Ik wil graag een multiboot, dus Ubuntu installeren naast mijn Windows 10.
Ik heb hiervoor een nieuwe partitie gemaakt en Ubuntu geïnstalleerd op een live USB.
Ik heb de computer vervolgens opgestart met de USB en dan "try Ubuntu without installing", ingedrukt. Vervolgens start Ubuntu en kun je via die weg de installatie uitvoeren.
Als de installatie klaar is, dan vraagt hij of je nog verder wil testen, of wilt rebooten(om de installatie volledig te maken).
Zodra je op reboot klikt, slaat hij vast. Ook als ik de terminal hiervoor gebruikt (sudo reboot).
Ik moet de computer dan uitschakelen door middel van de Power knop. Ik krijg dan de eerste keer bij het opstarten de GNU/grub terminal en die geef ik dan een 'exit' Als ik daarna Windows weer start, afsluit en de computer weer helemaal opnieuw start. Is de dual boot verdwenen. Ik kan dan nog wel (met de USB!) Via shift+reboot naar Ubuntu. Dan kan ik hem wel weer opnieuw installeren, maar daarna gebeurd weer hetzelfde.
Toch lijkt het alsof hij wel weer ergens geïnstalleerd staat... want als ik de disk verwijder. Is de boot nog niet in orde. Ik kan via shift+reboot nog steeds Ubuntu aanklikken.
Weet iemand wat hier aan de hand is?
Ik laat het weten of het gelukt is!