Automonteur appt buiten werktijd

Moderators: EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly, Dani, Shanna, khirshanta

Kimberley_

Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 22:00

Misschien een beetje een vreemde titel maar wist niets anders.

Vanmiddag was ik met mijn auto bij autodealer A voor de apk van mijn auto. Vroeger ging ik naar autodealer B maar deze is failliet en dealer A heeft alles overgenomen.

Nu werd ik vanavond geappt door een voor mij onbekend nummer. In de eerste app werd aangegeven dat hij bij dealer A werkte en had begrepen dat mijn auto afgekeurd is vanmiddag. Ik gaf aan dat dit klopt (ben er op ingegaan omdat ik dacht dat het de medewerker kon zijn welke mij nog een offerte door zou bellen).

Hij gaf aan dat hij vroeger bij dealer B had gewerkt en daar aan mijn auto had gewerkt. Hij heeft mij dus vanmiddag bij dealer A gezien waar hij nu werkt en heeft mijn telefoonnummer van de werkbon gehaald.

Ik heb gevraagd wat zijn bedoeling is en hij wil mijn auto wel maken buiten werktijd zodat het geld scheelt. Aangegeven dat ik dit erg vreemd vind omdat het in mijn ogen stelen van de baas is en ik nog steeds niet weet wie het is behalve dat ik hem vorig jaar moet hebben gezien en afgelopen middag.
Hij vroeg of hij mij moest bellen en toen ik daar niet snel genoeg op reageerde belde hij dus inderdaad (niet opgenomen).

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ben meerdere malen duidelijk geweest dat ik het best onprettig vind maar hij lijkt het niet echt te snappen en geeft aan dat zijn bedoelingen goed zijn.
Moet ik dit melden bij de baas of laten gaan?

Avalanche81

Re: Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:01

Ik zou dat wel melden, vind het echt heel raar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:01

Blokkeren en laten gaan

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:04

Niet op ingaan in elk geval...

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

watchthesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:07

Ik zou er niet op ingaan.
Zit je vanwege iets van garantie aan de garage vast, of heb je eventueel de optie naar een ander te gaan? Ik zou zijn aanbod afwijzen en hem blokkeren, maar daarna niet meer met een goed gevoel naar deze garage durven eigenlijk :=

Je bent zelf een cadeautje.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 22:10

Nee zit niet aan de dealer vast maar ga juist graag naar de dealer omdat ik dat prettiger vind als een gewone garage. Vanmiddag ook prima behandeld door het overige personeel tijdens het lange wachten (steekproef gehad).
Maar dan zonder melding naar een ander gaan of melden van goh dit en dit is er gebeurd en voel me er niet prettig bij dus ik ga naar een ander.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:11

Wanneer je dit meld is hij zijn baan kwijt want daar zal de baas niet blij mee zijn. Misschien is het wel de beste optie om je auto naar een andere garage te brengen. Wanneer je hem aangeeft met alle gevolgen erna kan hij zo maar erg vervelend worden want hij is nu ook al vervelend bezig. Zoek een andere garage en geef hem daarna desnoods anoniem aan bij zijn baas .

watchthesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:12

bigone schreef:
Wanneer je dit meld is hij zijn baan kwijt want daar zal de baas niet blij mee zijn. Misschien is het wel de beste optie om je auto naar een andere garage te brengen. Wanneer je hem aangeeft met alle gevolgen erna kan hij zo maar erg vervelend worden want hij is nu ook al vervelend bezig. Zoek een andere garage en geef hem daarna desnoods anoniem aan bij zijn baas .

Precies. Hij heeft je nummer, je adres staat vast ook ergens in hun systeem dus straks zoekt hij je op of zo... Brr, misschien is het vergezocht hoor, maar ik moet er niet aan denken -O-

Ik zou naar een ander gaan en misschien inderdaad anoniem bij zijn baas melden dat hij je heeft benaderd voor beunwerk. Hoe je dat anoniem doet weet ik alleen niet.
Laatst bijgewerkt door watchthesky op 16-04-19 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:13

Ik zou aangeven dat ik geen zaken met hem wil doen. En daarna het nummer blokkeren.
Als je je prettig voelt bij de garage op zich. Dan zou ik daar niet weggaan.

Melden bij zijn baas weet ik niet!
Netjes is het niet wat hij doet.
Maar het kan hem zijn baan kosten en weet niet of ik dat zou kunnen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

noviceh

En je weet zeker dat het hem om jouw auto gaat? Ik vind het overigens wel heel brutaal.

03-02-2010 Jorinde Lynn
03-04-2012 Viënna Jade
05-07-2014 Eline Mae
♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."

genja

Ik zou morgen even langs de garage gaan of bellen en de baas te spreken vragen. En dan gewoon de app uitwisseling laten lezen.
Voor de baas dan niet zo moeilijk om uit te zoeken wie het is. En de baas mag beslissen wat hij ermee doet.
En voor jezelf kijken of je jij bij deze garage wilt blijven of Naar andere wilt gaan

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 22:14

watchthesky schreef:
bigone schreef:

Precies. Hij heeft je nummer, je adres staat vast ook ergens in hun systeem dus straks zoekt hij je op of zo... Brr, misschien is het vergezocht hoor, maar ik moet er niet aan denken -O-

Dit is dus ook wel een beetje waar ik mee zit. Vandaar de vraag niets mee doen of juist wel

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:14

Ik zou zeggen dat je hier niet van gediend bent en het meld bij zijn baas als hij doorgaat.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:15

Zou het wel melden. Mn vriend (automonteur) zegt die zal zn baan wel kwijt zijn dan. Rare gang van zaken.

When was the last time you did something for the first time?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 22:15

noviceh schreef:
En je weet zeker dat het hem om jouw auto gaat? Ik vind het overigens wel heel brutaal.

Geen idee. Ik heb gevraagd wat hier de bedoeling van is en hij gaf aan dat hij het wel buiten werktijd wilde doen zodat het me geld zou schelen.. op de vraag of hij dit bij alle klanten deed was het antwoord nee.

Avalanche81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:16

Lieszje schreef:
Ik zou zeggen dat je hier niet van gediend bent en het meld bij zijn baas als hij doorgaat.

Dit idd. Anders komt hij ermee weg en kan het heel creepy worden.

brokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:17

Vind hij je niet gewoon leuk en wilt hij zo contact krijgen??

♡.♡.♡.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:18

Ik zou niet direct bang zijn dat het creepy wordt.

Waarschijnlijk wil die jongen graag zwart wat bij verdienden. Alleen pakt hij dat verdomde onhandig aan.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 22:18

brokjes schreef:

Dan had hij me beter vorig jaar of vanmiddag kunnen aanspreken..

watchthesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:18

Ben je toevallig een mooie vrouw die altijd zonder man bij de garage komt, TS?
In dat geval misschien volgende keer je broer/neef of je/een vriend meenemen of in jouw plaats sturen.

Edit: wat brokjes zegt dus. Maar dit is eerder creepy dan charming... :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:19

Eh wat??? Dat zou pas van de zotte zijn

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:21

Ik zou 'm bedanken voor het aanbod en gewoon bij deze garage blijven als ze goed werk leveren. Mocht dinges je het leven zuur gaan maken zou ik de appjes aan de garagehouder laten lezen. Dat heeft dinges dan mooi aan zichzelf te danken.

"Under a cherry tree there are no strangers"
Dalai Lama, Ahoy Rotterdam, 16 september 2018

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-19 22:21

watchthesky schreef:
Ben je toevallig een mooie vrouw die altijd zonder man bij de garage komt, TS?
In dat geval misschien volgende keer je broer/neef of je/een vriend meenemen of in jouw plaats sturen.

Edit: wat brokjes zegt dus. Maar dit is eerder creepy dan charming... :=

Ik ben zeer zeker geen mooie vrouw . Maar inderdaad wel altijd zonder vent en niet op mijn mondje gevallen dus altijd wel aan het kletsen met iedereen. Ben heel eerlijk gezegd ook niet van plan mijn vriend mee te nemen ik moet toch verdorie alleen naar de garage kunnen gaan?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:21

brokjes schreef:

Dat dacht ik dus ook..

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:23

Ik zou persoonlijk zelf vriend, man, broer of een goede vriend met jouw telefoon er heen laten gaan en diegene even de baas laten babbelen. Dat diegene er niet zo van gediend is dat jij zo benaderd wordt en je nummer gewoon even opgeslagen wordt.
Iets met privacy oa en dat dit gewoon niet hoort.

Misschien niet de beste oplossing maar wel wat in mijn hoofd opkomt.

:)ddd Live a life you will remember. :)ddd