Wij hebben onze vliegtickets bij wow air geboekt voor Juni, helaas is de maatschappij nu failliet...
We hebben niet met creditcard geboekt, niet als pakket en ook geen vlieggarantie. Ik heb wel een doorlopende reisverzekering maar zij dekken dit niet.
Nu mijn vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met het toch terug krijgen van de kosten? Zoals het er nu naar uit ziet kunnen we fluiten naar ons geld.
Wij zijn ook een van de ongelukkige.. Zouden 5 april met wow air vliegen."Gelukkig" hebben wij met creditcard betaald en moeten dat nu via de creditcard maatsschapij gaan regelen. Ben alleen bang dat we er niet meer heen kunnen, gezien de prijzen nu de pan uit vliegen bij andere luchtvaartmaatschappijen.. Kak zooi
Tiggs
Berichten: 8555
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park
Geplaatst: 28-03-19 18:37
Tanya schreef:
Hoe kun je je bij zo’n curator melden, iemand daar ervaring mee?
Op de site van De Rechtspraak kun je zien wie tot curator is benoemd.
Helaas was ik een van de gedupeerden van het AirBerlin faillissement. Zelfde situatie als jij, en helaas je ziet er helemaal niets van terug. Je kon een verzoek indienen bij de curator maar er stond gelijk bij dat je achter aan de rij met schuldeisers kwam. Ik heb me de moeite bespaard. Ik hoop voor je dat het bedrag niet te hoog is. Wij zijn serieus veel geld kwijt geraakt.
Zelfde bij de hand gehad toen Jetlink (Keniaanse maatschappij) failliet ging. Beetje jammer alleen dat dat hier geen nieuws was, dat zij zelf hun faillissement niet naar hun reizigers communiceerden, en dat er ook op geen enkele manier meer contact met ze was op te nemen. Geen kantoorpersoneel meer, telefoonnummers en site uit de lucht, balies op de luchthavens gesloten. Gevalletje zoek het zelf maar uit was dat.
Tanya
Berichten: 10139
Geregistreerd: 28-12-01
Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-19 20:20
Schuur_ schreef:
Jammerdebammer. Voortaan met CC zo een dingen betalen, nu sluit je achteraan aan.
Tja, hebben we overwogen maar met creditcard was echt tientallen euro’s duurder... nu van geleerd, maar we hadden dit natuurlijk niet verwacht.
Bedrag dat we kwijt zijn is bijna 1000 euro dus erg zuur.
Het is echt zo zonde vh geld. Ik betaal via internet vrijwel altijd met CC maar idd, ook ik had dat toen niet gedaan vanwege de kosten. Dure leerschool.
_Nadia_
Berichten: 2767
Geregistreerd: 06-11-08
Geplaatst: 28-03-19 21:42
Tanya schreef:
Wij hebben nog geen mail gehad van annulering, ik neem wel aan dat dat nog komt... hopelijk gaan ze een doorstart maken, dat Icelandair ze overneemt?
Icelandair heeft zich eerder terug getrokken uit de onderhandelingen, dus ik schat die kans niet heel groot in helaas.
Eponastable
Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08
Geplaatst: 29-03-19 15:47
Ik denk dat ze nog niet failliet zijn verklaard op dit moment en toch nog ergens hopen om een investeerder te hebben. Ik denk dat van zodra ze een curator zullen aanstellen dat je misschien wel een dossier kan openen. alvast heel veel succes! hopelijk is er nog een lichtpuntje voor jou in deze zaak
Helaas had ik ook tickets geboekt, gelukkig pas voor in september. En gelukkig met creditcard geboekt. Heeft iemand al meer gehoord over geld terugkrijgen? Ik heb vanochtend al met de cc maatschappij gebeld en dat in gang gezet. Afwachten nu dus.
Iemand ook al nieuwe tickets bij Transavia gekocht?