Ruim 2 jaar geleden hebben wij onze woning te koop gezet met de wens een woning met voldoende grond te kopen en een loods voor mijn man zijn hobby. Na 1.5 jaar op funda en enkele kijkers hadden wij eindelijk een koper, alleen waren de woningen die wij bezichtigd hadden allemaal al verkocht op 1 na. Die ene woning was van vrienden en wij hadden het er al erg vaak over gehad dat het zo gaaf zou zijn als wij daar konden wonen. Laat nu net het toeval zijn dat hun besloten om te verkopen, net toen wij verkocht hadden. Ik was dolgelukkig. ook de prijs was al vaker besproken en was wel aan de hoge kant voor ons maar was net haalbaar. Toen wij alles concreet wilden maken besloten hun echter om de prijs te verhogen met 30.000 euro en zodoende ging dit huis aan onze neus voorbij, samen met een 20 jarige vriendschap.
Ik heb weken gehuild en ons huis is teruggetrokken uit de verkoop, wij durfden het risico niet aan om dakloos te worden omdat er geen enkele geschikte woning meer te koop was in onze regio en prijsklasse en een kleine vakantie woning huren met 2 jonge kinderen en een hoop dieren vonden wij geen optie.
Wij besloten om ons eigen huis dan maar verder te verbouwen en de droom op te geven.
Na bijna een jaar, middenin de verbouwing kreeg ik ineens een link van funda doorgestuurd van een kennis. Dat was ook het enige huis wat in dat jaar tijd in onze prijsklasse met wat grond te koop is gekomen.ik spiekte namelijk nog regelmatig en was dan "blij" dat wij die gok niet genomen hadden om te huren, de prijzen waren zo hoog geworden en er kwam niks geschikts meer online
Die makelaar meteen gebeld en een afspraak gemaakt en erna mijn man ook maar even ingelicht

Helaas waren wij niet de enige kijkers die week en werd besloten door de makelaar dat het een "bieden" woning werd. Iedereen kreeg een formulier mee, doe maar een bod en volgende week maken de verkopers een keuze.
Nooit gedacht maar wij hebben de woning "gewonnen". Onze eigen woning is hierop snel in de verkoop gezet en na 6 spannende dagen was deze al verkocht terwijl de tegellijm nog aan het drogen was.
Na 5 lange maanden wachten is het over 2.5 week zover

De woning wordt volledig verbouwd, de tuin wordt aangepast naar weiland en er komt een loods. Het zal hard werken worden maar ik heb er zin in. Het verdriet wat ik had toen ik er bijna was en het voor mijn neus werd afgepakt voel ik nog steeds maar ik heb nu ontzettend veel zin in onze "het had zo moeten zijn "woning.
Wij hebben 3.5 week de tijd om zoveel mogelijk aan te passen en verbouwen voor wij erin gaan wonen aangezien onze woning op 1 juni opgeleverd moet zijn. daarna is het verbouwen en wonen tegelijkertijd.

De plannen:
Er wordt een stuk aangebouwd. De hap rechts op de plattegrond wordt bij de woning betrokken en wordt een verlengde van de woonkamer. De muur achterin de woonkamer gaat er deels uit. Zo krijg je een extra stuk woonkamer/ speelkamer wat dan in verbinding komt met de huiidge bijkeuken, straks leefkeuken. De huidige keuken wordt dan bijkeuken en vermoedelijk een 2e toilet.

Het kantoor links onder wordt de badkamer. De huidige douche en wc achterin gaan weg en die ruimte wordt de nieuwe keuken met uitzicht op de tuin

( bijkeuken, wordt keuken)

dit kantoor wordt badkamer, 2 van de 3 deuren worden dichtgemetseld
en de tuin, 170 meter lang, met als kers op de taart een ruiterpad achter het weiland

hierachter loopt het nog een 25 meter verder door

Nog even aftellen en dan kan ik eindelijk beginnen!
Het paardendeel wordt in juni gemaakt. Er komt achter de kiezels met prachtige beelden ( die ik zsm eruit haal, iemand interesse

daaraansluitend de rijbak die overdag ook open is als paddock van 40 x 20
daarachter komt weiland. Voor 1 juli wil ik het zover mogelijk af hebben en de paarden aan husi te krijgen.
Het paard wat ik op 15 jarige leeftijd kocht, mijn droom, komt eindelijk ook aan huis te staan.
Inmiddels is zij niet meer groen en 3 jarig maar wordt zij morgen 24 jaar oud en is ze al enkele geblesseerd en met pensioen, maar blijkbaar duren sommige dromen gewoon iets langer dan gehoopt maar komen ze uiteindelijk wel uit
If you can dream it, you can do it. All of our dreams can come true if you only have the courage to pursue them