je.

Dank je voor je antwoord. Helaas niet waar ik op gehoopt had. Maar ik kan er tenminste wel wat mee. :)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 16:48

Enige wat ik kan bedenken is misschien contant een giftcard kopen bij het tankstation waarmee je brandstof kan afrekenen. Alleen moet je die waarschijnlijk alsnog inleveren bij bemande stations. Echte tankpassen zoals jij bedoeld zijn volgens mij niet te krijgen als particulier.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:01

Gewoon de wagen in eigen woonplaatst volgooien voordat je weggaat. Daar rij je echt wel een flink stuk heen en weer.

Maar je werkgever kijkt heus je bankafschriften niet na als je in de ziektewet zit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:03

Alle prepaid(tank)kaarten moeten via de bank worden opgewaardeerd.
Er zijn geen tankkaarten die je contant kan opwaarderen.
Bedenk dat ook je wegenbelasting/verzekering op je afschriften te zien zijn.
Dus men weet dan al dat je een auto hebt.

Zorg ervoor dat je evt vaker een (kleiner) bedrag contant tankt en zo een redelijk volle tank hebt als je eens wat verder weg wilt.
Zo hoef je niet ineens een groter bedrag te tanken.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:05

Je hebt een app van de ANWB "Onderweg", hierin kun je tankstations in de buurt zoeken en gelijk de route plannen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 17:08

Brainless schreef:
Alle prepaid(tank)kaarten moeten via de bank worden opgewaardeerd.
Er zijn geen tankkaarten die je contant kan opwaarderen.
Bedenk dat ook je wegenbelasting/verzekering op je afschriften te zien zijn.
Dus men weet dan al dat je een auto hebt.

Zorg ervoor dat je evt vaker een (kleiner) bedrag contant tankt en zo een redelijk volle tank hebt als je eens wat verder weg wilt.
Zo hoef je niet ineens een groter bedrag te tanken.

Daar ben ik mij van bewust die kosten heb ik ook al ingecalculeerd daarom dat ik ook een heel klein auto'tje wil.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:08

Ik heb een paar jaar geleden een prepaid creditcard gehad bij de primera vandaan, waar ze ook meteen in de winkel geld erop konden zetten, en bij de kassa in zo'n filiaal kan je uiteraard cash betalen! Ik weet alleen niet of ze dat eenmalig kunnen bij het verkopen van de kaart, of dat je ook terug naar de winkel kan op een later moment om hem opnieuw op te laten waarderen. Misschien is het de moeite om dat uit te zoeken of na te vragen als je een primera in de buurt hebt? Ik heb dat zelf nooit nodig gehad als service want ik deed thuis opwaarderen.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 17:09

Telpeva schreef:
Ik heb een paar jaar geleden een prepaid creditcard gehad bij de primera vandaan, waar ze ook meteen in de winkel geld erop konden zetten, en bij de kassa in zo'n filiaal kan je uiteraard cash betalen! Ik weet alleen niet of ze dat eenmalig kunnen bij het verkopen van de kaart, of dat je ook terug naar de winkel kan op een later moment om hem opnieuw op te laten waarderen. Misschien is het de moeite om dat uit te zoeken of na te vragen als je een primera in de buurt hebt? Ik heb dat zelf nooit nodig gehad als service want ik deed thuis opwaarderen.

Dat is het onderzoeken waard! Bedankt!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:11

Maar die prepaid moet je dan toch ook ergens van betalen/opwaarderen? Ik weet wel dat er een pas van hier van het tankstation is, maarja dat wordt daarna ook van je rekening afgeschreven. Als je altijd contant geld op zak hebt kun je overal wel tanken waar bemand station is, die kom je langs de snelweg overal tegen. Dus denk niet dat dat een probleem moet zijn als je langer weg gaat. Ik kan je wel begrijpen dat je niet alles op je rekening wilt terug zien. Maar als er telkens wat grotere bedragen worden afgenomen dan gaan ze ook navragen waar je dat allemaal voor uitgeeft. Ik zit ook in dezelfde situatie hoor. Ik wil ook niet dat alles zichtbaar is op mijn rekening en ik wil ook wel eens een lolletje hebben om ergens wat verder weg naartoe te kunnen. Maar dit gebeurt vooralsnog altijd met de auto van mijn ouders. omdat ik gewoon de kosten van een auto niet kan betalen en het gaat ook een beetje tegen mijn geweten in. ik krijg vrijstelling van waterschap en andere gemeentelijke heffingen. Dus ik wil ook niet het geld wat ik daaruit bespaar in een auto steken.

Ik hoop dat je een oplossing vind!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:11

@Telpeva
Die kaart kun je eenmalig contant opwaarderen, daarna kan dat alleen online.
Kaart kost 10 euro en het opwaarderen 2 euro...

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:15

NatasjavE schreef:
Gewoon de wagen in eigen woonplaatst volgooien voordat je weggaat. Daar rij je echt wel een flink stuk heen en weer.

Idd dit. En wat brainless zegt vaker kleinere bedragen erin gooien. Aan het eind heb je je tank vol.

Alles wat tankkaart heet, bankpas, prepaid pas enz enz. Denk erom de meeste onbemande tankstations hebben een minimaal bedrag wat of op de pas moet staan (bij prepaid dan) of wat met de pas opgenomen kan worden, en dat bedrag kan best wel hoog zijn. Tot over de 100 euro. Als je wilt tanken al is het maar 25 euro, moet je pas tot dat bedrag afboekbaar zijn. Dus passen waar geen rood staan opzit, en waar maar een klein bedrag op de rekening staat, kon je nog wel eens het grapje krijgen dat je niet eens kan tanken. Ze willen gewoon dat bedrag kunnen reserveren, en ze zetten het ook echt eerst vast, voordat jij je benzine krijgt.
Kennis van me heeft dat al meerdere malen gehad. Stond nog 30 euro op de pas, maar hij kon niet tanken omdat dat bedrag wat zij willen reserveren hoger was dan dat.

Ik zou in zon geval ook idd apps zoeken waar je tankstations op kunt vinden, en gewoon cash bij je hebben om te tanken.
Ik ken wel meerdere stations/merken waar je een klantenpas kan krijgen, maar ook die worden gewoon elke maand van je rekening afgeschreven.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:22

Waarschijnlijk wil je contant betalen omdat je dat geld ook contant van iemand krijgt en dat niet opgeeft?

Los van mijn mening daarover, zou ik dan gewoon in m'n eigen woonplaats tanken. Met een volle tank kom je een groot deel van het land wel door.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:28

Kleine autootjes hebben vaak een 35 liter tank en rijden rond de 1:20. Dus als je die volgooit ben je 50-60 euro kwijt en kun je 700 km rijden. Kortom, daarvoor hoef je al die moeite niet te doen :) En als je een keer echte lange afstanden rijdt, dan kom je langs de weg zat tankstations tegen die wel bemand zijn, daar is het hooguit iets duurder.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:37

Tiggs schreef:
Waarschijnlijk wil je contant betalen omdat je dat geld ook contant van iemand krijgt en dat niet opgeeft?

Zo is dat even een slechte aanname! Ik denk dat jou dat echt niks aangaat waar TS haar contant geld vandaan haalt toch? Staat toch dat ze dit prive wilt houden, ga er dan ook niet op zo een nare manier achter vragen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 17:53

Witchcraft schreef:
Tiggs schreef:

Zo is dat even een slechte aanname! Ik denk dat jou dat echt niks aangaat waar TS haar contant geld vandaan haalt toch? Staat toch dat ze dit prive wilt houden, ga er dan ook niet op zo een nare manier achter vragen.

Nou een andere reden kan ik niet echt bedenken naar aanleiding van haar hints en antwoorden hier, tenzij zwart inkomen en dat mag ik toch al helemaal niet hopen.
Voorkomt ook dat anderen zinloze oplossingen aandragen.

En als ze dit niet wil moet ze het maar niet posten of duidelijker zijn.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:01

Als je een auto op je eigen naam zet, de wegenbelasting en verzekering van die rekening worden betaald, dan gaat het juist opvallen als er geen kosten van tanken zijn. Want waarom zou je een auto hebben zonder er mee te rijden? En waar betaal je de brandstof anders van? Dus een deel (1x per maand of zo) betalen vandaag je rekening is wel slimmer! Mocht er ooit iemand naar kijken, dan kan je het wel verantwoorden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:04

Ze zit in de ziektewet dus misschien bang dat haar werkgever het tegen haar gebruikt wanneer ze een lange autorit maakt en daarom anoniem wil tanken of of of , zo zijn er verschillende redenen te bedenken waarbij ik me meteen afvraag wat er zo mis zit dat je anoniem wil tanken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:25

Met een kennis afspreken dat je het haar/hem cash geeft en dat zij/hij het betaalt?
Maar cash moet je toch ook een keer pinnen van je rekening.