Ikea Bjursta schilderen, hoe aanpakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Ikea Bjursta schilderen, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 12:16

Het lekkere weer komt eraan en toen bedacht ik mij ineens, waarom een dure tafel kopen als ik een bestaande misschien wel kan schilderen?
Het betreft de Ikea Bjursta alleen de grenen variant en deze heeft geen fineer laagje.
Nu heb ik nog nooit een tafel omgetoverd dus ik zoek wat handige tips. Het liefst een beetje low budget want als het mislukt is het alsnog een duur geintje.

Afbeelding

Nu zag ik deze voorbij komen, alleen is dit dus de donkere variant. Bij deze hebben ze alleen het blad geschuurd. Is het mogelijk om een grenen tafel ook zo'n kleur blad te geven?

Ik wil graag een industriële look. Het is normaal onze tuintafel dus als het niet helemaal word zoals ik wil is dat niet heel erg. Iemand tips of ideeën die je wilt delen?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:21

Met annie sloan verf kun je erg veel dus de poten krijg je dan wel zo. Het bovenblad kun je misschien met wax wel in die richting krijgen.

Thirza

Re: Ikea Bjursta schilderen, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 12:34

Ik heb ooit m’n meubels opgeknapt en er een hardhouten plaat op maat laten zagen en erop geplakt. Zag er ook niet verkeerd uit.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:19

Ik denk als je de bovenkant goed schuurt en dan de gewenste kleur beits gebruikt, dat je best zo'n soort effect zal kunnen gebruiken :j
Al is grenen van zichzelf al een redelijk typisch kleurtje, denk ik dat je met een wat donkerdere kleur beits wel in de buurt van die foto kan komen?
(Ik heb er overigens niet persoonlijk ervaring mee)

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:22

Ik heb mijn tafel ook geschilderd in beton look. De poten heb ik gedaan met schoolbord verf. Het blad heb ik eerst in de grondverf gezet. Toen grijze en witte krijt verf van de action gekocht en een grote blokkwast. Toen heb ik 2 soorten grijs gemaakt, de ene grijs uit de pot en de andere met wit licht grijs gemaakt. Vervolgens heb ik ze om en om met halve rondjes aangebracht op de tafel en met de blok kwast kris kras tot een geheel geschilderd.( heb ik 2 x gedaan) . Het is echt een mooie beton look tafel geworden. ( Google maar eens op beton look tafel verven).... Ik heb hem ook nog 2 x afgepakt, gaat het wel iets van glimmen maar wij hebben een gezin met jonge kinderen, zo kan het net iets meer tegen een stootje.

Sunrise19

Re: Ikea Bjursta schilderen, hoe aanpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 22:55

Bedankt voor de reacties! Ik ga maar eens even puzzelen.