Ik moet behoorlijk rondtoeren voor mijn werk (naar plekken helaas niet bereikbaar met het openbaar vervoer) dus zit veel in de auto.
Op zich niks ergs aan. Muziekje op, beetje rondkijken en lekker cruisen

Maar dan komt de file.. en oei wat erger ik me aan hoe verschrikkelijk asociaal mensen kunnen rijden.
Op het moment dat ik zie dat mijn voorligger gaat rijden en ik zie 100 meter verderop iemand alweer op de rem trappen vind ik het fijn om mijn auto er heel langzaam achteraan te laten rollen zodat ik minimaal hoef te remmen (en het verkeer weer een beetje door gaat rollen, of in ieder geval voor mij). Maar mijn hemel wat halen mensen een rare fratsen uit. Snel optrekken, zich ertussen gooien waardoor ik alsnog op de noodrem moet om na 1 auto inhalen zich weer op de andere baan te gooien.
Ik ben echt geen perfecte chauffeur en ook nog vrij groen op de weg. (Heb al 8 jaar mn rijbewijs, maar nooit veel moeten rijden). Desondanks probeer ik altijd rekening te houden met mijn medeweggebruikers. (Niet links blijven rijden, ruimte geven om in te voegen of langs me te gaan bij groot tempoverschil, altijd richting aangeven etc.)
Hoe gaan jullie om met dit soort irritaties? Of nog beter - hoe voorkom je het
Ik maak op dit moment na 1 uur achter het stuur een stop om even uit te waaien, maar bij weer zoals vanmiddag wil ik ook gewoon naar huis en op de bank met een dekentje dus is dat ook niet altijd de oplossing. Of raam je er gewoon aan gewend en zwakt de frustratie dan wel af?

Ben benieuwd!
Vind het werk ontzettend fascinerend en heb bovendien direct een vast contract gekregen.. Dat krijg ik nergens anders meer

Voor wat dan ook he.
Vanmiddag ook geluisterd? Ik wasbeer.
... Het verbaast mij echt dat er niet veel meer ongelukken gebeuren. En in de files tuf ik rustig tussen de vrachtwagens, die overigens ook afstand houden, terwijl ik het verkeer op de linkerbaan zodra er een gaatje valt, vol gas zie optrekken, om een klein stukje verder weer vol in de ankers te moeten. Ieder zijn ding. Ik rij liever wat langzamer en gelijkmatiger. Rijdt een stuk zuiniger ook.