Bedankt voor de antwoorden! Het helpt mij in ieder geval om te horen hoe verschillende mensen omgaan met het hele sollicitatiegebeuren
Kaka schreef:Mijn tip zou zijn: vraag eens aan mensen die jou goed kennen (jouw baas bij je bijbaan bijvoorbeeld) waar zij vinden dat jouw persoonlijkheid in je voordeel werkt en je tegenwerkt. Zoek daarbij praktijksituaties die als voorbeeld kunnen dienen, dat hoeft niet eens werkgerelateerd te zijn. En wees daarin eerlijk. Ik leer tijdens een sollicitatiegesprek liever iemand een beetje echt kennen dan dat ik het gevoel heb dat iemand toneel speelt. En dat merk je als interviewer echt wel.
Fijne tip, dank je!
Shaggy09 schreef:Ik vraag me af hoe je goed van jezelf kan inschatten hoeveel je waard bent. Qua salaris bedoel ik dan.
Dit vraag ik me ook af
Je hoort zo vaak dat vrouwen minder verdienen omdat ze niet onderhandelen bijvoorbeeld, maar hoe doe je dat op de 'juiste manier'? Ik ben een starter in een vakgebied waar de banen niet bepaald voor het oprapen liggen, dus ik mag al blij zijn als ik überhaupt een baan vind
Kan je dan ook nog 'eisen' meer te verdienen dan zij aanbieden? Of loop je dan kans op afwijzing omdat er altijd wel anderen zijn die wél voor dat (lagere) salaris willen werken? Ik ben heel benieuwd hoe mensen hier dat hebben gedaan bij hun eerste 'echte' baan