Mail huisvesting: (andermans) Rotzooi weg, anders betalen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Mail huisvesting: (andermans) Rotzooi weg, anders betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 01:26

Hoi,

Ik moet even mijn frustratie kwijt en heb daarbij ook een vraag...
Ik kreeg gisteren deze mail binnen van de verhuurder van mijn appartement:

Beste ...,

Graag de rotzooi opruimen die ... gisteren heeft geconstateerd in de gallerij.
Als dit eind voor vrijdag niet is opgeruimd dan laten wij het weghalen op jullie kosten.

Met vriendelijke groet,

...

Allemaal leuk en aardig, ik snap dondersgoed dat het heel vervelend is en ik erger me er al sinds ik er woon groen en geel aan, ook weet ik hoeveel werk degene die dit geconstateerd heeft aan het proberen op te lossen van dit probleem. Ik laat zelf geen troep achter en als ik troep heb, laat ik het in mijn appartement staan totdat het opgehaald/weggegooid kan worden. Het is dus absoluut niet mijn troep. Maargoed, dat kan ik niet bewijzen, natuurlijk... Als ik het zelf weggooi, dan kost het mij ook geld, want hoewel een deel ervan gewoon in de ondergrondse container kan (wat ook geld kost), moet er ook een groot deel echt naar de stort gebracht worden. Ik snap ook heel goed dat de studentenhuisvesting er niet voor op wil draaien, maar kunnen ze dit wel zo doen? Kan ik hier onder uitkomen of moet ik gewoon mijn verlies nemen en betalen? Want nu worden de mensen die hier niets mee te maken hebben de dupe :(
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 28-03-19 01:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Re: Mail huisvesting: (andermans) Rotzooi weg, anders betalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:31

Maar is het jou zooi? Zo ja moet je het gewoon opruimen en kan je er niet onderuit. Zo nee moet je dit bewijzen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 01:33

Het is absoluut niet mijn zooi. En ik weet niet of dit wel te bewijzen valt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:35

heidy_wilco schreef:
Het is absoluut niet mijn zooi. En ik weet niet of dit wel te bewijzen valt.

Dan heb je denk ik pech moet je het gewoon opruimen. Zonder bewijs kom je niet ver.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:36

Beetje omgekeerde wereld. Laat de huisvester maar bewijzen dat het wel van de TS is, anders betaald TS niet

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:38

Vjestagirl schreef:
Beetje omgekeerde wereld. Laat de huisvester maar bewijzen dat het wel van de TS is, anders betaald TS niet

Ligt natuurlijk een beetje aan de huisvesten. Maar ik ken types waar je liever je verlies neemt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:40

Staat er hier iets over in je contract TS?

Anders zou ik gewoon een brief/mail terug sturen dat het niet van jou is en dat je niet betaald. Mochten ze anders willen moeten ze maar bewijzen dat t wel van jou is.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:50

Bijzonder. Wat is het voor grof vuil? Staat het in de centrale ingang of buiten? Weet je wel precies van wie het is?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 01:53

Gelukkig is het een goede studentenhuisvesting. Geen duistere types, ze hebben ook een eigen kantoor bij ons op school. Qua aansprakelijkheid kan ik dit vinden:

11.1 Huurder is aansprakelijk voor schade die aan het gehuurde is ontstaan door een hem toe te rekenen
tekortkoming in de nakoming van een verplichting uit de huurovereenkomst. Alle schade aan het
gehuurde wordt vermoed daardoor te zijn ontstaan. Onder schade wordt mede verstaan hieruit
voortvloeiende huurderving. Samen met de overige huurders van het complex, de afdeling of de
woongroep is de huurder hoofdelijk aansprakelijk voor schade aan de gemeenschappelijke ruimten.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 28-03-19 01:57, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 01:57

dito schreef:
Bijzonder. Wat is het voor grof vuil? Staat het in de centrale ingang of buiten? Weet je wel precies van wie het is?

Stoelen, paraplu's, diverse grote potten/blikken, vloermat van een auto... Het is in een inham in de gang. Wel beneden mijn raam, maar ik woon twee hoog en het vuil staat op de begane grond. Helaas weet ik niet van wie het is en ik ben bang dat het ook nog wel van iemand kan zijn die verhuisd is oid...

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 02:11

heidy_wilco schreef:
dito schreef:

Stoelen, paraplu's, diverse grote potten/blikken, vloermat van een auto... Het is in een inham in de gang. Wel beneden mijn raam, maar ik woon twee hoog en het vuil staat op de begane grond. Helaas weet ik niet van wie het is en ik ben bang dat het ook nog wel van iemand kan zijn die verhuisd is oid...

Het ligt gecompliceerd maar zo direct als in de brief die je deelt wordt gesteld kan het niet lopen, ook jij hebt rechten en anders zou het wel heel makkelijk zijn.

Mijn advies; je kunt verschillende dingen doen. Je kunt vrijblijvend even het juridisch loket bellen, de inhoud van de brief corresponderen en dan zullen ze je wat vragen stellen over de inhoud van je contract. Wellicht zullen ze je ook vragen je huurcontract per mail even toe te zenden zodat ze het kunnen nakijken. Dan geven ze vervolgens een advies en vertellen ze je wat op basis van de wet en je huidige contract je wel en niet te vrezen hebt, en wat je rechten en plichten hierin zijn.

De brief die je deelt leest voor mij als een typische "dreig"brief, waarin nog wel eens gebluft wil worden omdat zo misschien het probleem vanzelf oplost. Vergis je niet, ook "prima-verhuurders" doen aan dit soort tactiekjes, ze zorgen er namelijk soms ook voor dat onderlinge groepsdruk ervoor zorgt dat het toch opgelost wordt. Dan heeft uiteindelijk niemand extra kosten en de verhuurder zn zorgen kwijt. Dat is trouwens dus een aanname en een gok indien je het gaat afwachten. Daarom zou ik ook zeker even kijken wat je rechten en plichten zijn en de makkelijkste manier is via het juridisch loket.

Dat terzijde, kort advies, mocht je in de nabije toekomst (voordat het duidelijk is wat je positie daadwerkelijk is) een rekening ontvangen; niet betalen! Wel kun je dan antwoorden met een vriendelijke "nee, dit ga ik niet betalen, ik snap dat het een probleem is, maar ik ben hier niet de veroorzaker en ben hiervoor ook niet mede-verantwoordelijk vanuit het zijn van huurder van dit pand, ik hoop dat het snel opgelost wordt". Of iets dergelijks. Maar dat is even op de zaken vooruitlopen. Weet dat men in brieven vrij is te stellen wat ze willen (tot op zekere hoogte) en het legaal is om iets te vragen wat niet jouw taak is. Het is niet legaal als ze jouw dwingen (dus dwangmiddelen inzetten of dreigementen), dan word het een ander verhaal, maar ik vermoed dat dat hier nog niet zo snel aan de orde zal zijn.

Succes!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 05:24

Aangezien het niet op jouw etage staat en zoals hierboven door Serenety350 ook wordt gezegd er wel eens geblufd wordt, hebben ze die brief niet gewoon naar iedereen in het pand gestuurd met de hoop dat degene die de schoen past hem aantrekt?

Dergelijke brieven werden in mijn studententijd ook wel eens aan de hele galerij verstuurd bij vuil in de lifthal, of aan mij en mijn 2 medebewoners bij vuil voor ons appartement.

Anders zou ik zeker contact opnemen wat hen doet denken dat afval twee etages lager van jou komt...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 06:49

marrlinde schreef:
Anders zou ik zeker contact opnemen wat hen doet denken dat afval twee etages lager van jou komt...

Zou ik ook doen. Gewoon even bellen met ze en even oprecht vragen waarom men denkt dat het van jou is. Niet gelijk uit je dak gaan, dan verspeel he vaak je kansen.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:50

Of alle bewoners effe met elkaar de zooi opruimen.
Is denk misschien de makkelijkste oplossing hiervoor

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:01

Ik lees in 11.1 alleen maar over ontstane schade.
Is dat er ?? en zo ja duidelijk ontstaan door het geplaatste afval ??

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:26

Is die brief aan jou persoonlijk gericht of aan het hele huis?
Toen ik nog in een appartement woonde (vrij groot complex, wel particuliere huur) gebeurde het regelmatig dat mensen die weggingen grof vuil zoals banken, stoelen en lampen in de afvalcontainer gooiden. Dan moest de huismeester het op laten halen en dat werd dan betaald vanuit de servicekosten. Indirect draaide ik daar dus ook op voor andermans ellende, maar ik denk niet dat daar een andere oplossing voor is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:31

Dit ziet er uit als een brief die aan alle bewoners is verzonden?