Ik heb op mijn balkon een tof en lekker ruikend plantje staan.
Maar die stelen waar de bloemen uitkomen zijn top zwaar. Daardoor hangt alles.
Ik probeer wel wat met saté prikkers. Maar de volgende dag liggen ze er weer naast te hangen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Is nog leuk ook! Desnoods in een bakje gewoon rechtop maar dat ze afhangen. yvje86 schreef:Je hoeft deze eigenlijk geen water te geven daardoor gaat namelijk juist de stengel groeien.
Als je ze geen tot minimaal water geeft blijven ze compacter.
Maar dat heeft voor nu geen nut meer. Je zou er een plantenstokje naast kunnen zetten ter ondersteuning (zo'n bamboe stokje oid).
anjali schreef:yvje86 schreef:Je hoeft deze eigenlijk geen water te geven daardoor gaat namelijk juist de stengel groeien.
Als je ze geen tot minimaal water geeft blijven ze compacter.
Maar dat heeft voor nu geen nut meer. Je zou er een plantenstokje naast kunnen zetten ter ondersteuning (zo'n bamboe stokje oid).
Wel water,maar niet teveel.De bol mag niet gaan rotten.Soms worden ze in bloei getrokken in een hyacinthenglas. Het water mag dan de bol net niet raken. Maar de wortels moeten wel in het water.
anjali schreef:Er is wel een bolgewas wat in huis in bloei wordt getrokken zonder water en aarde, dat is de herfsttijloos. Daar zit voldoende in de bol. Maar de hyacinth is echt wat anders!