[ENQ] Wedstrijdruiters gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

[ENQ] Wedstrijdruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 14:25

Beste bokkers,

Voor mijn studie doe ik een onderzoek naar de mentale aspecten van de ruiter bij het rijden van wedstrijden. De precieze invulling deel ik verder niet, omdat ik dan misschien al verklap waar het heengaat en jullie daarmee in een bepaalde denkrichting duw :D

De vragen hebben betrekking op het gehele proces rondom de wedstrijdsport, dus niet perse alleen de wedstrijddag of de proef zelf, maar van het aanvragen van je startkaart tot het evalueren van de wedstrijd met de (voor jou) betrokken personen. Maar ook het trainen naar een wedstrijd toe en de wedstrijdspanning op de dag zelf, negatief jurycommentaar of juist positief.

Vooral wanneer het gaat om de negatieve en positieve aspecten mag je alles benoemen wat bij je opkomt.

Je zou mij heel erg helpen met het invullen van de vragenlijst, alvast heel erg bedankt voor je moeite!

(Feedback geven mag altijd, ook vragenlijsten maken moeten we allemaal leren door het te doen :) Graag via PB. )

https://goo.gl/forms/XCwI4UCPAQU6FYtG2

Bowo

Re: [ENQ] Wedstrijdruiters gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:53

Ik heb hem ingevuld. Ik weet alleen niet zo goed aan welke negatieve en positieve aspecten ik moet denken. De vragen zijn wel erg ruim als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien had je wat meer kunnen specificeren? Pos/neg bij inschrijving, pos/neg de dag van te voren, de dag zelf etc. Dan had me wat meer geholpen om het proces van wedstrijden door te gaan

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 15:10

Bowo schreef:
Ik heb hem ingevuld. Ik weet alleen niet zo goed aan welke negatieve en positieve aspecten ik moet denken. De vragen zijn wel erg ruim als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien had je wat meer kunnen specificeren? Pos/neg bij inschrijving, pos/neg de dag van te voren, de dag zelf etc. Dan had me wat meer geholpen om het proces van wedstrijden door te gaan

Klopt! Is zo en heb je helemaal gelijk in. In het ‘vooronderzoek’ is gebleken dat heel veel ruiters het anders ervaren en op hele verschillende momenten bepaalde ervaringen hebben. In de inleidende tekst hoopte ik dat duidelijk te omschrijven maar wellicht is dat nog te open.

Door nu heel (inderdaad echt heel) breed in te zetten kan ik later in mijn onderzoek dieper ingaan op de aspecten die vaker terugkomen (of juist niet). Op deze manier hoop ik het antwoord van de ruiters te krijgen wat direct bij je opkomt in plaats van al een ‘zetje’ te geven richting een moment waar we bij nader inzien allemaal wel iets positiefs of negatiefs hebben ervaren of kunnen benoemen.

Straks volgt ook een vervolgonderzoek n.a.v. dit onderzoek waarbij ik specifieker op de door jullie genoemde positieve en negatieve aspecten in ga en ook verbanden kan leggen.

Bedankt voor je feedback, in het vervolgonderzoek ga ik daar zeker mee aan de slag.

Er komen al hele waardevolle reacties binnen ( *\o/* ), hartstikke leuk en bedankt daarvoor!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 10:03

Heel erg bedankt voor het invullen tot nu toe! Mochten mensen het nog leuk vinden om in te vullen, ik kan het heel goed gebruiken, graag! :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:17

Ik heb hem ingevuld, maar ik kan dus geen negatieve aspecten bedenken. := Ik vind wedstrijden gewoon erg leuk, zowel het rijden, als het klaarmaken van te voren. Paard vindt het leuk, die aandacht, we doen het goed, beter zelfs dan ik verwacht had. Ik heb altijd last van zenuwen, maar dat hoort er voor mij bij en stoort me niet.

Misschien had ik bij wat meer gespecificeerde vragen wel negatieve aspecten kunnen benoemen, maar zo kom ik er niet op.

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:28

Leuke enquete die je aan het denken zet! Succes met je studie!

xkuslaurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:44

ik heb hem ook voor je ingevuld, sommige vragen hadden iets specifieker gemogen of bijvoorbeeld een meerkeuze vraag

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:51

Had hem ingevuld maar kreeg hem niet verzonden naar je,sorry.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:54

Ingevuld!