Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:45

Ik ben totaal niet op mijn plek op stage, en heb dit medegedeeld aan school. Er is contact met een nieuwe stageplek maar van school is er geen mogelijkheid dat ik mag wisselen. Wat is dit voor iets achterlijks.... -:(-

xDenies

Berichten: 13502
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:05

oomens schreef:
xDenies schreef:
Aan dat het nieuws onderscheid blijft maken tussen hoog en laag opgeleidde mensen en dat het laag opgeleid zijn vaker negatief in beeld komt.

:l

En de oplossing is? 'Theoretisch opgeleid' en 'praktisch opgeleid' gaan gebruiken? En dan constateren dat praktisch opgeleiden vaker negatief in het nieuws komen?
Zoals ook barbaren/vreemdelingen/buitenlanders/allochtonen/mensen met een migratieachtergrond enorm veel baat hebben gehad bij iedere naamswijziging?



Een fijne oplossing zou ik vinden dat jij eens stopt met op iedereen hun frustratie commentaar te leveren.

Nayomie
Berichten: 32790
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:24

Niveau in opleiding zegt echt niks over iemand. Ik snap je frustratie erg goed Denies. Ikzelf had havo gedaan, doe nu een MBO opleiding, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen en ik daar plezier uit haal.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:25

Warm weer en t shirt aan ,dan valt mijn dikke buik zo op zonder vest erover en kruip ik het liefst naar huis |o -O-

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:26

Maar waarom mag de grens tussen laag- en hoogopgeleid er niet zijn dan? De negatieve lading geven mensen er voornamelijk zelf aan heb ik het idee.

Nayomie
Berichten: 32790
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:26

Rebecca schreef:
Warm weer en t shirt aan ,dan valt mijn dikke buik zo op zonder vest erover en kruip ik het liefst naar huis |o -O-

Als jij het warm hebt, gewoon doen. Niemand heeft wat te zeggen over je uiterlijk :(:)

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:26

Rebecca schreef:
Warm weer en t shirt aan ,dan valt mijn dikke buik zo op zonder vest erover en kruip ik het liefst naar huis |o -O-


:(:)

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:28

Nathalie18x schreef:
Maar waarom mag de grens tussen laag- en hoogopgeleid er niet zijn dan? De negatieve lading geven mensen er voornamelijk zelf aan heb ik het idee.


Heb je er weleens bij stil gestaan hoe er tegen mensen op bijv mbo 2 aan word gekeken?
Die zijn in groep 8 al afgeschreven en op het vmbo worden ze niet serieus genomen. En het mbo is meer een soort dagbesteding want de meeste leraren steken er niet eens moeite in.

xDenies

Berichten: 13502
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:29

Nathalie18x schreef:
Maar waarom mag de grens tussen laag- en hoogopgeleid er niet zijn dan? De negatieve lading geven mensen er voornamelijk zelf aan heb ik het idee.


Nee hoor, ik weet heel goed wat ik waard ben ondanks mijn MBO diploma ;) Maar ik vind het wel rotter klinken, vooral erg neerbuigend. Het hoef toch niet aangehaald te worden als het gaat om minder willen werken. Het ging om een nieuwsbericht vanochtend.

Los van dat, mag ik hier gewoon mijn irritatie delen :)

Nayomie
Berichten: 32790
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:32

Er wordt gewoon onderscheid gemaakt in diverse manieren waarin dat van mij niet hoeft. MBO’ers worden veelal scholieren genoemd i.p.v. studenten. Een kamer huren wordt een stuk lastiger (je moet vaak iemand via via kennen). Er wordt soms de stempel “dom” aan je gegeven terwijl ik niet vind dat het recht er voor wie dan ook is om iemand dom te noemen adhv opleidingsniveau.

Ik ben overigens de eerste keer afgewezen bij een MBO opleiding die ik graag wilde doen uit interesse, omdat ik “te slim” was.

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:35

Rebecca schreef:
Warm weer en t shirt aan ,dan valt mijn dikke buik zo op zonder vest erover en kruip ik het liefst naar huis |o -O-


Precies dit.
Als het zo warm is vind ik dat thuis heerlijk. Maar buitenshuis voel ik me zo opgelaten en ben ik me heel bewust van mijn buik :+
Voor mij een teken dat ik door moet gaan met afvallen, al vraag ik me af of het gevoel weg gaat.

xPabloBokt

Berichten: 9467
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 13:42

De persoon op de snelweg richting Breda die niet van zijn rem af kon blijven _-:(

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:47

Nayomie schreef:
Er wordt gewoon onderscheid gemaakt in diverse manieren waarin dat van mij niet hoeft. MBO’ers worden veelal scholieren genoemd i.p.v. studenten. Een kamer huren wordt een stuk lastiger (je moet vaak iemand via via kennen). Er wordt soms de stempel “dom” aan je gegeven terwijl ik niet vind dat het recht er voor wie dan ook is om iemand dom te noemen adhv opleidingsniveau.

Ik ben overigens de eerste keer afgewezen bij een MBO opleiding die ik graag wilde doen uit interesse, omdat ik “te slim” was.



Ja achterlijk toch... alsof zij niet gewoon studeren. De rechten qua kamers bij bijv sshn zou het zelfde moeten zijn.

Lestrange01

Berichten: 2817
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:28

De warmte. Het is ook zo benauwd in mijn kamer maar ik moet leren voor herkansing

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:13

Dat ik alleen maar zit te snotteren en snuiten, motivatie is weg, ik wil een dutje doen :z

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:40

Een vriendin die denkt dat het blijkbaar compleet normaal is dat ik telkens maar een gesprek moet beginnen. Zo werkt het niet. Is dat zo moeilijk om te begrijpen?

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:51

Tegenover mij in de trein zit een meid met een zak haribo snoepjes op schoot. Ze pakt heeeeel ruuuustig telkens 1 snoepje eruit en op 1 of andere manier erger ik me groen en geel aan dat gekraak.

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:52

Mijn hooikoorts.. Dit is de eerste dag dat het echt extreem is, en ik ben er ook nog verkouden bij geworden :') Dus m'n neus zit vol en ik ben de hele dag aan het niezen :o

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:56

Jolien87 schreef:
Tegenover mij in de trein zit een meid met een zak haribo snoepjes op schoot. Ze pakt heeeeel ruuuustig telkens 1 snoepje eruit en op 1 of andere manier erger ik me groen en geel aan dat gekraak.


Aaah nu gaat ze ook nog zitten smakken. Ik wil d'r slaan.
Volgende keer maar herriestoppers meenemen. :o

Ze gooit er steeds meer tegelijk naar binnen en zit erop te kauwen alsof d'r leven ervan afhangt. Scheelt wel dat het zakje dan sneller leeg is.

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:00

xDenies schreef:
Nathalie18x schreef:
Maar waarom mag de grens tussen laag- en hoogopgeleid er niet zijn dan? De negatieve lading geven mensen er voornamelijk zelf aan heb ik het idee.


Nee hoor, ik weet heel goed wat ik waard ben ondanks mijn MBO diploma ;) Maar ik vind het wel rotter klinken, vooral erg neerbuigend. Het hoef toch niet aangehaald te worden als het gaat om minder willen werken. Het ging om een nieuwsbericht vanochtend.

Los van dat, mag ik hier gewoon mijn irritatie delen :)



Hier is een mooi filmpje over van een vrouw die heel mooi vertelt waarom we het niet meet hoog- en laagopgeleid moeten noemen maar praktisch en theoretisch. Maar die heb je vast al eens gezien.
Ik ben het daar helemaal mee eens.
Maar uiteraard mag je daar best over klagen!

Als je alle ergenissen moet nuanceren, dan krop je jezelf uiteindelijk op..

@jolien87 oh wat een hel, ik kan daar zo vreselijk agressief van worden van dat soort geluiden.
In mijn hoofd hoor, ik voer dan niets uit :=

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:23

hagelslag schreef:
Ik heb de foto gezien, voordat er aanvraag komt of ik doorstuur nee dat gebeurd niet.

Wel is het echt kinderachtig.
Als trui dat wil aantrekken moet ze dat lekket doen


Ik heb hem zelf ook gezien :) Vond het juist super vet staan

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:25

Trui, ik heb de foto niet gezien maar van andere foto's weet ik dat je een mooie meid bent. Al zou je een vuilniszak dragen. Laat een ander jou niet wijsmaken dat je er niet mooi bijloopt.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:27

Ik irriteer me aan de gozer naast me in de bus (overkant gangpad) die alles doet om mijn aandacht te krijgen en oogcontact te zoeken. Kan niet eens om me heen kijken zonder zn hoofd te zien.

Laat me gewoon chillen met mezelf aub }>

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:33

Aan mijn nichtje van 5. Ik vind het echt een heel leuk kind, lees: ik zou amper zonder haar kunnen, maar af en toe. Ze draait alles zo om dat het klinkt alsof ik haar echt wat heb aangedaan. Gelukkig doet ze dat bij iedereen dus trapt niemand erin, maar toch |o

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:46

Wat is nu een zeeman pak :o? het pak wat trui heeft.