Kauwgomvlek uit spijkerbroek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Questquedit

Kauwgomvlek uit spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 19:43

Hoi allemaal,

Gister op school ben ik op een stuk kauwgom gaan zitten.. Dit had ik eerst niet door, totdat ik op wilde staan :+ Heel flauw van wie dat ook gedaan heeft, maar mijn probleem is dus nu dat ik een kauwgomvlek in mijn dure broek heb zitten -O- Ik had op school het meerendeel al van mijn broek af gehaald, maar de vlek zit er nog steeds helaas.
Afbeelding

De broek is vannacht al in de vriezer geweest, maar zonder positief resultaat. Het lijkt wel te weinig om daadwerkelijk te bevriezen :(

Nu las ik op het internet meerdere oplossingen. Met dingen als olie/azijn/pindakaas ben ik een beetje huiverig. Zou namelijk echt zonde zijn als ik er dan een andere (vet) vlek voor in de plaats krijg :Y)
Ook las ik nog over andere middeltjes zoals HG, strijken of met behulp van haarspray, maar het duizelt me allemaal en ik weet niet wat werkt, en wat niet.

Dus bij deze de vraag aan de bokkers, welk wondermiddeltje kan mijn broek redden?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:00

Neem even contact op met een bedrijf dat professioneel autos poetst. Die hebben speciaal spul om kauwgom uit autobekleding te halen en dat werkt fantastisch, lost het zo op. Het lijkt me dat dat dus ook voor je broek werkt. Ik zou er zeker een telefoontje aan wagen!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:02

Pindakaas! Werkt echt, hier mijn dure broek ook mee gered en geen vetvlekken achteraf

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:04

Ik heb vorige week nog zo'n vlek weggehaald met schoonmaakalcohol! Is ook een redelijk veilige optie om even te proberen voordat je je op andere middelen stort.

zonnebloem18

Re: Kauwgomvlek uit spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:06

Normaal zou ik ook pindakaas zeggen, maar ik weet niet of dat in dit stadium nog wel werkt. Je kan het altijd proberen, ik heb er al een paar broeken mee gered.

Dieselpaard

Re: Kauwgomvlek uit spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:29

Bij ons op school hebben ze gewoon een busje kauwgomremover hiervoor staan. Je kunt op jouw school vragen of dat ook het geval is bij jullie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 20:33

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 01:17

Bedankt voor alle tips! Schoonmaakalcohol heb ik volgensmij thuis nog wel staan, ga ik morgen even proberen. En er zijn dus nog wel een hoop middeltjes die zouden kunnen werken _/-\o_ ik ga hem in ieder geval niet in de wasmachine gooien, dan trekt het er helemaal in :o