Over een week is het 23 maart 2019, de Landelijke Opschoondag. Ik heb hier zelf nog nooit aan meegedaan maar ik kwam het toevallig tegen op internet en besloot te kijken of er acties bij mij in de buurt zijn. De meeste acties in mijn buurt waren van al bestaande groepen (zoals medewerkers van de Albert Heijn en mensen van een kinderdagverblijf). We hebben hier in de buurt een strand, en ik zag dat daar nog geen actie was georganiseerd. Dus ik besloot om - in het kader van 'be the change you wish to see in the world' - eens uit mijn comfort zone te stappen en zo'n actie te organiseren
Er ligt namelijk gigantisch veel zwerfafval op het strand. Flesjes, blikjes, dopjes, kleine stukjes plastic, en nog veel meer. En wie ruimt dat op... niemand
En dat terwijl een prullenbak op elk plek op het strand slechts 50 meter van je verwijderd is. Al dat plastic is ontzettend slecht voor de de dieren die in het water leven, ze kunnen het opeten en hieraan doodgaan. Om nog maar niet te spreken van de plastic soep. Ik ben van mening dat elk klein beetje helpt. En als niemand anders een actie organiseert dan doe ik het, want anders komt het er dus nooit van. Dit topic is ervoor bedoeld om te kijken of er meer mensen meedoen met de Landelijke Opschoondag of mensen te motiveren om mee te doen (of zelfs hun eigen actie te organiseren!). Via de site https://www.supportervanschoon.nl//acties-in-de-buurt/#!52.27204205625014/5.248079500000017/22261/16-03-2019//false kan je kijken of er acties bij jou in de buurt zijn en kan je je daarvoor aanmelden. Je kan via deze site ook je eigen actie opzetten en dan kan je gratis opruim- en promotiematerialen aanvragen (als je het aantal deelnemers op minstens 6 zet) zoals 5 rollen vuilniszakken, handschoenen, posters, een vlag en banner etc. Het kost jou zelf dus vrijwel niks en ik kan je garanderen dat je er een goed gevoel van gaat krijgen

Ik ben benieuwd! Wie gaat er meedoen?
PS: als iemand graag mee wil helpen op het strand in Blaricum, dit is de link: https://www.supportervanschoon.nl/actie ... e?id=73900