Vliegen verjagen in huis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Vliegen verjagen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 12:27

In huis heb ik elke zomer wel last van vliegen waar ik een beetje gek van word. Heb in huis een konijn waar we het hok goed van schoon houden, verder 2 honden en houd ik ook zoveel mogelijk voedsel opgeborgen. Ben eigenlijk opzoek naar een verdrijver/doder voor vliegen. Wie heeft goede ervaring met blauwe lamp/flykiller/iets anders hoor heel graag van jullie.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Vliegen verjagen in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:32

zijn horren geen optie? en zo'n hordeur?

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:39

Hier ook horren en idd blauwe lamp op de tijd schakelaar gaat savonds laat s nachts en smorgens vroeg effe aan en dat werkt vaak prima. ja we hebben ze nog wel maar vlieg vrij krijg je het ook niet op een boerderij

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:48

Naast wat al genoemd is: een elektrische vliegenmepper van bv HG is erg handig voor de enkeling die door de baricaden heen wist te komen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 12:53

snorkel1986 schreef:
Hier ook horren en idd blauwe lamp op de tijd schakelaar gaat savonds laat s nachts en smorgens vroeg effe aan en dat werkt vaak prima. ja we hebben ze nog wel maar vlieg vrij krijg je het ook niet op een boerderij

Welke blauwe lamp heb je, heb nl het idee dat daar nog wel verschil in zit qua werkzaamheid

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 12:55

Bonnelover schreef:
snorkel1986 schreef:

Welke blauwe lamp heb je, heb nl het idee dat daar nog wel verschil in zit qua werkzaamheid

Euh... die de aldi in de aanbieding had toen.. een eurom id 16 verder daar niet op gelet..

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:26

Ik heb een spuitsysteem van FlyBusters in huis, ideaal! Amper tot geen vliegen meer in huis

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:27

- horgaas
- Blauwe lamp werkt heel goed :j
- Elektrische vliegenmepper
- Een hond die graag vliegen vangt (en de lijkjes opraapt nadat ze kennis hebben gemaakt met de elektrische vliegenmepper }> )
- Bepaalde planten neerzetten (lavendel, citroen, munt ed)
- Virbac

@Snorkel1986; heb je die alleen een paar uur 's avonds en een paar uur 's ochtends aan staan, en de rest van de dag uit? Begrijp ik dat goed? Hoeft die niet de hele dag aan?

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:32

Fleda schreef:
Ik heb een spuitsysteem van FlyBusters in huis, ideaal! Amper tot geen vliegen meer in huis

Deze heb ik idd ook sinds twee weken in huis staan. Plafond zag al zwart van de vliegen terwijl het nog niet eens echt warm is.

Sinds dat apparaat er is geen vlieg meer gezien! Zijn geld meer dan waard!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:36

Koekeroekus schreef:
Fleda schreef:

Deze heb ik idd ook sinds twee weken in huis staan. Plafond zag al zwart van de vliegen terwijl het nog niet eens echt warm is.

Sinds dat apparaat er is geen vlieg meer gezien! Zijn geld meer dan waard!

Zeker zijn geld waard! Af en toe vliegt er een verdwaalde en een uur later is die ook weg.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:48

Ik heb de emmers van Flybuster thuis en op stal en ben meer dan tevreden!
Had vorig jaar de kleine versie in de tuin en heb zoveel vliegen gevangen dat het nu echt veel minder is met die krengen.
Heb ze nu weer hangen en ook gelijk een grote emmer besteld voor bij de paarden.

kirsten87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:49

De ecobuster / flybuster echt een ideaal ding, wil niet weer zonder

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 13:55

Zelf af en toe met Roxasect spuiten werkt precies hetzelfde.
Die 'natuurlijke' permethrine van FlyBuster zit ook in Roxasect (en in Veerust) - chemisch nagemaakt ipv dat er hectares landbouwgrond worden onttrokken aan de productie van voedsel om dan op die hectares chrysanten te kweken. De chemische formule van wat uit de plantenfabriek komt is precies dezelfde als die van het scheidkundige bouwpakketje. Dat maakt Flybuster niet veiliger voor andere insecten dan Roxasect of Veerust.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:24

MissYvette4u schreef:
- horgaas
- Een hond die graag vliegen vangt (en de lijkjes opraapt nadat ze kennis hebben gemaakt met de elektrische vliegenmepper }> )
- Virbac

@Snorkel1986; heb je die alleen een paar uur 's avonds en een paar uur 's ochtends aan staan, en de rest van de dag uit? Begrijp ik dat goed? Hoeft die niet de hele dag aan?

Idd doe ik niet overdag vind ik het te licht om ze daar heen te trekken met dat hij savonds aan springt hoor je genoeg...
Dus van daar de tijdschakrlaar

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:13

snorkel1986 schreef:
MissYvette4u schreef:
- horgaas
- Virbac

Idd doe ik niet overdag vind ik het te licht om ze daar heen te trekken met dat hij savonds aan springt hoor je genoeg...
Dus van daar de tijdschakrlaar

Slim! Bedankt, ga ik ook doen +:)+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:37

Ik verplaats dit topic naar Huis, tuin en techniek.

Marriefloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 13:44

Inderdaad Ecobuster / Flybuster. Wij hebben ze overal staan.