Mijn eerste radiouitzending, meer radiomakers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Mijn eerste radiouitzending, meer radiomakers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 10:14

Goeiemorgen!

Ten eerste heel even, weet niet zeker of mijn topic hier goed staat. Zo niet mijn excuses!

Aankomende zaterdag is het zo ver. Samen met een collega van de RTV heb ik mijn aller eerste live radio uitzending. Zijn al weken aan het voorbereiden. En de laatste dagen ben ik uuuren zoet geweest met de tv techniek. De uitzending wordt naast op de radio ook op de tv gestreamd met live beeld vanuit de studio. Ooit binnen gekomen bij de RTV als tv medewerker. Nu de sprong naar radio gemaakt.

Het gaat een leuk en afwisselend zaterdagochtend programma te worden. We starten aankomende zaterdag met een uurtje, maar hopen op niet al te lange termijn door te groeien naar de 2 uur. Ik ben echt super zenuwachtig. Maar het gaat vast allemaal goed komen.

Mochten er bokkers zijn die het leuk lijkt mee te luisteren/kijken dan kan dat! Het is morgen ochtend (zaterdag 6 april) van 8.00 tot 9.00. En daarna iedere zaterdag ochtend! klik hier voor de radio stream

Of klok hier voor de tv stream

Nu ben ik ook gelijk benieuwd naar of er meer bokkers zijn die radio maken. Wellicht leuk om dit topic gelijk te gebruiken om ervaringen uit te wisselen met elkaar!

We are ready for it!

Afbeelding

Suzanne F.

Re: Mijn eerste radiouitzending, meer radiomakers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:11

Wat leuk! Vriend van mijn moeder was vroeger Radio DJ bij de TROS, AVRO en NOS.
Wat is je doelgroep? En wat wil je bereiken? Ambieer je een carrière bij de grotere omroepen of is het gewoon hobby?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:14

Veel plezier en geluk :D
Wat wordt je eerste plaat?

Ik werk aan het einde van het radioproces: componistenrechten en uitkeringen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:15

Keet schreef:
Veel plezier en geluk :D
Wat wordt je eerste plaat?

Ik werk aan het einde van het radioproces: componistenrechten en uitkeringen :D

Leuk Buma Stemra.... :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:18

Nee, ik werk niet voor Buma Stemra :)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-19 11:49

Thnxx!!

Ons publiek proberen we heel breed te houden. Hebben muziek van jaren 80 tot nu. En qua gasten willen we jongere bandjes en muzikanten maar ook mensen die met lokaal nieuws te maken hebben, politiek etc. Dus daarmee trek je je ook wel weer breder. Er spelen al hele leuke plannen. Waar ik even nog niet teveel over kan zeggen. Maar zal jullie in dit topic proberen op de hoogte te houden.

Mijn ambitie ligt wel echt in de tv wereld. Ooit hoop ik daarin binnen te komen. Dit gaat mijn eerste radio ervaring worden. Maar wie weet als het bevalt wil ik hier ook in verder.

We lopen beide al te geinen dat als we ooit benaderd worden door een grote zender dat ze ons programma willen dat we het doen. Maar we zouden het al heel toff vinden als we het nu hier goed lopend krijgen.

Het einde van het radioprocess, daar ben ik (nog) niet zo heel bekend mee. Maar wel heel nieuwsgierig naar! Buma/stemra ken ik idd wel. Wat houd jou werk ongeveer in Keet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 13:48

Leuk! Ik werk in de journalistiek en hoewel ik zelf niet heel veel te maken heb met de radio vind ik het wel een mooi medium. Leuk ook dat jullie het lokaal willen houden qua nieuws, ik zie veel mensen bij lokale radiostations om me heen die het liever over grote, landelijke onderwerpen hebben terwijl mensen vaak juist liever dingen uit hun eigen gemeente willen horen.

Heel veel succes morgen! Denk dat het helemaal goed komt :)