Koffie zetten met Illy Iperespresso x7.1?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mloes

Koffie zetten met Illy Iperespresso x7.1?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 23:19

Hoi,

We hebben sinds een paar dagen zo'n fancy iperespresso apparaat van Illy, ons oude koffiezetapparaat was kapot.

Maar. Nu kwam ik erachter dat je alleen espresso kan maken met dit apparaat -O- heel erg dom, I know. Heb Lungo cupjes besteld, maar dat is al echt een heftig bakje.. wij zijn gewone koffiedrinkers, geen espressodrinkers.

Nu heb ik het apparaat te koop gezet, maar ik las net ergens dat je dus wel de hoeveelheid water kan bepalen. Kan je daarmee met een Lungo cupje toch een semi vol kopje koffie zetten (en dus niet zo'n mega sterke espresso), of werkt dat niet zo? Zijn er bokkers met ditzelfde apparaat of verstand van koffie? Hilfe.

(Vind het apparaat echt heel mooi haha maar als we 'm niet gebruiken is ook zo zonde..)

Amado7

Re: Koffie zetten met Illy Iperespresso x7.1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:21

Kan je niet gewoon water koken en aanvullen totdat hij niet meer zo sterk is? Of ben ik nou heel dom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:29

Dat kan inderdaad, wat Jolandeee zegt. Espresso zetten in een gewoon koffiekopje en dan aanvullen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 00:35

Ik weet niet waar je hem gekocht hebt, maar bij vrij veel (web)winkels zijn ze soepel met het retourbeleid..
Ik zou daar eens goed naar kijken en misschien toch overwegen een apparaat te kopen wat meer bij jullie koffiewensen past..!

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 02:08

Je kan de hoeveelheid water vaak aanpassen door een keer de knop net zo lang in te drukken totdat je kopje vol genoeg zit. En dan slaat hij die hoeveelheid automatisch op voor de volgende kopjes. Het is in ieder geval het proberen waard!

esmee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 08:01

Een keer handmatig zetten. Dus knop 3 seconden indrukken en weer indrukken als je kopje de gewenste inhoud heeft. Daarna onthoud hij inderdaad jouw voorkeur en kun je op de gewone manier je kopje koffie zetten.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 14:39

Woehoe dit werkt! Gelukkig maar. Thanks!