Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar heb de indruk dat hij niet op Youtube staat. Janine1990 schreef:Haha nou ik begrijp je ergernis hoor, maar ik herken het gelukkig niet echt in mijn omgeving.
Misschien meer ook omdat mensen weten dat je met mij echt geen hele app-gesprekken hoeft te starten. Heb ik geen zin in.
Daarentegen zit ik wel veel op mijn laptop, te Bokken of nog cornier, ik speel Horse Reality. Ik dacht dat ik daar wel te oud voor zou zijn, maar helaas![]()
Het is gewoon de tijd van... So be it...
Als je interessanter wilt zijn dan die telefoon, moet je daarvoor zorgen heb ik het idee.
Vergeet niet dat we ook gewoon onwijs veel kennis vergaren via dit soort mediums. Wij krijgen in een dag meer informatie binnen dan een persoon 150 jaar geleden in zijn hele leven kreeg.
Ik zoek het filmpje dat hierbij hoortMaar heb de indruk dat hij niet op Youtube staat.
Maar het is daarbij ook menselijk om die informatie te blijven opzoeken, die honger naar informatie...

daantjuhhh schreef:Er zijn niet alleen maar slechte dingen door de telefoon.
Internet en telefoon heeft ook zijn voordelen:
- Het is ook een hulpmiddel in nood.
- Mensen met weinig sociale contacten hebben zo toch vaak meer contact.
- De markt voor 2de hands spullen is in de lift gekomen waardoor dat beter is voor het milieu.
- Mensen kunnen makkelijker (goedkoper) contact houden met familieleden en vrienden die aan de andere kant van de wereld wonen.
Carol_Beer schreef:Achter de computer zitten vind ik toch wat anders, daar neem je de tijd voor, en doe je niet de hele dag op elke plek. dat is met een iphone wel zo
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de rust juist fijn, om even niet al die informatie te krijgen..
Carol_Beer schreef:daantjuhhh schreef:Er zijn niet alleen maar slechte dingen door de telefoon.
Internet en telefoon heeft ook zijn voordelen:
- Het is ook een hulpmiddel in nood.
- Mensen met weinig sociale contacten hebben zo toch vaak meer contact.
- De markt voor 2de hands spullen is in de lift gekomen waardoor dat beter is voor het milieu.
- Mensen kunnen makkelijker (goedkoper) contact houden met familieleden en vrienden die aan de andere kant van de wereld wonen.
Goed, voor 112 heb je geen nieuwste iphone nodig![]()
Ik kan je zeggen dat online contact, echte contacten nooit kan vervangen.. mensen zijn op het internet, hoe je het wend of keert, altijd gewoon anders dan in "real life". Daarnaast heb ik zelf in ieder geval ervaren dat echte vrienden hebben erg balangrijk en handig is. Internetvrienden wonen vaak ver weg, en zie je dus nauwelijks, terwijl je vrienden in de buurt, kan zien wanneer je wil.
Zonder iphone bestond marktplaats en skype ook al gewoon?? Dus in die zin snap ik je niet helemaal in die zin
Janine1990 schreef:Kan, niet iedereen kan zoveel informatie verwerken. Om heel diverse redenen.
Daar is ook helemaal niets mis mee. Al kan het wel heel frustrerend zijn natuurlijk dat je dit weinig ziet, als je het zelf wel nodig hebt.
Ik zit praktisch wel de hele dag achter de computer, want ik werk er ook mee. Uiteraard krijg ik mijn beweging wel, maar voor mij is het een soort afkoelen ook. Een dom spelletje krijgt mijn hoofd makkelijker stil dan een toffe rit op het paard. Dat geeft te veel adrenaline![]()
Voor mij is die computer een stukje me-time. En dan ligt mijn telefoon gewoon naast me. Voor een ander werkt die iPhone zo...
En vergeet wat Daantjuhhh zegt niet! Het is een heel belangrijk medium voor heel erg veel mensen.
Ik denk dat het heel wat sociale zaken kan verlichten omdat je in principe gewoon de hele wereld in je broekzak hebt zitten. Vergeet ook niet dat we steeds langer alleen blijven, allemaal graag een eigen huis willen én daar flink voor moeten werken. Het is voor veel mensen ook een manier om die sociale contacten te onderhouden.
Je ziet het ook veel bij kindjes in gezelschap die iets te veel aandacht krijgen en daarmee heel veel prikkels te verwerken hebben. Op zich niets ergs, maar het maakt ze wel moe. Vaak vragen ze naar een telefoon, om een youtube filmpje te kijken. Je doet ze er naar mijn idee veel plezier mee. Want eigenlijk vragen ze niets anders dan even één ding om zich op te focussen, in plaats van die 3 tantes, opa's en oma's en neefjes en nichtjes. Zo komt een kindje even tot rust.
Ik zie bij mijn neefje van twee dat hij dan na 10 minuutjes weer voldoende opgeladen is om gewoon te gaan spelen en dit gaat hij dan ook gewoon weer zelfstandig doen. Loopt gewoon bij de telefoon weg.
)
Janine1990 schreef:Niet voor 112, maar wat dacht je van een hoop apps.
Gisteren nog op RTL nieuws, een app voor depressieve jongeren, waarin ze met een emoticon kunnen aangeven hoe ze zich voelen die dag. Waardoor hulpverleners eerder ingrijpen.
Jongeren geven zelf aan dat dit laagdrempeliger is dan te moeten vertellen hoe je je voelt en waarom je je voelt.
Niet alle medische zaken zijn noodgevallen waar je 112 voor nodig hebt. Een collega van mij zijn insuline wordt gemeten met een app die verbonden is met een dingetje op zijn arm. Een hele verbetering, want hij hoeft nu niet meer zo strikt op zijn eten te letten.
Niet iedereen die sociale contacten zoekt, zoekt dit ook fysiek.
Niet iedereen die marktplaats en skype gebruikt, heeft zin om dit van achter zijn computer te doen. Er speciaal voor te moeten gaan zitten, tijd vrij maken. Terwijl ze op dat moment ook kunnen wandelen met de hond, of wanneer ze bij iemand in de auto zitten.
Dan heb je een jankert die niet ophoudt tot hij anderhalf uur op bed heeft liggen krijsen en doodvermoeid in slaap is gevallen. En de volgende dag nog vreselijk veel last hiervan heeft. En waarom? Omdat hij niet even tot zichzelf mocht komen op een makkelijke manier waar hij niet over na hoefde te denken. Carol_Beer schreef:Depressie kan een hoop oorzaken hebben. Maar wat wordt er veel gebruikt onder de jeugd, en versterkt depressieve gevoelens? Juist, social media. Zelfs ik herken het, wat raar is gezien ik vrij nuchter ben. Maar het is logisch. Instagram, maar ook snapchat en facebook is gewoon letterlijk; Kijken naar anderen! En laten de meeste mensen alleen hun leukste momenten met veel vrienden in beeld online posten, want dat krijgt veel likes (aka getallen/pixels, wat eigenlijk niks waard is).
Denk je dat dat een al depressief iemand helpt? Nope..
nu is die app een best goed concept, maar om die app te hebben, heb je een iphone nodig, en guess what wat iedereen op z'n iphone heeft? Jup, social media..
Als je wandelt met de hond, is het gewoon zo veel meer genieten zonder telefoon, je bemt gewoon veel meer bezig met je omgeving..
Janine1990 schreef:Niet zo zeer als zeurkous, wel als iemand met behoorlijke tunnelvisie...
De manier waarop jij iets ervaart, hoeft niet de manier zijn waarop de hele wereld iets ervaart.
Niet iedereen heeft een nare baas die buiten werktijd om zijn personeel ook lastig valt![]()
Verbieden van dingen aan kinderen is in mijn ogen helemaal uit den boze.
Geef kinderen vrijheden... Uit onderzoek is al gebleken dat overgewicht onder meer komt uit het 'altijd leeg MOETEN eten van je bord'. Dan MOET ook de zak met snoep of chips leeg.
Hoeveel kinderen zijn er gaan roken terwijl ze dat verboden kregen?
Verbieden en gebieden levert je niets op. Kinderen die onbeperkte toegang hebben tot gezond en ongezond eten, kiezen uit zichzelf ook het gezonde.
Waarom mag iemand niet toegeven aan zijn/haar concentratieprobleem of contactprobleem en zijn hoofd rust geven op de manier die voor hem/haar haalbaar is? Omdat het maatschappelijk gezien geen draagvlak heeft? Moet iemand daarom maar een zwaardere last op de schouders gaan dragen?
Ik heb liever iemand die goed in zijn vel zit, die even een time out neemt op zijn/haar telefoon om vervolgens weer met een frisse blik verder te gaan. Tekenen is niet per se een creatief ding, kan ook prikkels opleveren. Net als buitenspelen voor kinderen. En reken maar dat kinderen zich wel gaan uiten op het moment dat ze niet tot rust kunnen komen. En ja, dan ben je te laat.Dan heb je een jankert die niet ophoudt tot hij anderhalf uur op bed heeft liggen krijsen en doodvermoeid in slaap is gevallen. En de volgende dag nog vreselijk veel last hiervan heeft. En waarom? Omdat hij niet even tot zichzelf mocht komen op een makkelijke manier waar hij niet over na hoefde te denken.
Als ik op mijn werk even niet uit een vraagstuk kom, dan zoek ik ook mijn telefoon even op. Even je zinnen verzetten.
Ik denk dat de multifunctionele aard van een mobiele telefoon de wereld juist heel erg gelukkig maakt. Ongelukkig zijn is vervelend, ongelukkig blijven is een keuze.

Janine1990 schreef:Carol_Beer schreef:Depressie kan een hoop oorzaken hebben. Maar wat wordt er veel gebruikt onder de jeugd, en versterkt depressieve gevoelens? Juist, social media. Zelfs ik herken het, wat raar is gezien ik vrij nuchter ben. Maar het is logisch. Instagram, maar ook snapchat en facebook is gewoon letterlijk; Kijken naar anderen! En laten de meeste mensen alleen hun leukste momenten met veel vrienden in beeld online posten, want dat krijgt veel likes (aka getallen/pixels, wat eigenlijk niks waard is).
Denk je dat dat een al depressief iemand helpt? Nope..
nu is die app een best goed concept, maar om die app te hebben, heb je een iphone nodig, en guess what wat iedereen op z'n iphone heeft? Jup, social media..
Als je wandelt met de hond, is het gewoon zo veel meer genieten zonder telefoon, je bemt gewoon veel meer bezig met je omgeving..
Ah, lekker makkelijk, de oorzaak even bepalen. Van jeugd die misschien wel veel meer heeft meegemaakt dan jij je kan voorstellen. Social media depressie is geen oorzaak, hooguit een trigger.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... n-stemming
Jammer dat je niet ingaat op de app voor insulinegebruikers...
En hoe kom je toch telkens alleen aan met iPhone? Er zijn plenty smartphones hoor...
Heb wel een klein beetje het idee dat het frustrerende van de high tech wereld je meer energie kost dan nodig zou moeten zijn. Live and let live
Carol_Beer schreef:Lees het dikgedrukte eens goed..![]()
Ik had het niet over de oorzaken dus.
Enne, natuurlijk hebben iphones ook positieve, nuttige factoren voor medische patienten! Ik heb zelf een vriend die zo een soort app gebruikt. Maar ik had het niet over de nuttige gebruiken ervan, als medische gebied/werk.