Duurzame alternatieven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benoite

Berichten: 692
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:24

Iemand een goede oplossing voor oorwatjes? Dus geen bamboe wegwerp maar echt iets wat je zelf kan wassen.

PSvanLot

Berichten: 10184
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:36

Benoite schreef:
Iemand een goede oplossing voor oorwatjes? Dus geen bamboe wegwerp maar echt iets wat je zelf kan wassen.


Ik heb ze. Wel van plastic maar zijn herbruikbaar. Zal ze straks voor je zoeken.

tamary

Berichten: 29245
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:36


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:00

Maar werkt dat ook fijn?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:16

JudithGigi schreef:
Ik heb sinds vandaag herbruikbare wattenschijfjes *\o/*

Ze werken echt super, maar heeft iemand ervaring met het schoonmaken? Is schoonmaken onder de kraan hygiënisch genoeg? (ze mogen overigens gewoon in de wasmachine, maar weer niet in de droger)

ik spoel ze even uit na gebruik (tegelijk met als ik mijn handen was met wat zeep), dan gooi ik ze in het waszakje dat erbij zat en als ik er nog een stuk of 4 schoon heb gooi ik ze met andere was in de wasmachine.

Ik spoel ze om met wat zeep omdat ik denk dat ik ze anders niet helemaal make up vrij krijg, maar mogelijk is dat onzin.

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:47

@IMJ Je krijgt ze helemaal make-up vrij door ze gewoon in de was te doen hoor. (Alleszins ik toch) :j

JudithGigi

Berichten: 4244
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:49

Benoite schreef:
Iemand een goede oplossing voor oorwatjes? Dus geen bamboe wegwerp maar echt iets wat je zelf kan wassen.


Ik was online ook aan het kijken naar van die silicone herbruikbare wattenstaafjes, maar ik las meerdere verhalen over tipjes die los kwamen en op de HAP verwijderd moesten worden

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 15:52

Eowyn3003 schreef:
@IMJ Je krijgt ze helemaal make-up vrij door ze gewoon in de was te doen hoor. (Alleszins ik toch) :j

ik denk dat ik het met 1 ga proberen, maar ik was mijn handen nadat ik ze gebruikt het sowieso, hou ze dan gewoon even erbij in mijn hand, het is dus ene kleine moeite :D

deksel

Berichten: 3809
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:38

Ik heb ook van die wasbare watjes maar ik krijg m'n mascara er niet zo goed af :(. Alleen met het randje van het watje en dat maakt heel vervelend schoon.

leeslampje

Berichten: 1132
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 17:40

Deksel, dat heb ik ook met die wasbare wattenschijfjes.

Met een handdoek gaat bij mij nog het beste. Ik ga daarom binnenkort een versleten handdoek opknippen en daar schijfjes uitknippen, die ik dan als wattenschijfje kan gebruiken (en herbruiken :D). Denk dat dat fijner werkt dan de 'echte' herbruikbare wattenschijfjes die ik nu heb.

Tamara

Berichten: 10448
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 20:45

Interessant topic om te volgen! Ik probeer hier in huis ook steeds meer te verduurzamen. Plastic scheiden (eerst was man tegen, nu gaat ie steeds meer meedoen), wel lastig als je dus denkt goed te doen maar niet alles erbij mag, zoals ik hier lees... Bijenwasdoeken, stasherbag, Guppyfriend waszak, meer eco wasmiddel dan voorheen, wasbare zakjes voor ander fruit en spullen die mee moeten, zakjes voor groente en fruit, rvs rietjes, wasbare inlegkruisjes (cup durf ik niet aan met een moeilijk ‘klimaat’ daar := ). Poosje zelf brood gebakken maar dat vond ik minder een succes. Voor de kinderen steeds meer duurzame merken en dan nog vooral tweedehands. Maar voor mezelf vind ik het nog lastig. Was ook enthousiast over bamboe maar ook lang niet altijd duurzaam dus... Valt af en toe niet mee om de juiste weg te vinden!

Gelijk een vraag, iemand een idee voor een goed merk gezichtsreiniger die als het even kan waterproof mascara kan verwijderen? Ik heb Lush geprobeerd maar dat vond ik niet fijn werken. Mijn huid reageert heel snel, heel gevoelig onder de ogen. Nu Zarqa maar dat prikt. En liefst vloeibaar, maar geen dunne lotion (scheelt weer wattenschijfjes).

Anoniem

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:31

Ik meen mij te herinneren dat je dat zelf kunt maken op basis van kokosolie maar ben niet zeker...

Mag ik vragen wat jullie gebruiken om vlees en groenten in te vriezen?

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:54


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:14

Oh wauw, die prijs :oo Dat kan ik mij helaas niet permitteren. Wij leven zelfvoorzienend dus er moet heel erg veel de vriezer in. Toch bedankt voor de tip.

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:20

Ja, ze zijn wel duur. Ik koop er af en toe eentje bij. Inmiddels heb ik er een heel aantal, maar ik verzamel ook al een jaar of 4.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:29

Tamara schreef:
Gelijk een vraag, iemand een idee voor een goed merk gezichtsreiniger die als het even kan waterproof mascara kan verwijderen? Ik heb Lush geprobeerd maar dat vond ik niet fijn werken. Mijn huid reageert heel snel, heel gevoelig onder de ogen. Nu Zarqa maar dat prikt. En liefst vloeibaar, maar geen dunne lotion (scheelt weer wattenschijfjes).


Ik gebruik er pure amandelolie voor.

Tamara

Berichten: 10448
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:34

Tellie schreef:
Tamara schreef:
Gelijk een vraag, iemand een idee voor een goed merk gezichtsreiniger die als het even kan waterproof mascara kan verwijderen? Ik heb Lush geprobeerd maar dat vond ik niet fijn werken. Mijn huid reageert heel snel, heel gevoelig onder de ogen. Nu Zarqa maar dat prikt. En liefst vloeibaar, maar geen dunne lotion (scheelt weer wattenschijfjes).


Ik gebruik er pure amandelolie voor.


En dat pakt ook op waterproof mascara? Was je dat daarna ook nog af met water of laat je het zo? Ik heb nogal een lastige huid, vet trekt er nauwelijks in dus laat makkelijk een heel onprettig filmlaagje achter.

Weleda kan ik idd ook eens naar kijken!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:12

Waterproof mascara heb je juist een olie voor nodig om te verwijderen
Deppen
Heel even wachten en dan zachtjes verwijderen

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 23:38

deksel schreef:
Ik heb ook van die wasbare watjes maar ik krijg m'n mascara er niet zo goed af :(. Alleen met het randje van het watje en dat maakt heel vervelend schoon.

Maar ik gebruik wel makeup remover.. jullie ook?

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:25

Tamara schreef:
En dat pakt ook op waterproof mascara? Was je dat daarna ook nog af met water of laat je het zo? Ik heb nogal een lastige huid, vet trekt er nauwelijks in dus laat makkelijk een heel onprettig filmlaagje achter.

Weleda kan ik idd ook eens naar kijken!


Bij mij ging het er wel mee af. Ik laat het er gewoon op zitten, maar ik heb wel een hele droge huid dus dat neemt de olie zo op.

deksel

Berichten: 3809
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:53

IMJ schreef:
deksel schreef:
Ik heb ook van die wasbare watjes maar ik krijg m'n mascara er niet zo goed af :(. Alleen met het randje van het watje en dat maakt heel vervelend schoon.

Maar ik gebruik wel makeup remover.. jullie ook?

Oh nee, dacht dat alleen water genoeg was. Heb eigenlijk ook geen make-up remover meer. En wil geen plastic meer kopen voor dat soort dingen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 19:36

Niet waterproof mascara krijg je er vaak met warm water en microvezel doekjes goed weg
Maar ik gebruik net zo lief katoen (microvezel geeft weer microplastics af bij wassen) en een paar drupjes olijf olie (bij waterproof mascara heb je sowieso olie nodig )
Daarna gewoon je gezicht verder reinigen zoals normaal en klaar
(Olijfolie en veel andere olie is meestal wel in glas te vinden)

8nnemiek

Berichten: 43488
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 19:41

Ik wist niet dat dat ook met gewone olijfolie kan, handig :D

deksel

Berichten: 3809
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 20:38

Maar blijft je huid dan niet heel vettig?

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:12

deksel schreef:
Maar blijft je huid dan niet heel vettig?

Trekt redelijk in, maar normaal haal je savonds je make up eraf. Dus dan heeft het nog een hele nacht om erin te trekken. ;)