Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar ik ben samen met mijn vader naar een industrieterrein gegaan om te oefenen, gewoon op mijn tempo. Mijn vader begreep mijn angst eerst ook niet echt, tot hij door had hoe erg ik in paniek kon raken. Nu kreeg ik de kans om te oefenen en heb ik het gelijk maar gedaan.
Inmiddels rijd ik een andere leaseauto die een enorm fijne koppeling heeft, ik rijd 1500km per week en kan me niet voorstellen dat ik ooit angst heb gehad. Al had ik in het begin nog wel zweethandjes bij de hellingproef hoor
Mijn huidige auto heeft ook nog eens hill assist, dus ik hoef geen hellingproef meer te doen nu
zorro schreef:Neem een paar lessen in de auto waar je nu in rijdt. Ik ben zelf rijinstructeur en dit soort dingen komen vaker voor, je bent echt niet de enige. Oefenen is gewoon het beste en dan zeker in je eigen auto om wat vertrouwen te krijgen.
Edit: adviezen als trek het je niet aan, het valt wel mee, zijn echt super lief bedoeld, maar als je echt een rijangst ontwikkeld hebt helpen ze helaas niet echt mee. Het is een serieus probleem, autorijden is meer als spannend voor mensen met rijangst en het belemmert hun enorm.
Daardoor ontwikkel je hopelijk wel op een goede manier weer wat vertrouwen. czarina schreef:Jeetje ts wat vervelend, autorijden geeft zoveel vrijheid.
Ik neem aan dat jij op dit moment schakel en benzine rijd. Heb je al weleens gedacht aan een automaat? Eventueel een geheel ander type auto kiezen.
Hier al meerdere auto's gehad en de ene rijd echt een stuk fijner dan de ander. Zelf heb ik geen angst met rijden. Doe het zelfs heel graag. Maar met de polo 1.2 12v ga ik niet graag de stad in ivm extreem snel stilvallen. Dit is een bekend verhaal bij iedereen die mijn auto weleens mee heeft gehad. De koppel ligt heel vervelend.
De skoda kan je zelfs als je je best er voor doet nog niet stil laten vallen maar dat is een diesel.
En verder iedereen lekker laten doen. Zij hebben het ook moeten leren. Desnoods plak je een grappige sticker op met tekst.
MyChoice schreef:czarina schreef:Jeetje ts wat vervelend, autorijden geeft zoveel vrijheid.
Ik neem aan dat jij op dit moment schakel en benzine rijd. Heb je al weleens gedacht aan een automaat? Eventueel een geheel ander type auto kiezen.
Hier al meerdere auto's gehad en de ene rijd echt een stuk fijner dan de ander. Zelf heb ik geen angst met rijden. Doe het zelfs heel graag. Maar met de polo 1.2 12v ga ik niet graag de stad in ivm extreem snel stilvallen. Dit is een bekend verhaal bij iedereen die mijn auto weleens mee heeft gehad. De koppel ligt heel vervelend.
De skoda kan je zelfs als je je best er voor doet nog niet stil laten vallen maar dat is een diesel.
En verder iedereen lekker laten doen. Zij hebben het ook moeten leren. Desnoods plak je een grappige sticker op met tekst.
Koppelpunt kun je laten verstellen door de garage