Tips gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

noordje

Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 15:48

Aangezien er hier op dit forum aardig wat doe-het-zelvers zitten, gooi ik het hier even in de groep.

We hebben net de sleutel van ons huis gekregen en we hebben grote plannen.

We willen de wanden van de woonkamer/eethoek verven en evt een nieuwe vloer leggen.

Er staat nu een soort van half wandje waarvan we niet helemaal weten wat we ermee moeten.
Misschien hebben jullie ideeën?

Even wat foto's ter verduidelijking.

Afbeelding
Vanaf woongedeelte

Afbeelding
Vanaf de andere kant/ingang huis

Afbeelding
Vanaf de keuken de gang in.

Afbeelding
Andere hoek keuken

belle_boef

Re: Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:55

Eruit halen. Wordt het ruimer en lichter

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:04

Ja... eruit... en dan nieuwe vloer.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:13

Mijn eerste reactie was ook er uit, maar je kunt daar ook je eethoek maken met een hoekbank of U-bank.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:17

Ik had sowieso alle schrootjes eruit gesloopt denk ik :')
Maar zie dat je in Noorwegen zit, dus zal daar vast andere bouw zijn dan hier

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:42

Muurtje eruit, lichte tegelvloer erin. Schrootjes dan zo laten

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 17:25

Schrootjes :D Dan zijn panelen en we wilden eerst platen eroverheen doen en die verven.
Nu gaan we dus verven. Zal enorm opknappen denk ik :) Snap niet dat men dit mooi vind. Absorbeert heel veel licht.
Andere vloer komt er sws in alleen kwamen we er vandaag achter dat de bestaande vloer ook onder de wanden doorloopt. Maw ze hebben de buitenmuren neergezet, toen vloer gelegd en daarop de binnenwanden....

Ik ga het voorleggen aan manlief :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 17:33

Heb je al een eethoek? Als je bij de bovenkant een tafelblad maakt kan je er een bar/eethoek van maken, met hoge stoelen/krukken erachter. En omdat we toch op een paardenforum zitten, zadelbarstoelen?

Afbeelding

Dat blijft stiekem wel een wens van mij <3

Maar in de categorie serieus, ik zou echt alles eraf halen, want ik kan er niet omheen kijken dat er zoveel verkleuring zit op de plaatsen waar vroeger iets aan de muur heeft gehangen. Of wat je al zegt, schilderen.
Mijn huidige woning (gewoon in NL) had dit soort houtwerk trouwens ook, maar dan tot halverwege de muur. Ik wou het er allemaal af hebben, en met dat dat gebeurde kwam ook een groot deel van het stucwerk van de muur mee naar beneden. Heel de muur moest opnieuw worden gestuuct (ik hoop dat ik het goed schrijf). Mocht je plannen hebben om het er af te halen dan is dat misschien iets om mee te nemen in de overweging.

Succes met je keuze en veel plezier met je nieuwe huis!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 18:48

noordje schreef:
Schrootjes :D Dan zijn panelen en we wilden eerst platen eroverheen doen en die verven.
Nu gaan we dus verven. Zal enorm opknappen denk ik :) Snap niet dat men dit mooi vind. Absorbeert heel veel licht.
Andere vloer komt er sws in alleen kwamen we er vandaag achter dat de bestaande vloer ook onder de wanden doorloopt. Maw ze hebben de buitenmuren neergezet, toen vloer gelegd en daarop de binnenwanden....

Ik ga het voorleggen aan manlief :)

Ideale situatie! Geen dragende muren dus. Betekend dat je gemakkelijk kan zeggen: we trekken alles eruit en delen alles opnieuw in.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 21:45

Dat zou idd kunnen ,maar voorlopig gaan we het naar onze zin maken en de rest zien we later wel.
We willen ook de badkamer en de keuken doen en daar gaat ook heel veel tijd en geld in zitten.
Alles afgeplakt nu dus morgen gaan we gronden.
We wilden het halve muurtje nog even weghalen voor we naar huis gingen, maar dat bleek niet even te zijn :')