Smartwatch, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Guusje1

Smartwatch, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:17

Ik ben op zoek naar een smartwatch, maar ik kom er niet helemaal uit.
Aantal stappen, hartslag meten, slaap bijhouden, waterproof etc. is allemaal leuk, maar het belangrijkste is voor mij dat ik met het horloge kan bellen, met name uitgaande oproepen. En dat lijkt dan, in combinatie met een iPhone erg lastig te worden. Vaak kunnen er wel meldingen getoond worden, maar geen telefoongesprekken gevoerd worden, of kan dit alleen met een Android telefoon.

Iemand tips of ideeën?
Uiteraard weet ik de Apple watch, maar als er een goedkoper (en wellicht iets stijlvoller) alternatief is, hoor ik dat graag.

Hutcherson

Re: Smartwatch, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:23

Ik heb de samsung gear s3 classic.
Uiteraard met een Samsung telefoon. Werkt als een tiet. Ik kan zelf alarmeren door 3 seconden de onderste knop in te houden. Je kunt instellen wie die moet bellen en stuurt je GPS coordinaten door.
Ik kom vaak bij diverse mensen thuis en je weet maar nooit waar je belandt. Dan is het fijn om alarm te kunnen slaan. Of als je in het bos van je paard valt.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:28

Hutcherson schreef:
Ik heb de samsung gear s3 classic.
Uiteraard met een Samsung telefoon. Werkt als een tiet. Ik kan zelf alarmeren door 3 seconden de onderste knop in te houden. Je kunt instellen wie die moet bellen en stuurt je GPS coordinaten door.
Ik kom vaak bij diverse mensen thuis en je weet maar nooit waar je belandt. Dan is het fijn om alarm te kunnen slaan. Of als je in het bos van je paard valt.

In een ander topic had ik jouw reactie ook al gezien, maar kon er niet goed achter komen welk type jij hebt.
Klinkt precies wat ik zoek, ik ga even uitzoeken of deze met een iPhone ook zo werkt.

Edit. Helaas niet meer leverbaar zo te zien -O-

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:32

Ik heb de Garmin vivo active 3. Met name gekocht als hardloop horloge, maar het is een volwaardige smartwatch. Zelf heb ik gekozen voor de rosé gouden variant met wit bandje. Niet goedkoop, maar door zijn uiterlijk ook leuk te dragen buiten het sporten om. Draag veel ‘zakelijke’ kleding, misstaat hij echt niet bij!

Edit: bellen gaat geloof ik niet met dit horloge. Gesprek oppakken wel, maar er zit dacht ik geen microfoon in.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:27

En als je een tweedehands apple watch kan vinden? Die zijn wat betaalbaarder.
Smaak is persoonlijk natuurlijk, maar er komen steeds meer mooie bandjes uit. In vind iets als dit: klik bijvoorbeeld erg gaaf, met de rose-gold watch.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:52

Voor zover ik weet laat Apple zich niet altijd even makkelijk matchen met een smartwatch van een ander merk. Ik heb een applewatch en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 03:28

Dan zal je toch bij Apple watch uitkomen.

Ik heb een Fitbit en met deze kan geen voor ingestelde smsen versturen met mijn iPhone.
Gebruik ik mijn Samsung kan dat wel.

Apple laat niet toe dat alles gebruikt kan worden

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 11:17

Dank voor jullie reacties. Jammer dat Apple niet alle opties toelaat, dat beperkt je erg tot keuze.

Tweedehands Apple watch heb ik ook aan zitten denken, dat vind ik wel een beetje spannend denk ik. Iemand daar ervaring mee?
Ik ga daar toch eens voor kijken.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 11:21

Geen ervaring maar ik zou dan kijken bij een erkende winkel die Apple refurbished aanbiedt.