Oude video 8 cassettes digitaliseren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Oude video 8 cassettes digitaliseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 10:59

:wave:

Mijn moeder heeft een doos oude video 8 cassettes aan mij gegeven met de opdracht 'regel dat ze digitaal worden.' Oke mams :D

Het zijn een stuk of 20 cassettes, voornamelijk filmpjes van mij en mijn broertje van vroeger. Deze moeten worden overgezet op een digitaal/modern medium, zodat ze voor later bewaard blijven. DVD kan natuurlijk, maar volgens mij heeft dat ook al zijn langste tijd gehad.. Maar welk ander medium is dan geschikt? Een USB ben je zo kwijt natuurlijk :+

Ik lees dat de Hema het kan, maar hoe is dat qua kwaliteit? Heeft iemand daar ervaring mee?

Eigenlijk zijn mijn vragen vooral:
- waar kun je dit laten doen
- wat zijn grofweg de kosten
- hoe regel je het qua verzenden? Ik wil niet dat ze kwijt raken in de post..
- wat zijn jullie ervaringen hiermee?

dieseltje09

Re: Oude video 8 cassettes digitaliseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 14:16

De hema ken ik alleen van VHS videobanden omzetten naar DVD en dat was echt een dikke prima, de kwaliteit op die tapes is natuurlijk echt niet best in vergelijking met de 4K van tegenwoordig maar ik heb geen verschil in kwaliteit gezien tussen de originele VHS en de geleverde DVD.

Ik zelf heb vervolgens de inhoud van de DVD ook op mijn PC gezet en opgeslagen in de Cloud.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:48

Een kennis van mij kan het en heeft alle apparatuur. Hij doet het alleen niet commercieel en geen echte opdrachten zeg maar.
Ik zag trouwens scanpaleis.nl
Is dat niks?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:16

Je weet zeker dat ze het nog doen? Hier ook wel eens wat voor het werk laten overzetten maar een groot deel van de banden was al niet meer te redden. Weet niet meer waar we dat toen hebben laten doen.