Parkeerboete gekregen, maar in bezit van vergunning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Parkeerboete gekregen, maar in bezit van vergunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:47

Beetje een rare titel, behoeft even wat extra uitleg. Ik werk op een plek waar alleen betaald parkeren is, maar ik heb voor mijn auto een vergunning gekregen van de betreffende gemeente.
Vanmorgen was ik die vergeten neer te leggen en nu heb ik een boete gekregen van €65. Op zich geen extreme boete, maar ik vraag mij af of ze niet in hun systeem kunnen zien dat ik met mijn kenteken gewoon een vergunning heb.
Overigens erken ik dat ik fout was hoor, ik had gewoon die vergunning in de eerste plaats voor de ruit moeten leggen.
Maar.... Op de website van gemeente Amsterdam bijvoorbeeld, is heel duidelijk te lezen dat je de boete kunt kwijt laten schelden als je een vergunning hebt.
Ik kan de gemeente bellen, maar wat denkt Bokt er van? Houd het svp wel vriendelijk. Afzeikreacties heb ik geen behoefte aan.

Liselot

Re: Parkeerboete gekregen, maar in bezit van vergunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:48

Ik zou gewoon even bellen en bezwaar maken. Nee heb je en ja kun je krijgen :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:49

Gewoon even de Gemeente bellen :D

Nee heb je, en ja kun je krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:49

Kijk, wat een eensgezinde antwoorden, haha :')
Ik ga even bellen!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 14:51

Gewoon bezwaar maken inderdaad. Een tijd terug heb ik bijna net zo iets gehad en heb het keurig terug gekregen.
Wel een tip mocht je in bezwaar gaan, betaal wel eerst de boete, anders heb je kans dat je een verhoging krijgt.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:03

Volgens mij kunnen ze inderdaad aan je kenteken ook aflezen dat je vergunning hebt dus idd bezwaar maken, kunt het altijd proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:05

Eerst boete betalen en daarna bezwaar maken. En kaart dit aan bij de politieke partijen binnen je Gemeente.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 15:31

Morganlefay schreef:
Eerst boete betalen en daarna bezwaar maken. En kaart dit aan bij de politieke partijen binnen je Gemeente.

Waarom aankaarten bij de politieke partijen? Zoiets als dit is een administratieve aangelegenheid en wordt waarschijnlijk gewoon opgelost.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:43

Destination schreef:
Morganlefay schreef:

Waarom aankaarten bij de politieke partijen? Zoiets als dit is een administratieve aangelegenheid en wordt waarschijnlijk gewoon opgelost.

Omdat ze dan een fatsoenlijk kenteken systeem kunnen invoeren. Bij ons in de straat hoef je niks voor je raam te leggen, gemeente rijdt met auto's die kentekens lezen en boa komt langs als een kenteken gelezen wordt die niet aangemeld is als vergunning of bij de automaat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:47

Ik zou alleen niet direct zeggen dat je het vergeten was neer te leggen, hou dat even in het midden en antwoord alleen als ze daarom vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:54

Van de vergunning houders is een bestand en dat wordt door parkeerbeheer blijkbaar niet gebruikt.
Laat je dit via de politiek gaan dan moet de verantwoordelijke wethouder verantwoording afleggen waarom het bestand niet wordt gebruikt.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 09:56

Lynn_Nikita schreef:
Ik zou alleen niet direct zeggen dat je het vergeten was neer te leggen, hou dat even in het midden en antwoord alleen als ze daarom vragen

:j
voor het zelfde geld hebben ze je vergunning niet gezien :7

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:13

Ik heb jaren geleden bij parkeerbeheer Adam gewerkt.

Staat de vergunning op 1 kenteken of op bedrijf die door meerdere kentekens gebruikt mag worden?

Even een voorbeeld: Bedrijf X heeft 10 medewerkers, maar maar 1 bedrijfsvergunning gekregen met daarop 2 kentekens . Dan kan deze in dus maar 1 auto gebruikt worden op 1 moment.

Mocht je zekerweten dat hij ook digitaal zou moeten werken controleer of hij nog geldig is en je niet net buiten de zone geparkeerd hebt en of wel het juiste adres gebruikt is door de controleur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 10:46

De vergunning is kenteken gebonden, dus alleen met mijn auto te gebruiken. Hij is geldig tot en met 31 december 2019.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:54

Ok, en adres gegevens kloppen ook op de bon evenals het kenteken?

Mogelijk fout in het systeem. Ik weet niet of ze tegenwoordig nog telefonische servicepunten hebben? Anders bezwaar maken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:03

Wij hebben het betaald en bezwaar gemaakt en geld terug gekregen.
In ons geval zat de vergunning op de ruit geplakt maar die heeft de controleur op mysterieuze wijze gemist :+
Toen konden ze ook zien dat we een vergunning hadden en was het klaar.
Uiteindelijk hebben we net pas t geld terug en het is vorig jaar mei gebeurd.
Dus je moet wel geduld hebben :Y)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:16

In adam mocht je eerst bezwaar maken en daarna pas betalen, weet alleen niet of dat nog steeds zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:18

Nee, ik moet de bon wel eerst betalen. Maar daar lig ik niet wakker van, het is €65.
Net even telefonisch contact gehad met m'n baas over iets anders, maar dit ook even besproken. Hij zei dat hij het ooit zelf ook al eens was vergeten met zijn auto, en dat hij toen na het bezwaar maken ook gewoon zijn geld heeft terug gekregen.
Ik verwacht dus geen problemen hiermee :D
Dank voor jullie hulp!