Wat als je de kans hebt om je leven opnieuw in te richten?
Mijn privesituatie is sinds kort veranderd, en dit heeft me aan het denken gezet. Wat wil ik dan echt?
Ik moet, helaas, op zoek naar een nieuw huisje. Waar ik de eerste week steevast binnen mijn gekende regio heb gezocht kwam ik totaal onverwacht een super leuk appartement tegen buiten mijn regio. En wel een 45 minuten van mijn werk, familie en vrienden vandaan! Echt zo een appartement, hoe vaker ik de foto's zie, hoe leuker ik het ga vinden. En geloof me, na 24 jaar in de boerenbuiten te leven moet er echt veel gebeuren om een appartement in de stad leuk te vinden!
Nooit ben ik uit mijn comfortzone geweest. Niet op kamers geweest in een andere stad en ook gelijk in mijn gekende dorpje gaan wonen.
Maar ja, dat is nu dus gedaan. En dan?
Binnen eigen regio vindt ik momenteel niks naar mijn zin, zowel geen koop als huurwoning. Maar buiten die regio, buiten het gekende,... daar wel... Maar ja mam woont dan 45 min verderop - dus niet meer dagelijks bij mams gaan eten
Vrienden en sport liggen ook hier. Al kan je overal wel een sportvereniging vinden...
Momenteel ben ik werkzaam in de thuiszorg als verpleegkundige, leuk en afwisselend werk. Maar eerlijk is eerlijk, soms heb ik het gevoel dat ik de dingen waarvoor ik voor 'geleerd' heb aan het afleren/vergeten ben.
Thuiszorg is leuk werk, maar meer als ondersteuning bieden en 'pilletjes aanreiken' is het niet. Ik mis de actie, medische handelingen, de complexiteit en daarmee omgaan.
Zoals gezegd, mijn privesituatie is veranderd, waardoor er in mijn gevoel weer kansen open liggen.
Ga het ziekenhuis in! Ik ben nu alleen, hoef geen rekening te houden met dag-avond of nachtdiensten. Opleiding, ik heb er weer tijd voor!
En bang dat er geen werk is? Joh ik werk in de zorg... Werk genoeg!
De een zegt, leuk doen! Je bent jong en je hebt nog vanalles voor je!
De ander zegt, don't rush into it! Je bent nu overhaast beslissingen aan het nemen.
Kortom, ik heb de kans om 'opnieuw' te beginnen. Ik moet opnieuw beginnen. Maar waar, hoe, wie en wat? Geen idee
Dat is moeilijk, als je nooit ver uit je comfortzone bent geweest. Dus, ik ben op zoek naar lotgenootjes. Mensen die ook uit hun comfortzone zijn gestapt. Verder van huis zijn gaan wonen voor een nieuw begin, of voor liefde, of voor werk?
Mensen die opnieuw zijn begonnen, en hun leven een andere draai hebben gegeven, hoe klein ook?
Of gewoon DAAROM. Omdat het kan.
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen! Wat als...
Ik ga verder ook niet uittreden over mijn verhaal, wil ik via PB best doen om het volledig plaatje te schetsen.

Qua opleiding en daarna werk, is dat wel daar in de buurt?