Hoe ver zou jij rijden voor woongenot of [***]?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Hoe ver zou jij rijden voor woongenot of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 14:19

Ooit willen we of in het buitenland gaan wonen of vrijstaand, nou is dat in de randstad voor ons onbetaalbaar, maar qua werk zijn we daar wel aan gebonden. Nu dacht ik op anderhalf uur rijden staan er huizen te koop voor prijzen waarbij ik eventueel een dag minder zou hoeven werken en vrijstaand zou kunnen wonen, maar dan zit je wel veel tijd in de auto. Wie woont er ver weg van zijn werk, maar vind het het allemaal waard?

Ps. Nu is het een half uur tot 3 kwartier naar mijn werk

Paris_

Re: Hoe ver zou jij rijden voor woongenot of werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:22

Ik heb de luxe om aan huis te werken... Maar 45 min. zou voor mij toch echt wel de max zijn.
Heb je in die 1,5 u reistijd ook rekening gehouden met drukte/files?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:28

Reistijd hangt van mij af van het plezier dat ik uit mijn werk haal.
Op dit moment heel veel geluk, 10 minuutjes rijden en de leukste collega's ever. En superleuk werk!

Ik heb ook een uur reistijd gehad met vreselijke collega's en ontzettend saai werk.

Werkplezier is voor mij onbetaalbaar...

Waarom ben je aan de randstad gebonden met werk? Ik woon en werk in the middle of nowhere in Groningen. Staan ook best grote bedrijven :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 14:29

Ik kan je wel pben wat voor werk we doen, het is nogal specifiek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:34

Ik zou eerst kijken of werk ook in andere delen van het land te vinden is, met anderhalf uur rijden en dan vier dagen werken zit je die vrije dag op de andere vier dagen in de auto.

Moon10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:36

5 Kwartier enkele reis en dat doe ik 2x per week. Daarnaast werk ik nog 2 dagen vanuit thuis. Inmiddels doe ik dit al 10 jaar en het bevalt nog steeds.

Moet ik er wel bij vermelden dat ik zelden in de file terecht kom. Dat zou voor mij de keuze om dichter bij huis te gaan werken wat makkelijker maken.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:09

Ik werk nu net 2 weken op +/- 2 uur reizen. Ik begin om half 9, maar ben om kwart over 6 al van huis, en ik werk tot 5 en dan ben ik rond half 8 terug thuis (met Ov, toegegeven werkt niet fantastisch, maar qua tijd met de auto zou het hooguit een halfuurtje schelen. Plus de rust die ik nu in de trein pak zal ik met de auto niet hebben denk ik).

Ik ben er zelf geen fan van, het reizen voelt echt als verspilde tijd. Gaat met eten niet lekker, te laat thuis om nog echt te willen koken. Te vroeg weg om ergens maar de tijd voor te willen nemen in de ochtend. Nu met de trein kan ik dan 's middags warm eten en eet ik een broodje op de terugweg, met de auto zal dat wat lastiger gaan.
Daarbij ben ik al geen ochtendmens, dus als ik 's avonds thuis kom na zo'n dag ben ik behoorlijk op, zit ik hooguit nog 2 uurtjes beneden en ga dan naar bed. 's ochtends zie ik niemand want niemand staat zo vroeg op als ik. Tijd voor mijn bijrijdpaard heb ik op die dagen niet.
Daarbij ook even kijken hoe het zit met de reiskostenvergoeding, maar bij mij wordt max 30 km per reis vergoed. Dus kan ook zo zijn dat je daar dan meer aan kwijt bent.

Werkgever en collega's zijn super fijn. En werk is hartstikke leuk, dus zou het graag meer doen (al zou ik nu ook nog met school in de knoei komen). Maar ik ben op dit moment heel blij dat ik het maar voor 2 dagen in de week mag doen. Want die dagen draaien eigenlijk in zijn geheel om werk, je houdt zo weinig over van de dag. Kan me echt niet voorstellen dat ik dit bijna fulltime zou doen.
Ik kan niet wachten tot ik dichterbij woon.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:42

Ik zou anderhalf uur rijden absoluut niet over hebben voor mijn werk. Het is 'maar' werk en ik besteed die 3 uur per dag liever aan mezelf en mijn vrije tijd.
Ik werk nu ambulant en mijn reistijd verschilt dus per dag. De ene ochtend een kwartier, de andere een half uur (met file uitloop tot 45 minuten). Dat laatste is voor mij echt de max, ik doe dat eigenlijk al met tegenzin.
Ik wil binnen enkele jaren eigenlijk ook de randstad uit zijn en ristiger wonen, maar ik zoek dan ook meteen een nieuwe baan.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:54

Ik denk max wat ik nu heb 3 kwartier. Al ben ik in de ochtend eerder weg ivm file. Wat de reistijd op een uur zet. Maar ik heb gezellig collega's en word netjes betaald dus ik ben er blij mee.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 15:57

Ik rij ook ongeveer 40 minuutjes, scheelt dat ik flexibele tijden heb en dus zelf de keuze heb om smorgens vroeg te beginnen en dus ook weer in de middag optijd weg kan.
Vind het zo dus ook geen probleem :)

Tuurlijk soms is er een ongeluk en ben ik 1.5 uur onderweg maar dat is gelukkig meer een uitzondering

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:03

Ik niet veel. Ik heb bijna altijd op max. een half uurtje afstand gewerkt. Ik vind het zo zonde van mijn tijd om lang in de auto te zitten en o.v. heb ik al helemaal een hekel aan. Daarbij werk ik al sinds 2010 plaats- en tijd onafhankelijk. Ik heb natuurlijk wel afspraken en moet regelmatig op kantoor zijn om mijn werk goed te kunnen doen, maar ben dus daarom heen redelijk flexibel wat tijd betreft en kan soms dus ook vanuit huis werken. Ik zou niet meer anders willen.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:06

Wij wonen in Overijssel vlakbij het werk van mijn vriend. Een prachtig huis, pony’s aan huis en midden in de weerribben. Dat zorgt ervoor dat ik heel fijn kan wonen. Ik studeer in Groningen en dat is met de auto 75-90 minuten enkele reis afhankelijkvan de files.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:17

Ik heb zo'n 5 jaar op bijna drie kwartier enkele reis met de auto mijn werk gehad.
Dan op de terug weg vaak kans op file, dan deed ik er soms wel een uur of langer over om thuis te komen.

De eerste jaren vond ik het niet zo'n probleem maar na een aantal jaar begon me die lange afstand steeds meer tegen te staan.
Ook een keer terug naar het werk voor een vergadering of iets dergelijks kost je dan meer tijd aan reizen dan de vergadering zelf.
Daarom ben ik toen weer op zoek gegaan naar een baan dicht bij huis.
Het is ook goedkoper, ik kreeg wel benzinevergoeding maar dat is toch een stuk minder dan wat je werkelijk kwijt bent.

Nu werk ik al weer jaren op 6 minuten met de auto naar het werk.
Ideaal, nooit meer te maken met files, drukte etc
En de herfst en winter met vaak slecht weer, is ook geen pretje om dan een lange autorit te maken.
Ik zou het dus niet meer willen, zo ver van huis werken :D
Laatst bijgewerkt door mika11 op 24-03-19 16:23, in het totaal 3 keer bewerkt

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:17

Ik heb net 3 maanden op een half uur zonder files van mijn werk afgezeten (25 kilometer). Ik vind reistijd vreselijk en ben blij dat ik nu weer op 7 kilometer afstand werk heb.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:31

Ik heb 10jr letterlijk om de hoek gewerkt, was heel fijn maar het nadeel vond ik dat ik nooit "echt vrij" was. Ik werd heel makkelijk gebeld als er iets was om bij te springen.
Ik werk nu op ruim een half uurtje rijden, dat is voor mij wel de max overigens, maar vind het wel heel fijn dat ik nu als ik de deur achter me dicht trek dat ik ook echt klaar ben.
Ook vind ik het als het mooi weer is heerlijk om met de motor naar mijn werk te gaan en dan even lekker uit te waaien.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:32

Ligt er ook aan hoeveel dagen je werkt natuurlijk. Ik reis ook 1,5 uur naar m’n werk, voor 3 dagen en dan 1 dag thuis werken. Dat is goed te doen, maar met de auto zou ik het niet trekken! Laat staan als je ook nog file moet rijden.
Nu reis ik met fiets/trein/lopen. Dus in die 1,5 uur heb ik wel vast wat beweging en ontspanning gehad (ik lees id trein).

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:33

Heb eerder altijd gewerkt op 30 autominuten rijden vanaf huis. Was goed te doen. Heb nu mijn werk aan huis. Ik zou maximaal 3 kwartier willen autorijden, dat is toch wel de max. Anders draait voor mijn gevoel elke dag om werk en niets anders. OV ben ik niet geschikt voor. Ik ga hierbij uit van 5 dagen werken per week.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:37

Wij hebben gezocht op maximaal een uur. Nu is dit voor vriend anderhalf uur in de spits geworden en voor mij tussen een uur en een uur+kwartier.

Vriend vindt het helemaal prima. Het is voor hem het moment om zijn gedachten te ordenen en het werk achter te laten. S avonds rijdt hij altijd na de spits en dan is het 65 minuten. Ik vind het minder leuk.. ik moet nog een heleboel doen s avonds en dan mis ik die 75 minuten echt. Maar ik vind het nu niet erg genoeg om een andere baan te zoeken.

Storytel aan en gaan met die banaan ;)

Ik woonde eerst op 7 km van mijn werk in een gloednieuwe woning in een Vinex wijk. Af-schuwe-lijk!! Nu paarden aan huis, geen buren etc. Daar rijd ik enorm graag een stuk voor.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:40

Ik werk van huis uit als buitendienst sales.
De ene keer 10 minuten rijden en max een half uurtje.

Maar ik ben toen ik net bij dit bedrijf ging werken ook wel naar Maastricht gereden.
Dat vind ik voor langere tijd niet werkbaar.

Voor dagelijks woon-werkverkeer vind ik een uur rijden echt de max.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:41

Wij werken allebei op een uur afstand.. met files is dit vaak 1.15 uur. Dat vind ik te lang. Het voelt echt als verspilde tijd, zeker als je ook kids hebt.

Maar ik heb het onwijs naar mijn zin bij mijn huidige kantoor dus van werkgever wisselen is nogal een stap.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 16:50

Ik doe er een half uur over met de auto naar het werk, maar mijn vriend 2 minuten met de fiets ongeveer.

Ook ik woon in dorpje in Groningen en werk in een nog veel kleiner dorpje. Dus files kennen we hier niet. Alleen af en toe trekkers :+ .

Ben stiekem wel benieuwd wat voor werk je doet? Als dat echt nergens anders gedaan kan worden.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:14

Ik werk 36 uur (verdeeld over vijf dagen) en heb dagelijks 60-90 minuten reistijd, afhankelijk van drukte op de weg. Meer hoeft het van mij niet te worden. Ik zou het alleen overwegen om langer te reizen als ik er financieel dusdanig op vooruit zou gaan dat ik naar 32 uur kan overstappen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:16

Ik reis nu sindskort naar verschillende steden in de randstad (Amsterdam, Rotterdam en Den Haag) voor mijn werk. Eerlijk is eerlijk, nee het is absoluut niet leuk om zo ver te reizen. Ik woon in het midden van het land, dorpje in het land van Maas en Waal en dus vlakbij de A15. Hoewel ik dus heel dicht bij de snelweg zit, vertrek ik ook 's morgens rond 6:15 zodat ik zo min mogelijk file heb (ik moet de A15, A2 en A12 hebben en soms de ring A10). Gemiddelde reistijd komt neer op 1.5 tot 2 uur enkele reis, voor alle bovenstaande steden -O- Den Haag kan soms langer dan 2 uur worden. Gelukkig heb ik relatief flexibele uren en probeer ik dus zo vroeg mogelijk te beginnen zodat ik ook wat eerder weg kan.

Overigens werk ik in de detachering in de IT (40 uur) en ben ik nog jong. In mijn geval vind ik het belangrijk om goede ervaring op te doen en daarom ook gekozen om deze specifieke opdracht met veel reistijd WEL te doen. Dit staat namelijk heel goed op mijn cv en zorgt voor veel hoog niveau ervaring, waardoor ik straks een betere baan hoop te vinden. En dan wil ik toch echt maximaal een uur reistijd hebben eerlijk gezegd..

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:19

Geen kans om eerder of later te vertrekken Ghostattack? Wij wonen volgens mij dicht bij elkaar en vriend gaat ook naar die steden. Hij vindt het juist een verademing tov de A16 en doet er niet zo lang over. Maar hij rijdt dus niet om 16/17of18 uur naar huis.

In jouw geval zou ik juist na de spits willen beginnen. In Nederland is het voortaan vanaf 15 uur file. Gekkenwerk.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 17:31

Ik kan in principe wel later beginnen en later weg gaan, maar ik heb ook nog twee paarden te doen := Dan zou ik dat in de ochtend moeten doen, wat pas vanaf 8.00 kan wat dan is stal open. Als ik even snel reken zou ik pas tegen 10:30 in de auto kunnen zitten met geluk.. Ik weet niet of ze het waarderen als ik pas rond 12:00 begin op het werk :o Ik werk in een Scrum team dus zit ook met meetings die ik niet kan missen, dus bij voorkeur begin ik 's morgens rond 7:30 - 8:00 met werken. Dan ben ik tussen 17:30 en 18:00 meestal thuis, heeft mijn vader het eten op tafel staan ( :+ ) en kan ik daarna direct door naar de paarden.

Edit: Overigens zou ik dan alsnog in de file staan 's ochtends, maar dan naar stal :') Ik moet de brug van Rhenen hebben..