Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Divers schreef:Nee ik kocht een laptop zonder operating system en ben toen gaan googlen naar hoe ik er Windows op zou krijgen. Toen kwam ik hier uit; https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... ndows10ISO
Dat heb ik op een USB'tje gemikt en toen in de nieuwe laptop gestoken.
Toen dat klaar was had ik de optie om een code in te vullen, of verder te gaan met Windows Home (en nog een paar andere)
Nu wil ik toch wel graag die code invullen maar ik vind websites die alleen de code via internet aanbieden een beetje sketchy omdat ik nog van het tijdperk ben waar je een CD'tje in je laptop schuift.
De laptop werkt dus wel gewoon nu, met Home, maar volgens mij is het meer de bedoeling dat je dat gebruikt voor laptops die een touchscreen hebben (die je dus als tablet kunt gebruiken).
. Geeft de site ook aan trouwens, je hebt een licentie nodig. Citaat:Create Windows 10 installation media
To get started, you will first need to have a license to install Windows 10. You can then download and run the media creation tool. For more information on how to use the tool, see the instructions below.
Divers schreef:Dat klopt, daarom wil ik dus weten wat ik precies moet kopen, alleen die code of ook het CD'tje.
Ik ga kijken naar je link, dankje!
De windows die ik gedownload heb, heb ik op die USB gezet en installatie-klaar via een andere windows laptop. Toen ik die windows gedownload had opende die media creation tool en had ik 2 opties; voor deze PC installeren of klaar maken voor een ander. Toen kon ik kiezen voor Iso of USB, dus ik koos USB. Daarna was het klaar en heb ik die USB in de nieuwe laptop gestoken en toen kon ik windows installeren...
Daarna kreeg ik dus de keuze voor de activatiecode of Windows Home, en heb dat 2e gekozen.
Ik ga er vanuit dat dit wel legaal is gezien het van Microsoft komt?
.
.