Verbruik nissan x trail

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ashkerlon

Verbruik nissan x trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 09:38

Ik waag het maar even op deze manier.

Ik krijg een top-occasie onder men neus geschoven, namelijk een nissan x trail van 2 jaar oud.
Maar ik doe veel km's woon werk verkeer. Hoewel ik op zoek ben naar een andere auto, was ik eigenlijk wel op zoek naar iets kleiner.
Ik weet dus niet of ik er goed aan doe deze nissan te kopen, puur omwille van het gebruik.

Op papier zou hij slechts 5,5l/100km mogen verbruiken, maar dat maak je me eerlijk gezegd niet wijs.

Zijn er hier die met zo'n x-trail rond rijden en hun verbruik grondig bij houden en dus concreet weten wat zijn verbruik is?
Dat zou de keuze erg vergemakkelijken...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 09:44

Heb je hem al proefgereden.
Heb ooit ook eens een mooie aanbieding gehad maar vond het een vreselijke auto om in te rijden, weinig overzicht.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 09:53

Nee, nog niet, dat komt nog als ik besluit de koop te overwegen :')

Maar het is de auto van een vriend, die over gaat op een lease wagen. Brave chauffeur, dus auto heeft niet afgezien. En aan vrienden prijs.
Op zich zou het echt een goede koop zijn. Maar ik wil niet in mijn vingers snijden op vlak van verbruik.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:01

Zou je het die vriend dan niet kunnen vragen, wat zijn ervaring is in verbruik?

Op Autoweek kon je eerder ook van sommige mensen het verbruik in praktijk zien, die hadden dat ingevuld. Ik weet niet of dat nog zo is. (Edit: ik zie dat dat bij reviews wel vaak vermeld wordt.)
Laatst bijgewerkt door Livion op 27-04-19 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:02

Ik heb een quasqai gehad, 1.5dci... zou zo'n zelfde verbruik hebben..

Tot aan de 20.000 zoop hij behoorlijk... net iets meer dan 1 op 10. Hierna zakte dat terug naar 1 op 14/15... als ik rustig reed. Anders zit je zon op 1 op 12/13.

Wel fijne auto aan gehad. Alles op en aan voor een redelijk bedrag. Te lichte moter overigens om fijn een trailer te trekken. Hier stond er een E pony op.

Anoeska

Re: Verbruik nissan x trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:06

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:07

Als hij van een vriend is zou ik vragen of je een week autoruil kan doen.
Kun je het zelf meteen bijhouden hoeveel hij gebruikt.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:21

Wat voor type en welke brandstof? Anders is er totaal niets over verbruik te zeggen...

sunnysoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 10:30

Fijne robuuste auto. Niet duur voor deze kwaliteit auto. Veilig! Veel plezier van gehad zodat ik dit merk/ model iedereen kan aanbevelen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 21:30

@Livion: die vriend heeft het verbruik nooit echt bijgehouden... kwestie van de luxe van een tankkaart te hebben van de firma :')

@Sizzle: Als ik zelf een auto zou verkopen zou ik niet echt staan te springen om hem een week uit te lenen? Een proefrit is iets anders.

@Ibbel: Het is een diesel, automaat. Meer dan dat weet ik eigenlijk ook niet.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:39

Ik heb sinds een jaar ook een Nissan Xtrail van 13 jaar oud. Deze rijdt gemiddeld 1 op 13 (diesel, zonder trailer)

Volgens mijn echtgenoot (zit in de automobielindustrie, ontwikkeling motoren) zou 1 op 18 wel kunnen kloppen bij de nieuwere Nissan Xtrail met nieuwe motor. Alhoewel hij ook zegt dat in werkelijkheid het eerder richting 1 op 16 zal gaan.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 22:18

Wij hebben een model uit 2015, een diesel en ook automaat, hij is echt zuinig, zeker in vergelijking met de sorento die we ervoor hadden. Gemiddeld zitten we op 6.0/100 km, langere ritten met stabiele snelheid is hij zuiniger.

De x-trail is onze bedrijfswagen dus trekt meestal geen trailer. Waar je wel even op moet letten is dat onze uitvoering maar 1500 kg mag trekken door de automaat, dezelfde versie met schakelbak zou wel 2000kg mogen trekken. Wij zijn erg tevreden erover en hebben er ook weinig onkosten aan, zo tevreden dat we nu ook een qashqai voor privé hebben