Kobo abo mysterie - help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Kobo abo mysterie - help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 00:24

Hoi, ik zit met een vraagje, en hoop dat jullie antwoorden hebben! :)

Sinds eergisteren zit één van mijn vriendinnen mee onder mijn Kobo-luisterabonnement. Ik las nl. dat je met 1 abonnement op 5 toestellen tegelijk kunt inloggen, dus ik dacht "waarom ook niet".

Ik heb haar dus de Kobo-app laten downloaden, en haar mijn emailadres en wachtwoord gegeven om in te loggen. Dat ging allemaal vlotjes, zoals we gehoopt hadden. We zien van elkaar wel wat de ander beluistert, maar haar boeken downloaden niet automatisch bij mij of andersom, dus dat is helemaal top.

Zo'n 24 uur later echter kreeg ze een melding op haar telefoon met de vraag of ze van Facebook-account wilde wisselen, van haar account naar mijn account.
Néé, dat willen we niét hahaha. Ik heb diezelfde melding/vraag trouwens niet gekregen haha, het is éénrichtingsverkeer :')
Ze heeft uiteraard "nee" aangeduid, maar we zijn nu wel benieuwd naar hoe dit zo komt.
Verbeter me als ik het fout begrijp want ik ben een technokluns! Voor zover ik het begrijp, is Kobo aan Bol verbonden. Ik heb mijn vriendin mijn email-adres gegeven waarmee ik me op Bol/Kobo aanmeld - maar dat is een ander email-adres dan hetgene ik voor mijn Facebook gebruik!

Om de chaos compleet te maken zijn daarna ook onze agenda's in elkaar overgelopen. Zij heeft mijn afspraken mee in haar agenda staan, ik heb haar afspraken mee in mijn agenda staan. Heel verwarrend allemaal haha. Dat heeft zij ondertussen wel opgelost gekregen, en ik gebruik die agenda toch nooit dus ik vind het niet echt een drama, maar ik vind het wel raar, en nou ja - het is toch ook wel een beetje een privacy-kwestie he haha. We hebben beide een Samsung, dus het zijn onze Samsung-agenda's die in elkaar zijn overgelopen. Ik heb mijn Google-account, Samsung-account ed onder het email-adres dat ik voor mijn FB gebruik, dus niét het emailadres dat ik haar gegeven heb voor de Kobo-account.

Wie o wie lost ons mysterie op?
Hoezo kan zij plots op mijn FB, terwijl het email-adres dat ik daarvoor gebruik niet hetzelfde is als het email-adres dat ik voor Kobo gebruik?

Sidenote: ik heb haar wel eerst mijn andere email-adres gegeven, per vergissing. Dus het email-adres waaraan mijn FB gelinkt is, en niet de Kobo. Toen ze zich daarmee aanmeldde op Kobo en me een printscreen stuurde, zag ik dat daar geen abo aan gelinkt was en heb ik haar het juiste email-adres gegeven.
Kan het daar aan liggen?