bestaan ze? schoenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

bestaan ze? schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 16:31

geen idee of ze bestaan:

schoenen die eruit zien als leder(dus glad),geen leder zijn en natuurlijk van oorsprong.

ik vond kurk,maar daar zit altijd een structuur in(vind ik niet zo mooi),dan heb je ananas-schoenen,maar leuke,vrouwelijke schoenen vond ik daar ook nog niet in en dan ook stoffen schoenen,maar ook die vallen af,als je daar nat gras loopt,is het wel de bedoeling dat mijn voeten droog blijven.

dus bij deze,iemand hier suggesties?

Anoniem

Re: bestaan ze? schoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:34

Ik heb even Google voor je getest, maar als je op vegan schoenen zoekt vind je er een hoop :D Verder zou ik gewoon kijken naar kunstleer, al is dat natuurlijk niet per se van natuurlijke grondstoffen gemaakt.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:36

Ik kwam laatst ergens schoenen tegen die gemaakt zijn van koffieprut. Ga voor je op zoek.

Toevoeging: er bestaat ook leer van paddenstolen en ik weet dat er een ontwerpster is (Belgische?) die daar schoenen van ontworpen heeft. Denk alleen niet dat je het prijskaartje wilt zien.

Toevoeging: van de prijs van de koffieschoen word je vast ook niet blij :') (https://coilex.com/products/nat-2-coffee-dark-brown-w-m)

Maar googlen op vegan plant based shoes levert o.a. wel op dat Veja tegenwoordig ook een vegan versie heeft (canvas en maisafval): https://www.veja-store.com/en/190-vegan-shoes Veja is wel een heel fijn merk, goede kwaliteit en best betaalbaar.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:58

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:11

Dr Martens heeft vegan leer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:12

Er is wel een bedrijf uit Rotterdam bezig om schoenen te maken van kunstleer, dat leer wordt gemaakt van fruitafval. Het bedrijfje heet Fruitleather, wellicht leuk om in de gaten te houden. :)

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:23

Ik heb 2 paar van Wills, een paar enkellaarsjes die ze nu niet meer hebben (ze hebben wel een nieuwe versie heb ik de indruk) en een paar veterschoenen. De kwaliteit van de veterschoenen ('work boots') is supergoed en ze zitten heel goed. Ze zien er ook fijner uit dan op de foto vind ik. Van de enkellaarsjes ben ik iets minder tevreden wegens al vrij snel enkele krasjes op het 'leder', maar die zitten ook wel goed en zien er ook wel erg leuk uit.