Anoniem schreef:Wat een vervelende situatie.
Wellicht is het handig om de regio te vermelden. Aangezien "de andere kant van het land" vanaf elke kant iets anders is.
Regio 't gooi, Utrecht of Amsterdam. Helaas niet de makkelijkste plek. Voor meer informatie mogen mensen een PB sturen.
Myrthe64 schreef:Ik weet niet of je in een studentenhuis zou willen wonen, maar zijn hospiteeravonden een optie? Op facebook zijn van elke studentenstad wel kamer-groepen.
Is het een optie om tijdelijk bij een studiegenoot te wonen, desnoods betaald?
Ik moet zeggen dat ik niet zo van het hospiteren/wilde studenten leven ben. Ik woon op het moment samen met mijn vriend en we willen graag weer samen een appartement. Maar als het echt niet anders kan.. We sluiten het niet uit. Ik reageer ook al op kamers. Maar helaas krijg je 9/10 geen antwoord en ik zit niet echt te wachten op een vleeskeuring of ik wel leuk genoeg ben om vervolgens ook nog 600,- voor 8m2 te betalen.
Maar ik zit in een stuk of 8 groepen op facebook en reageer overal op wat toepasbaar is.
ik heb voor tijdelijk wel een aantal banken waar ik op mag liggen van studiegenoten, maar dat is uiteraard niet voor de langere termijn mogelijk. (En ik wil hun eigenlijk ook helemaal niet in de weg liggen
)
Olikea schreef:Wat een vervelende situatie. Heb je geen huurbescherming. Volgens mij kunnen ze je er zomaar niet uitzetten.
Het is iig de moeite om morgen even het juridisch loket te bellen.
En anders Antikraak? Of een Vakantiepark?
Maar vraag het goed na. Want ik denk niet dat ze je er uit kunnen zetten.
Morganlefay schreef:Allereerst heb je als huurder rechten. Dat jouw huurbaas de tent verkocht heeft houdt niet automatisch in dat jij er uit moet. Zou dus eerst eens bij een rechtswinkel aan de bel gaan trekken.
EvelijnS schreef:Volgens mij mag de verhuurder jou helemaal niet uit het huis zetten als de reden verkoop is, en al helemaal niet binnen een maand. Een verhuurder heeft een opzegtermijn van 3 maanden. En als het huis verkocht wordt, dan wordt het huurcontract gewoon overgezet naar de nieuwe eigenaar.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-opzeggen
We hebben goedcontact met onze huidige verhuurder en ik wil eigenlijk geen ruzie/gedoe.
In het contract stond vermeld dat als het appartement verkocht wordt, de huur wordt ontbonden en wij er binnen 1 maand uit moeten, startend bij de eerstvolgende maand. Hier zijn wij akkoord mee gegaan. Ik moet zeggen dat ik de stress van een juridische loopbaan er nu niet bij kan hebben.
_Zeppelin schreef:Als echt de nood aan de Man is kun je misschien op een camping in de buurt in een stacaravan of bungalow voor tijdelijk?
Zou je mij hier eventueel meer over kunnen vertellen hoe dit werkt? Ik zal het zelf ook even uitzoeken!
Femke_Tweety schreef:Bespreek dit eens met decaan of vertrouwenspersoon op je school.
Kan maar zo dat die briljante ideeën hebben.
En anders weten ze in ieder geval waar je wél terecht kunt voor info en hulp.
Ik had al mijn studiebegeleider gesproken maar die zei dat hij niets voor me kon doen. Ik zal ook even naar mijn decaan stappen.
RianneH schreef:Antikraak of een lokatie in een stad waar meer ruimte is, maar je minder lang hoeft te reizen dan vanaf je ouders.
Maar vooral, even flink balen en daarna niet bij de pakken neerzitten en juist het probleem aanpakken. Er zijn altijd opties, en bespreek het ook met je studiebegeleider en klasgenoten, wie weet weten zij nog een optie. Rond deze tijd zijn er ook studenten die in februari gestopt zijn en kom je qua woningen net voor de groep uit die in mei weten of ze mogen studeren.
Ja flink balen zeker! Maar ik ben nu eigenlijk de volledige dag bezig met zoeken, contacten leggen en een oplossing zoeken.
Berdien schreef:In welke regio zoek je? Dat denkt wat makkelijker mee.
Overigens zegt TS niet dat ze er met een maand uit moest, maar wel aan het einde van deze maand. En een woning huren die in de verkoop staat (bijvoorbeeld onder de leegstandswet) geeft wel andere rechten en plichten dan een 'normale' huurwoning.
Amersfoort, Utrecht, Hilversum, Amsterdam.
shilady schreef:
Bedankt voor het linkje! Ik zal er naar kijken.