Wie ook vrijwilligerswerk naast een baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Wie ook vrijwilligerswerk naast een baan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 10:30

Wie doet er hier ook vrijwilligerswerk naast een baan? Hoe vaak doen jullie dat? En hoeveel uur werk je?

Ik werk zelf 32 uur en heb altijd vrijwilligerswerk gedaan. Voorheen jaren bij mijn eigen muziekvereniging en bij projecten in het dorp, tijdens mijn studie ook van alles gedaan.
Na mijn verhuizing vorig jaar wilde ik opnieuw iets naast mijn werk doen en daarom ben ik nu sinds een aantal weken Gids in Opleiding bij Kasteel Doornenburg.

Ik krijg nu een opleiding tot algemene gids van het kasteel en ga daarna specifiek richting kinderrondleidingen, schoolreisjes en kinderfeestjes nog het 1 en ander doen.
Erg leuk werk op een bijzondere locatie!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

naomi_mickey

Re: Wie ook vrijwilligerswerk naast een baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:48

Gaaf zeg! Mooie locatie ook.
Op dit moment volg ik nog een opleiding en heb ik een bijbaantje, maar toch heb ik mij ingeschreven bij het Nationaal Ouderen Fonds om wensen te vervullen, en nu ga ik op zoek naar een maatje!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:05

Mooi werk doe je op een prachtige locatie!

Ik doe zelf naast mijn studie en baan nog buurtbemiddeling. Dus bemiddelen tussen burenruzies.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:10

Ik heb een fulltime baan en doe daarnaast vrijwilligerswerk voor de Instuif.

Dit is een stichting die activiteiten organiseert voor mensen met een verstandelijke beperking.
Geef 1x per 2 weken stijldansen en doe daarnaast nog dingen als stukjes schrijven voor het 'clubblad', zitting in het CO, organiseren van het dagje uit.

Daarnaast help ik zo'n 5x per jaar bij de plaatselijke rijvereniging, meestal als ringmeester, soms in de kantine.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:26

Wat goed van jou!
Ik doe naast mijn baan in de gehandicaptenzorg ook vrijwilligerswerk. Alleen wel incidenteel. Door mijn vele hobbys heb ik niet voldoende tijd voor vaste dagen in de week. En ik wil het ook niet ten koste laten gaan van mijn betaalde baan.

Eerst deed ik 1 vaste ochtend in de week helpen in een samen naar school klas, waar kinderen met een ernstig verstandelijke beperking in de klas zitten bij een normale basisschool.
En daarnaast 1 x per maand wandelen met een oudere dame met een ernstig meervoudige beperking, doordat ze gebonden was aan haar rolstoel kon ze niet alleen en ze was gek op mijn hond.
De oudere mevrouw is helaas overleden.
En de samen naar school klas viel niet meer te combineren met mijn werk uiteindelijk.

Nu ben ik net weer gestart op twee nieuwe plekken.
1x per maand help ik mee met het huifbedrijden met jongeren van een dagopvang met een ernstig meervoudige beperking.
En 1 x per maand help ik mee met het paardrijden van scholieren van een school voor kinderen met een ernstige beperking. Zij zitten gewoon met hulp op de rug van het paard, dit is een andere stichting dan het huifbedrijden.
Beiden een hele dankbare taak.

Toevallig zijn alle vrijwilligersklussen nu met mensen met ernstig verstandelijke beperkingen geweest. Maar er is nog veel meer dat mij roept.
Op pad met ouderen, of taalmaatje bij de bieb, helpen in het hospice, de dierenambulance. Ik heb zoveel leuks voorbij zien komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:26

Ik werk 4 x 9 uur (36 uur) met een paard ernaast en doe 1 keer per week mee met de 'voorlees express' in mijn omgeving. :) Daarnaast ook nog op de vereniging dingetjes (secretariaat enzovoort) als het uitkomt.

Ik doe dus concreet 1 uur iets met de meiden met wie ik zit, maar met voorbereidingen en nawerk ben ik er ongeveer 2 uurtjes per week mee bezig. Hartstikke leuk om te zien dat ze vooruitgang boeken! :D

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:56

Gaaf zeg! Ik ben nu vanuit stage buddy voor een oudere mevrouw, dit wil ik wanneer ik de opleiding afgerond heb blijven doen op vrijwillige basis.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:59

Ik werkte op 0 uren basis en omdat ik soms erg weinig werkte, ben ik vrijwilligers werk bij het asiel gaan doen. Honden en katten knuffelen en ze zijn erg blij met de hulp. Ik heb een diploma dierverzorging, dus weet ook wat ik doe en waarom :)

Nu is mijn contract afgelopen en zoek ik ander werk, maar ik blijf bezig door het asiel :)

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:10

Ook ik doe naast mijn baan vrijwilligerswerk.
Kan zo niet precies aangeven hoeveel tijd ik daar aan kwijt ben.
Iig op jaarbasis ongeveer 100 uur aan evenementenhulpverlening bij het rode kruis en daarnaast nog behoorlijk wat uren bij Scouting.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:12

steefvicky schreef:

Ik doe zelf naast mijn studie en baan nog buurtbemiddeling. Dus bemiddelen tussen burenruzies.

Is dat serieus besteed aan vrijwilligers?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:26

Wij hebben een stichting en die draait volledig op vrijwilligers. We vangen zieke en dieren gewonden op en dieren bij ziekte en/of overlijden van mensen. Daarnaast bezoeken wij 2/3 keer per week verzorgingshuizen met de dieren. De lach van deze mensen is onbetaalbaar!

Mijn moeder is de oprichtster en samen met nog een oude buurvrouw zitten we met zijn drieën in het bestuur. Ik doe de communicatie, open dag organiseren, fondsen aanvragen etc. Het sluit heel goed aan op mijn opleiding (hbo communicatie). Ook ga ik regelmatig mee met de bezoeken aan verzorgingshuizen of ben ik aanwezig op de uren dat we open zijn op onze eigen locatie als mini kinderboerderij.

Ik werk 20 uur (naast het afstuderen, dinsdag verdedigen dan ben ik klaar!) en heg vrijwilligerswerk verschilt per week... Maar meestal ben ik minimaal 6-8 uur per week met Swiffers Hoeve bezig!

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:34

Hier ook vrijwilligerswerk, echter misschien toch wat teveel aan het worden. Geef namelijk les op een Kynologen Vereniging. Dus les aan mensen met honden. Van pup tot iets hoger niveau gehoorzaamheid. We hebben geluk dat we niet verplicht een x aantal uren les moeten geven. Meestal geef ik 1 uur les per week echter met 1 uur les geven ben je toch vaak 3 uur kwijt (reistijd, naspreken etc). Dan zit ik ook nog in het bestuur waar diverse dingen voor geregeld moeten worden, hou de website bij, momenteel ook de inschrijvingen omdat diegene die het deed het even niet meer aan kon.

Al met al veel werk als je erbij nog 36 uur werkt, twee honden hebt (en daar ook mee naar trainingen gaat), een pony (met pensioen) en het huishouden alleen moet draaien ivm man welke in de horeca werkt en bijna niet thuis is. Weet ook niet zeker hoe lang ik nog als secretaris aan de slag wil blijven omdat ik wel van mening ben dat het fijner zou zijn als iemand het doet welke ook de tijd heeft om eens oude stukken door te nemen en alles kan vernieuwen. Daar heb ik gewoon geen tijd voor. Helaas zijn vrijwilligers schaars.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:04

KimD schreef:
steefvicky schreef:

Is dat serieus besteed aan vrijwilligers?

Yes! Dit is om de onpartijdigheid te benadrukken.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:15

Yep :D
Werk in de beveiliging, dus ploegendiensten,
vrijwilligerswerk doe ik bij de dierenambulance.
Ik probeer iedere week een half dagdeel of meer, maar dat gaat niet altijd.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:19

Beetje offtopic maar ik ben ten huwelijk gevraagd bij kasteel Doornenburg :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:35

Ja! Naast mijn eigen restaurant zet ik me in voor een lokale kleine dierenbescherming stichting. Ik kan er echt geen betere nederlandse omschrijving aangeven. :+

Anyway, het houd in dat ik o.a de veelal tijdelijke opvanghonden uitlaat, een keer naar de DA ga met een hond, een keer op een noodoproep reageer als ik daar toevallig in de buurt ben of een keer de stand beman op bv een markt.

We zitten met alle vrijwilligers in een appgroep, daar komt alle informtie of noodoproepen in door.
En zo weten we ons min of meer netjes te organiseren naast banen en huishoudens om. :)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 00:07

Ik doe wel vrijwilligerswerk naast mijn werk maar niet heel veel uur.

Ik doe op dit moment 1 x per week schoonmaken bij een collega van mij die ernstig ziek is.
En doe 1 x per jaar een dag jureren bij stichting paardrijden gehandicapten weekend. Altijd 1 groot feest.

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 02:37

Ik ben EHBO-er bij een betaalde voetbalclub.
Ik ben penningmeester van de oudervereniging van school.
Daarnaast ben ik ook nog zo nu en dan vrijwilliger bij paardenevenementen / wedstrijden.
Momenteel werk ik 30 uur in de nachtdiensten.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 07:50

Wat een mooi kasteel TS! Leuk dat je daar vrijwilligerswerk doet!
Leuke andere dingen komen er voorbij zeg! Mooi om te zien dat er dus meer mensen zo 'gek' zijn als ik :+

Ik werk 40 uur per week (ongeveer) en doe daarna vrijwilligerswerk voor een stichting die coachingstrajecten met paarden aanbieden voor slachtoffers van huiselijk geweld en tieners die problemen hebben(in de breedste zin van het woord). Dit is vrij onregelmatig op zaterdag/zondag net hoe het uitkomt. Dan help ik daar met het voeren, poetsen, wassen van de paarden en doe wat grondwerk met ze. Vnl om ze aan allerlei nieuwe dingen te laten wennen. Op termijn is het de bedoeling dat ik ze ook ga rijden omdat ze daar zelf niet aan toekomt.

Daarnaast ben ik Wildlife Rescuer en in afwachting van een vergunning om vogels op te vangen. Als Rescuer krijg ik telefoontjes over gewonde/verweesde wilde dieren, die ik dan ophaal (of soms vang) en naar de dichtstbijzijnde dierenarts breng. Zodra mijn vergunning rond is, ga ik verweesde eendekuikens opvangen.
Als laatste heb ik net te horen gekregen dat ik aangenomen ben als assistent in het wildlife hospital van de RSPCA hier in de buurt. Ga eind mei de introductie doen en als het goed is, daar 1 middag in de week werken. Mijn baas is zo'n fantastisch mens dat ik dus 1x per week wat eerder mag stoppen om dit te gaan doen!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:13

Ik heb 15 jaar bij een jongerencentrum/ poppodium vrijwilligerswerk gedaan. Ben begonnen achter de bar via verschillende functies uiteindelijk voorzitter geworden. Maar na een paar jaar vond ik dat ik het stokje moest door geven.

Nu heb ik even pauze. Maar ben wel aan het kijken naar ander vrijwilligerswerk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:48

Okee hebben jullie even?! :D
Naast dat ik 40 uur per week werk als logistiek medewerker in een fabriek waar ze industriële pompen maken, werk ik dus uiteraard als moderator ;) maar ook:

-Vrijwilliger bij diverse Endurance wedstrijden.
-Vrijwilliger geweest tijdens UEFA WEURO 2017
- 25 mei vrijwilliger tijdens de Open Oranje dag https://www.onsoranje.nl/nieuws/support ... e-open-dag
- Vrijwilliger tijdens UEFA EURO 2020

Ik had graag ook nog graag vrijwilliger willen zijn tijdens de Olympische Winterspelen van 2018 en het WK vrouwenvoetbal dit jaar in Frankrijk.
Helaas was dit financieel niet mogelijk. Hopelijk in de komende jaren wel *\o/*

Want ik kan wel vertellen, bij zulke evenementen vrijwilliger mogen zijn is naast een eer ook echt supertof en verslavend!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 19:58

Ik werk momenteel ongeveer 26 uur verdeeld over 2 verschillende banen. Daarnaast ben ik vrijwilliger bij de dierenambulance, daar maak ik elke week het rooster, ben ik coördinator voor de nachtdienst en probeer ik regelmatig een (nacht)dienst mee te draaien al ik dat door het werk van mijn man wel wat lastiger geworden. Als het nodig is help ik bij mijn dochter op school voor allerhande klusjes en activiteiten.

Ik ben hiervoor 4 jaar moderator op Bokt geweest en viel ik tijdens vakanties in voor als meldpunt van Amivedi.

Ik kan me niet voorstellen helemaal niets vrijwillig te doen, je krijgt er meestal zoveel voldoening van.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 20:04

Precies. Je krijgt er geen geld voor.

Maar die voldoening is op geen ene manier in geld uit te drukken. <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:07

Soms als ik geen zin heb en toch ga, dan zie ik de blije honden die gek zijn op alle aandacht en dan denk ik ja, daar doe ik het voor <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:19

Natuurlijk moderator op bokt, maar ook penningmeester van de VHN (Vereniging Hackneyrijders Nederland), en dit jaar ben ik er ook secretaresse en verzorg ik het wedstrijdsecretariaat (vraagprogramma's aanmelden, startlijsten maken, aanmelding op de wedstrijden, zorgdragen voor uitslagen). Met die vereniging ben ik momenteel 16 tot 20 uur per week bezig, naast mijn fulltime baan.