Ik plaats eigenlijk nooit iets, maar er is toch iets waarvoor ik jullie hulp nodig heb.
Mijn partner en ik zijn inmiddels ruim 2 jaar samen en hebben besloten de volgende stap te gaan maken
. Na zijn vorige huwelijk wat na 3 maanden eindigde in een vechtscheiding, door ontrouw van de andere partij, is trouwen voor hem nog een te gevoelige stap. Meteen het antwoord op de eventuele vraag waarom we niet meteen voor een huwelijk gaan
. Ondanks de maar kleine verschillen, voelt hij zich wel goed bij een geregistreerd partnerschap waarbij ik zijn naam ook aanneem. We houden het gezelschap erg klein, alleen ouders van ons beiden en de dochter van mijn vriend zijn erbij aanwezig. We zijn wel gegaan voor een ceremonie, in de zaal van het gemeentehuis. We laten foto’s maken en een kleine shoot na afloop. En gaan ‘s avonds met dit gezelschap ergens lekker een hapje eten in het te vieren.
Maar nu de grote vraag.. Hoe hebben jullie je geregistreerde partnerschap qua kleding ingevuld? Man in pak? Vrouw in een leuke (witte?) jurk? Klein boeketje erbij? Of is dit allemaal een beetje too much voor een geregistreerd partnerschap?
Ik heb al van velen gehoord dat ze dit wel doen als ze voor een “echt” huwelijk gaan, maar dat is bij ons helemaal niet zeker of dat ooit nog gaat gebeuren.. Dus dan wil ik dit misschien wel extra mooi vieren..
Graag jullie ervaringen, tips etc!
Ps. Voor degene die mij in het echt ook kennen, alleen ons gezelschap is tot nu toe op de hoogte van onze stap. Dus graag geen felicitaties oid via Facebook etc
, maar de vrouw des huizes zorgt wel voor een mooi blauw pak. Heb voor mezelf al een leuke jurk gezien, maar twijfelde zo over het wel of niet.

We noemden het overigens wel getrouwd en elkaar man en vrouw.