Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:08

Nou kreeg net een berichtje van maatje zijn mama. Tuinman komt donderdag. Fijn dat hij dat mij ook even laat weten. Maar goed het is niet anders. Ik in ieder geval blij dat de poort niet voor niets open staat.

Varekaj, als die van jou thuis is kan ik gaan aftellen... Das bij jou zo voorbij. Heb je al van je opleiding verteld?

Moet alleen nog op zoek naar een verjaardagskado.. maatje is eind sept jarig en wil toch wel iets die kant op sturen... alleen moet ik daar wel haast mee maken en kan het niet te groot / zwaar zijn... Misschien moet ik maar iets van een tegoedbon maken voor zijn favo restaurant ofzo...

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:09

Eva1975 schreef:
Nardxash:
Mijn beste vriend heeft een termijn van 4 maanden en dan + of - 2 weken. Maar ik geloof het pas als hij daadwerkelijk op de luchthaven staat dat hij thuis komt. Ik tel dus nog even in maanden. en dan de laatste maand is het wachten op vluchtgegevens... die meestal pas een dag op voorhand binnen komen. Maar dan is hij wel 3 maanden thuis hoor.
Vrijdag al weer thuis lekker dan heb je het weekend samen. Hopelijk valt het nieuws over de situatie op het werk mee.

Dat is een lange periode maar ergens wel fijn dat hij dan zo lang thuis is.
Hoop voor je dat het snel vrijdag is kan Je lekker gaan genieten.
Wat betreft het werk van mijn vriend hoop ik ook heel erg dat het meevalt

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:13

Varekaj schreef:
Wat een manier van communiceren, via een nieuwsbrief te weten moeten komen wat ze met je job gaan doen... meestal is dat ofwel heel erg goed nieuws, ofwel heel slecht. Sowieso wel voor het hele bedrijf ineens. Ik duim voor je vriend!
Vrijdag wel lekker weer thuis voor het weekend. Naar wat ik al gehoord heb is Praag best een mooie stad maar heel veel kroegen in het centrum :')

Gaat ook wel vlot precies Eva! Hulde aan de tuinmannen die met deze hitte aan de slag zijn. Dat van de vluchtgegevens klinkt herkenbaar, da's ook vaak zat op het laatste moment. Idem met het geloven als je hem de luchthaven uit ziet komen stappen.

Wij zitten nu inderdaad net over halfweg. Hij komt ergens tussen 11 en 14 september naar huis, dus nog een 3 weken ongeveer te gaan. Wel net weer spanning gehad over iets ivm zijn vader. Door een voorval rond kerst tussen schoonpa en mij mag die vent wat mij betreft ter plekke doodvallen. Vriend begrijpt mijn standpunt enerzijds wel, maar heeft het er redelijk moeilijk mee als ik mijn nogal ongezouten mening geef
Nuja, geen man overboord, dat bekoeld wel weer.

Dankjewel!
Communiceren is een drama in zijn branche en vind het dan zelf ook heel apart dat de collega's van het bedrijf niet uitgenodigd worden voor een informatieavond.
Praag zitten inderdaad veel kroegen, en is een hele levendige stad zoals ik de verhalen van mijn vriend hoor en de foto's.

Fijn dat je kan aftellen 3 weken is nog te doen.
Erg balen van een meningsverschil maar dat komt ook wel weer goed

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:46

Mijn vriend is tijdje terug in Praag geweest op mannenweekend (lees: kroegentochten :Y) ) en toen had 1 ervan ergens online iets gevonden waarmee je in elke kroeg iets gratis of goedkoper kon krijgen + een gidsje waarvoor je best naar welke plek kon gaan. Beetje zoals een toeristenpasje voor een citytrip, maar dan op kroegenformaat.

Via een nieuwsbrief is zo onpersoonlijk. Beetje zoals een flyertje bij je buren in de bus droppen om te melden dat je hond niet meer dagelijks in hun voortuintje gaat schijten :+

ja, mijn partner weet van de opleiding. Geen idee of hij echt enthousiast is of gaat blijven eerlijk gezegd. Ik heb vanmiddag net te horen gekregen dat ik mijn bepaalde duur 30u/week wordt omgezet naar een onbepaalde duur, dus ik kan mijn extra uren houden *\o/* Voor mezelf heel erg fijn, levert toch mooi extra bedrag op elke maand om de spaarrekening wat mee aan te vullen.
Ik had vriend al eens gevraagd of hij zich dan wel zou kunnen entertainen thuis, als ik dus wat meer uren doe. Wist hij niet zei die -O-
Die uren zijn voornamelijk steeds op maandag, woensdag en vrijdag. Soms eens een keertje een andere dag, of een avonddienst ipv overdag. Geen weekends of feestdagen.
De opleiding is 4 maanden lang 1x/week op dinsdagavond.
Ik zou graag dit najaar een paar aspirantencrossen meerijden... Dus hoe ik het allemaal een beetje praktisch ga inplannen om te trainen zonder dat het alleen nog maar werk, paarden en opleiding wordt? Geen idee. Heb wel het gevoel dat hij alsnog verwacht dat ik alle vrije tijd aan hem ga spenderen als hij weer 24/7 thuis is in die 6 weken.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:50

Varekaj schreef:
Mijn vriend is tijdje terug in Praag geweest op mannenweekend (lees: kroegentochten :Y) ) en toen had 1 ervan ergens online iets gevonden waarmee je in elke kroeg iets gratis of goedkoper kon krijgen + een gidsje waarvoor je best naar welke plek kon gaan. Beetje zoals een toeristenpasje voor een citytrip, maar dan op kroegenformaat.

Via een nieuwsbrief is zo onpersoonlijk. Beetje zoals een flyertje bij je buren in de bus droppen om te melden dat je hond niet meer dagelijks in hun voortuintje gaat schijten :+

ja, mijn partner weet van de opleiding. Geen idee of hij echt enthousiast is of gaat blijven eerlijk gezegd. Ik heb vanmiddag net te horen gekregen dat ik mijn bepaalde duur 30u/week wordt omgezet naar een onbepaalde duur, dus ik kan mijn extra uren houden *\o/* Voor mezelf heel erg fijn, levert toch mooi extra bedrag op elke maand om de spaarrekening wat mee aan te vullen.
Ik had vriend al eens gevraagd of hij zich dan wel zou kunnen entertainen thuis, als ik dus wat meer uren doe. Wist hij niet zei die -O-
Die uren zijn voornamelijk steeds op maandag, woensdag en vrijdag. Soms eens een keertje een andere dag, of een avonddienst ipv overdag. Geen weekends of feestdagen.
De opleiding is 4 maanden lang 1x/week op dinsdagavond.
Ik zou graag dit najaar een paar aspirantencrossen meerijden... Dus hoe ik het allemaal een beetje praktisch ga inplannen om te trainen zonder dat het alleen nog maar werk, paarden en opleiding wordt? Geen idee. Heb wel het gevoel dat hij alsnog verwacht dat ik alle vrije tijd aan hem ga spenderen als hij weer 24/7 thuis is in die 6 weken.

Zo denk ik er dus ook over!
Maar helaas tot op heden weten we nog niks.

Wat voor opleiding ga je doen?
Is gewoon goed samen kijken en puzzelen hoe je de tijd kunt verdelen zowat je zowel dingen alleen kunt doen als samen

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:02

Ik ga Basistechnieken lichaamsmassage volgen. Dus de kneepjes van het vak leren voor de Zweedse Massage! :D Als ik dat met succes afrond kan ik erna doorstromen naar Topsportmassage of Oncologische/ouderenmassage. Hij zal dus met alle plezier wel proefkonijn willen spelen om thuis de technieken te oefenen :')

Nu staan de paarden nog 24/7 in het land, maar vanaf oktober/november gaan er 2 op pension. Dan moet ik minimaal 1x/dag langs om te gaan buiten zetten, voeren/voer klaarzetten, uitmesten en eventueel trainen.
Ideale is maandag hele dag werk, dinsdag paard trainen/uitmesten + opleiding, woensdag hele dag werk, donderdag trainen/uitmesten, vrijdag werk en dan in het weekend afhankelijk trainen of wedstrijd + uitmesten.
Op zich ben ik dan alleen dinsdagavond voor 4 maanden niet thuis, alle andere avonden wel. Maar overdag zit hij dan wel steeds alleen...
Hij gaat wel ook weer basket spelen, normaal is dat ook op dinsdagavond. Moest dat wijzigen kan ik ook wel zorgen dat ik die avond wat met paard ga doen natuurlijk ipv overdag. Hoe dan ook komt het alsnog uit op zowat fulltime overdag weg van huis.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:10

Varekaj schreef:
Ik ga Basistechnieken lichaamsmassage volgen. Dus de kneepjes van het vak leren voor de Zweedse Massage! :D Als ik dat met succes afrond kan ik erna doorstromen naar Topsportmassage of Oncologische/ouderenmassage. Hij zal dus met alle plezier wel proefkonijn willen spelen om thuis de technieken te oefenen :')

Nu staan de paarden nog 24/7 in het land, maar vanaf oktober/november gaan er 2 op pension. Dan moet ik minimaal 1x/dag langs om te gaan buiten zetten, voeren/voer klaarzetten, uitmesten en eventueel trainen.
Ideale is maandag hele dag werk, dinsdag paard trainen/uitmesten + opleiding, woensdag hele dag werk, donderdag trainen/uitmesten, vrijdag werk en dan in het weekend afhankelijk trainen of wedstrijd + uitmesten.
Op zich ben ik dan alleen dinsdagavond voor 4 maanden niet thuis, alle andere avonden wel. Maar overdag zit hij dan wel steeds alleen...
Hij gaat wel ook weer basket spelen, normaal is dat ook op dinsdagavond. Moest dat wijzigen kan ik ook wel zorgen dat ik die avond wat met paard ga doen natuurlijk ipv overdag. Hoe dan ook komt het alsnog uit op zowat fulltime overdag weg van huis.

Klinkt als een hele leerzame opleiding!
Veel succes gewenst.
Zou fijn zijn zoals je het qua schema je het in je hoofd heb ook lukt in de praktijk.
Feit blijft wat je zelf al zegt dat je overdag weg bent van huis.

Hier zal dat in februari ook puzzelen worden aangezien ik dan ook weer naar school ga en per 1/10 meer uren ga werken

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:24

Die opleiding volgen heeft meerdere redenen:
1. ik kan het eventueel naast mijn huidige job in bijberoep uitoefenen.
2. stel dat we naar het buitenland verhuizen en we zouden wat kopen waar we een B&B in kunnen opstarten -> extraatje wat aangeboden kan worden
3. iets met levenslang leren en nieuwsgierig zijn om steeds nieuwe dingen bij te kunnen schrijven op mijn "cv" :+

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:27

Dat is alleen maar een hele mooie kans die je zeker moet aanpakken varekaj!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:35

En welke vent heeft nu niet graag een degelijke massage :')

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:13

Ik ben een tijdje stil geweest omdat we het lekker druk hebben gehad, 2 weken in mijn eentje naar Nederland op vakantie, samen op vakantie naar Colombia voor 4 weken en daarna kwam mijn zusje met haar vriend langs om 3 weken vakantie te vieren hier.
Nu zijn ze iets meer dan een week weg en zitten we weer volop in het normale ritme.

Gisteren kwam ik erachter dat mijn agenda niet kloptte en hij 8 ipv 23 sept al wegmoet en een maand weg is ipv 2 weken, dat was wel even een klap -O-

Las ook dat er gevraagd werd wat mensen deden qua werk. Ik ben na de vakantie begonnen bij een kinderdagverblijf en werk daar 2 middagen in de week, daar komt misschien nog een 3e middag bij als die vrijkomt. Het werk is erg leuk en kom zo een beetje aan mijn sociale contacten. Wil het sporten ook weer een beetje meer oppakken nu ik daar alle tijd voor heb.

Die massageopleiding klinkt goed varekaj en het lijkt me lastig om er rekening mee te houden dat hij 24/7 thuis is zonder je eigen ding te kunnen doen.

Jij ook sterkte eva1975, hopelijk is je eigen huisje snel klaar.

Wat een vervelende situatie op het werk van je vriend nardxash

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:25

Ik ben beetje pissig.

Ben er net achter gekomen dat mijn collega, met wie ik aanvullend de administratieve permanentie doe, vanaf begin september tot aan de vakantie van Allerheiligen (1/11) om de week telkens vrij heeft gepland in de weken dat ze de namiddagdienst heeft op donderdag en vrijdag. Haar goed recht om vakantie op te nemen, maar dat ze het zonder enige vorm van overleg doet is NIET fijn! Door haar planning kan ik enkel de vrijdagen verlof opnemen waarop ik 8u doe ipv 6... 3 vrijdagen verlof kosten me dan 24u ipv 18u. (wij moeten onze vakantie in uren opnemen).
Wil ik toch een verlengd weekend met minder uren opnemen, dan kan ik niet anders dan op maandag vrij vragen.

Bah.

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:35

Varekaj: Beetje pissig? Ik zou ploffen. Ze weten toch dat je vriend weg is en als hij thuis is dat je dan af en toe een lang weekend samen wil? Zelfs hier weten ze dat als maatje thuis komt / weg gaat ik wat extra thuis wil zijn.
NoLimit_93: Dat is even schakelen dan. en 8 sept is best al snel. Dus dubbel schakelen

Hier heb ik weer even wat dingen geregeld voor maatje. Declaraties zorgverzekering indienen. Altijd lachen. Op het werk tussendoor gedaan. Mijn baas is vergeten dingen voor te bereiden voor mij dus ik kan mijn neus een beetje leeg eten.
Voor de rest gister tegels uitgekozen voor de keuken, gekeken voor rolgordijnen maar wat zijn die duur en vooral voor de kids veel heen en weer gereden. Vanavond komt de stucadoor kijken en hopelijk kan die snel beginnen. Dan kan de keuken ook bijna komen en kan ik echt gaan verhuizen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:42

Mijn moeder heeft handige rolgordijntjes! Die zijn me een streepmotief, een doorkijkbare baan en dan een niet-doorkijkbare. Afhankelijk van hoe je ze omhoog rolt kan je door de banen heen naar buiten kijken, of alles gewoon 0 inkijk/uitkijk maken. Geloof dat die van Leen Bakker kwamen...
Wij hebben van die Japanse panelen/schuifgordijnen. Heel mooi om te zien, helaas niet altijd even praktisch. En ook aardig duur, maar op zich het geld wel waard.

Dat beetje pissig was ook zacht uitgedrukt. Ik geloof dat ik spontaan de week tussen kerst en nieuw ga inplannen. Of vriend nu thuis is of niet...

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:45

Rolgordijn van 96 cm breed en 65 cm hoog bij de leenbakker gewoon simpel alles standaard kwam al op 66 euro... en dat is de kleinste die ik wou.

Moet nog maar eens verder zoeken.

Vrij plannen zeker doen!!!!

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:41

Varekaj schreef:
Ik ben beetje pissig.

Ben er net achter gekomen dat mijn collega, met wie ik aanvullend de administratieve permanentie doe, vanaf begin september tot aan de vakantie van Allerheiligen (1/11) om de week telkens vrij heeft gepland in de weken dat ze de namiddagdienst heeft op donderdag en vrijdag. Haar goed recht om vakantie op te nemen, maar dat ze het zonder enige vorm van overleg doet is NIET fijn! Door haar planning kan ik enkel de vrijdagen verlof opnemen waarop ik 8u doe ipv 6... 3 vrijdagen verlof kosten me dan 24u ipv 18u. (wij moeten onze vakantie in uren opnemen).
Wil ik toch een verlengd weekend met minder uren opnemen, dan kan ik niet anders dan op maandag vrij vragen.

Bah.


zou ook goed boos worden kan echt niet zonder overleg.
maar is tegenwoordig heel normaal, ergste is nog is dat je het dubbele van je uren kwijt bent als normaal als je verlof opneemt.

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:45

helaas hier minder nieuws:
vriendlief heeft al enige tijd last van zijn voet en kan daardoor goed lopen(eerder strompelen).
het is erg warm in praag en hij is het door de pijn en de warmte goed zat en wil gewoon lekker naar huis.
enelaatste dag en morgen heeft hij een lange rit van 10 uur voor de boeg.
en dan is die weer lekker thuis.
zaterdagavond nog een avond/nachtdienst erachteraan (zondag had hij verlof gevraagd)

en dan maandag vrij.
in de tussentijd bericht gekregen van de zaak dat de meerdaagse naar Heukelum geanuleerd is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 16:52

Op een week tijd scheelt me dat 4u aan verlof, omdat ik de ene week 32u doe en de andere week maar 28. En zij plant dus die verlofdagen van haar altijd in de 28u-week, zodat ik enkel vrij kan nemen op vrijdag als ik 8u doe. Die 4u die ik verlies, die zou ik anders kunnen gebruiken om bijvoorbeeld dinsdag of donderdag er nog bij te nemen (die 2 dagen werk ik standaard maar 4u, de andere 3 dagen varieert dus afhankelijk van het weektype tussen 6u/dag of 8u/dag).

Volgend jaar heel eenvoudig: ik plan 3 weken en zal wel zorgen dat het in 28-32-28 valt en niet 32-28-32 8-) Scheelt 4u maar ik geef ze gvd niet meer cadeau ~~}>


Ai Nardxash, wens hem beterschap. Zou het een stressfractuur kunnen zijn?

nardxash

Berichten: 4012
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 17:08

Varekaj schreef:
Op een week tijd scheelt me dat 4u aan verlof, omdat ik de ene week 32u doe en de andere week maar 28. En zij plant dus die verlofdagen van haar altijd in de 28u-week, zodat ik enkel vrij kan nemen op vrijdag als ik 8u doe. Die 4u die ik verlies, die zou ik anders kunnen gebruiken om bijvoorbeeld dinsdag of donderdag er nog bij te nemen (die 2 dagen werk ik standaard maar 4u, de andere 3 dagen varieert dus afhankelijk van het weektype tussen 6u/dag of 8u/dag).

Volgend jaar heel eenvoudig: ik plan 3 weken en zal wel zorgen dat het in 28-32-28 valt en niet 32-28-32 8-) Scheelt 4u maar ik geef ze gvd niet meer cadeau ~~}>


Ai Nardxash, wens hem beterschap. Zou het een stressfractuur kunnen zijn?

ja dat schiet gewoon niet op..

zal ik doen, denk dat het zelf wel een deel met stress te maken heeft.
ze geven hem nu ook de raarste ritten en aangezien ik ook heel onregelmatig werk is het nu heel lastig te plannen.

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:59

Pff daar zou ik ook goed pissig om zijn varekaj.

Wat vervelend nardxash

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:47

Met stressfractuur bedoel ik een breuk ergens in de voet door bijvoorbeeld overbelasting. Of zich ergens mistrapt en binnenin iets wat geknapt is.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:41

Ik steek mijn hoofdje hier ook weer eens om de hoek..

Zo nu en dan heb ik alles nog steeds bijgelezen, alleen niet meegepraat. Ik ben best blij voor iedereen te zien dat alles een beetje lekker zijn gangetje gaat als stel en jullie het goed maken allemaal. Ik heb gemist of je al op reis ben Emily, of ben je nog aan het pakken? :o

Wat naar van je vriend Nardxash! Heel veel beterschap! hopelijk is hij snel thuis en kan daar dan wat rust en herstel vinden. Ik denk ook inderdaad dat het iets van een overbelasting ofzo kan zijn. Er zit veel kleins in een voet dat op teveel druk kan reageren.

Wat een nare wisselwerking met het verlof regelen zeg Varekaj.. Kleine moeite dat ze dat als collega met jou bespreekt toch? Ik vind je idee een mooie :D gewoon het systeem voor jou laten werken ipv andersom.

Hier is het helaas wat minder.. Het rallybedrijf zit in zwaar weer, dus er zijn weinig reizen (op zich even positief) maar daarnaast fotografeert vriendje ook voor de sport en is het afgelopen maanden voor hem hoogseizoen geweest. Ik heb hem amper kunnen zien terwijl hij nu gewoon in Nederland was en nog geen 16 kilometer verder woont.. Daarmee zijn we een beetje langs elkaar gaan leven, en toen we afgelopen maand, twee weken samen een vakantie hadden, hebben we daar voor het eerst veel ruzie gehad. We hebben ook veel hele mooie dingen beleefd, maar opeens was er ook een knop waarbij dat lieve keihard kon omslaan en we elkaar niet meer terug herkenden.

Het werk werd afgelopen twee weken alleen maar meer en nu is hij eigenlijk zo ver dat hij keihard op een grote rode burnoutlijn afstevent.. Zijn vader uitte deze week zijn zorgen en heeft hem bij de arm genomen. Gisteren had ik met zijn vader afgesproken te praten, maar vriendje is totaal niet energiek meer, reageert niet meer zoals hij hoort te reageren, gaat op opdracht zonder zijn cameratas te pakken uit vergetelheid, kan niet over zijn gevoelens praten en zeker niet over onze liefde zegt hij. Hij zegt dat vriendje heel veel om mij geeft en dat dat hem hoop geeft, en dat zijn vader aan ons ziet dat wij beiden niet klaar zijn onze relatie te beëindigen, maar het is moeilijk, want zoals het nu gaat kunnen we écht niet doorgaan.. Hij werkt maar door, maar kan de dagen niet volhouden en wil nu flinke tijd voor zichzelf om aan zichzelf te werken, los van elkaar. (Niet door onze relatie stop te zetten of een pauze, maar door elkaar even niet te zien, alleen te spreken via de app want hij blijft toch maar appen, en aan zichzelf te werken.) Ik ben er helemaal kapot van..

Hoe hij zich moet voelen, hoe ik hem niet kan helpen en juist afstand moet nemen, hoe ik bang ben de liefde van mijn leven te verliezen, of erger nog: dat hij vooral zichzelf verliest.. Ik zit echt in een diep dal plotseling en weet niet wat ik moet doen, of überhaupt kan doen. Ik ben net zo'n werkpaard als hij en heb ook mijn planningen niet op orde en 100 dromen op een plankje, dus moet ook drastisch zaken veranderen. En ik weet ook niet waarom ik het hier neerzet na mijn stilte, maar dit was vorige keren ook een hele lieve groep, dus misschien vind ik toch wat rust hier. Of goeie raad.. Herkennen jullie iets, of doen wij iets verkeerd/anders dan jullie..? Of hebben jullie goeie raad? Ik voel me echt even een hoopje ellende.. :n

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:38

Wat vervelend om te horen Canon, dikke knuffel Y;(

Zelf helaas geen ervaring mee en kan je dus niet echt advies geven.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:09

Allereerst heel veel sterkte Canon :(:)
Ik herken het wel een beetje. Toch dat naast elkaar leven. Het is iets wat ik hier er ook weleens in voel sluipen als vriend weg is. Je stelt alles op jezelf in, maakt je eigen plannen en eens je in dat ritme zit... dan begin je de ander wat te vergeten. Ik mis hem nog steeds ontzettend, de liefde wordt er niet minder om, alleen zet je op dat ogenblik jezelf op de eerste plek terwijl de ander ergens 1000km verderop zit. Vluchtig appen tussendoor maar geen diepgaande momenten.

Ik pleit schuldig. Dat ik hem op de achtergrond zet, en puur aan mezelf denk. Dat mijn overvolle planningen de overhand nemen.
En dat het dan een harde reality-check is als hij thuiskomt.

De kern is vooral je daarvan bewust zijn en op tijd jezelf een halt toe roepen. Jezelf eraan herinneren "de ander is er ook nog". Hoe wij dat doen? Op tijd onze plannen overleggen. Bewust tijd vrij maken voor elkaar en ook bewust tijd vrij maken in de hele drukke periodes. Zodat je jezelf eventjes pas op de plek laat maken, om bewust met de ander bezig te zijn.

Die burn-out speelt er ook in mee. Laat hem dat eerst aanpakken. Hij kan niet én dat oplossen én aan jullie werken. De kans is groot dt met de aanpak van de burn-out, dat hij automatisch ook weer meer naar jou kan openstaan.
Geef het tijd. Steun hem waar je kan. En geloof in wat jullie hebben.
Liefde is een werkwoord. Niemand heeft ooit gezegd dat het een makkelijk werkje zou zijn...

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:17

Canon schreef:
Ik steek mijn hoofdje hier ook weer eens om de hoek..

Zo nu en dan heb ik alles nog steeds bijgelezen, alleen niet meegepraat. Ik ben best blij voor iedereen te zien dat alles een beetje lekker zijn gangetje gaat als stel en jullie het goed maken allemaal. Ik heb gemist of je al op reis ben Emily, of ben je nog aan het pakken? :o


Leuk dat je het vraagt! Ik ben al een paar weekjes thuis. De stage was erg gaaf. Ik heb mijn doel bereikt dus daar ben ik erg blij mee.
Vriendlief heeft het ook overleefd :D