Boeking wijzigen kosten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Boeking wijzigen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 18:40

Hoi!

Mijn vader heeft een hotel geboekt en daarbij de datum vergeten in te voeren waardoor de datum van vandaag gebruikt werd. Nu wilde hij de boeking dus wijzigen naar de goede datum, en dat kan maar dan moet er 50% extra betaald worden. Als hij wil annuleren moet het volledige bedrag betaald worden. Hij heeft alleen geen credit card gegevens achtergelaten of al iets betaald. Nu vroegen we ons af of ze dit zomaar kunnen maken en een rekening daarvoor kunnen opsturen?

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo. Alvast bedankt!

Mars

Re: Boeking wijzigen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:41

Heeft dat hotel geen telefoon?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:45

Gewoon even de algemene voorwaarden van de boekingswebsite lezen en het hotel even bellen, er is vast wel een telefoonnummer te vinden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 18:53

Sowieso zijn de kosten waarschijnlijk hoger dan dat hij vandaag zou gaan, aangezien last minute vaak wel goedkoper zijn.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 19:04

Mars schreef:
Heeft dat hotel geen telefoon?

Eh ja, wat in de op staat is wat ze gezegd hebben. We vragen ons nu af of dit wel kan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:07

Beetje vreemd, dat zou betekenen dat je er aan vast zit. Dit is in feite ook een internet aankoop en daar zijn wel regeltjes voor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:13

cissy schreef:
Beetje vreemd, dat zou betekenen dat je er aan vast zit. Dit is in feite ook een internet aankoop en daar zijn wel regeltjes voor.

Als ik het acm goed begrijp valt dit buiten de bedenktijd omdat het om een vorm van verhuur gaat van een bepaalde periode. Ik denk dan ook dat het hotel in z'n recht staat. Hebben ze dit ook in hun algemene voorwaarden staan?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:50

Dat ligt volledig aan de voorwaarden waaronder hij geboekt heeft.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 19:55

Dat hij nog niets betaald heeft wil niet zeggen dat hij geen overeenkomst met betalingsverplichting aangegaan is.

De kans dat de gewenste datum duurder is dan vandaag is vrij groot (want vandaag = last minute).

Laat hem de algemene voorwaarden even doornemen, dan weet je het zeker.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:01

Is toch logisch dat als je een latere datum wilt je meer moet betalen? :o
Last minute is altijd goedkoper...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:03

Ik zou denk ik gewoon de datum wijzigen en die 50% extra kosten voor lief nemen. De fout is gemaakt en dan moet je helaas op de blaren zitten. Lijkt mij een goede les voor de volgende keer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:06

Dat hoeft helemaal niet. In drukbezochte gebieden is lastminute juist duurder tot 20.00 ‘s avonds. Daarna kun je vaak wel koopjes vinden.
In ieder geval zit je aan een hotelovernachting wel vast en gelden hier niet de 2 weken bedenktermijn voor.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 20:19

Okee bedankt in ieder geval tot nu toe! Waar kan je de voorwaarden vinden? Ik zie namelijk op de site niets staan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:23

Om welk hotel gaat het?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 20:39

En op welke website heb je geboekt?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 20:40

Geboekt via voordeeluitjes bij hotel Schimmelpenninck

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:23

Dit staat op de site bij voordeeluitjes:

WIJZIGING OF ANNULERING BOEKING
Indien u uw boeking wilt wijzigen of annuleren kunt u telefonisch (085 760 9 760 lokaal tarief) of per e-mail* contact met ons opnemen. Wij kunnen niet garanderen dat de gewenste wijziging wordt geaccepteerd door het hotel of het vakantiepark. Dit zal door Freetime Company aan het hotel/vakantiepark voorgelegd moeten worden, waarna de eventuele mogelijkheden naar u teruggekoppeld worden. De kosten van een wijziging zijn € 7,50 per boeking vanuit Voordeeluitjes.nl, dit is exclusief een eventueel te betalen bedrag vanuit het hotel/vakantiepark. Ieder hotel/vakantiepark hanteert eigen annuleringsvoorwaarden. De annuleringsvoorwaarden staan op onze website (nuttige informatie) of kunnen worden opgevraagd bij het hotel/vakantiepark. Het hotel/vakantiepark kan annuleringskosten in rekening brengen wanneer later geannuleerd wordt dan het hotel/vakantiepark vereist of indien, zonder bericht, geen gebruik gemaakt wordt van de geboekte overnachting(en) of het arrangement (no show). Het hotel/vakantiepark zal hiervoor rechtstreeks aan de boeker/gast een factuur sturen. De administratiekosten blijven verschuldigd en worden niet gerestitueerd.

Frrenkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:42

Heb je contact gehad met voordeeluitjes of het hotel zelf?

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 00:06

Als je non ref hebt geboekt dan is het helaas en moet je gewoon betalen. Je hebt dan al geluk dat je voor 50% nog mag wijzigen, want bij waar ik werk is het helaas alles gewoon betalen en wijziging niet mogelijk. Bij non ref is de prijs goedkoper, maar dus wel deze voorwaarden. Heel spijtig, maar is helaas niet anders.

Qua prijs is het niet helemaal waar qua last minute. Dat is van zoveel factoren afhankelijk en bij ons (klein hotel) wordt er 2 keer per dag gekeken naar de prijzen en aanpassingen gedaan. Op de dag zelf ligt het eraan. Is het druk en hebben we nog maar 1 kamer? --> prijs omhoog. Veel kamers vrij--> prijs omlaag.

Ik werk de nachten en zelfs als iemand hier om 4.00 een kamer komt vragen voor die nacht, dan betalen ze gewoon nog volle mep en de prijzen zijn dan niet anders dan dat ze om 15.00 hadden geboekt (afhankelijk van vrije kamers). Ze betalen sws meer dan dat ze op internet boeken.

Qua hoe het zit met betalen? Wij doen daar verder niks meer, behalve het doorgeven aan de bookingssite. Die handelt het dan verder af met de boeker.