Muisbal schreef:Ik heb deze planten ook en mijn ervaring is juist dat ze oersterk zijn! Ik kan ze laten uitdrogen dat ze slap hangen, dan geef ik ze een plens water en dan komen ze weer mooi omhoog!
Ja dat dacht ik dus ook! Mijn moeder heeft dezelfde gekocht en bij een scheut water komt ze mooi omhoog, alleen die van mij hangt er gewoon nogsteeds slecht bij als ik hem water geef. Misschien toch handig om ermee terug naar de winkel te gaan.
Eleionomae schreef:Die wormpjes kunnen van de rouwvlieg zijn. Die zijn dol op vochtige grond en als het vliegjes worden kunnen ze ook de rest van je planten besmetten. Ze eten de wortels van je planten op
Misschien is de plant inderdaad al aangetast door deze beestjes en gaat die daarom niet meer mooi omhoog staan bij een scheut water. Ik ga eens even opzoeken naar rouwvlieg. dankjewel!
magda_90 schreef:Wat voor een soort wormpjes zijn het? Springen ze weg als je ze tikt?
Het zijn witte kleine wormpjes. Springen doen ze niet, ik heb er gisteren aangetikt en dan kruipen ze alleen heel snel terug in de aarde.
magda_90 schreef:Edit, de larven van rouwvliegjes zijn met het blote ook niet zichtbaar. Heb je desondanks ook zwarte vliegjes in huis?
Deze zijn vrij goed te zien met het blote oog. Nee, ik heb verder geen last van zwarte vliegjes in huis.