Hoe beginnen met nieuwe studie....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Hoe beginnen met nieuwe studie....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:45

Zoals de titel zegt,hoe begin ik een nieuwe studie.

Met name het stukje motivatie en welke studie.

Situatie schets is als volgt.

Ik ben 29 jaar,woon met mijn vriend in een schattig oud woonboerderijtje die we net helemaal verbouwd hebben.

2 deuren verderop zit onze melkveehouderij en rondom de boerderij en onze woning zit veel land van ons.
Een stukje land naast onze woning staan 2 pony's van mij en achter onze tuin komen zomers kalfjes/pinken te lopen van ons.

Onze tuin is heel ruim en we wonen mooi achteraf in een rustige straat.

Nu heb ik een opleiding dierhouderij gedaan maar heb daar geen werk in.
Ik werk op de boerderij mee en werk parttime als zelfstandig huishoudelijk hulp bij particulieren.
Dit wel wit met contract maar bouw geen pensioen op.

Daarom zijn wij gaan nadenken om gastouder te worden.

We hebben een dochtertje van nu net 4 weken en een mooie ideale omgeving

Nu ben ik dus aan het uitzoeken welke regels er gelden voor een gastouder en welke opleidingen je nodig hebt.
Maar als ik dan op LOI kijk voor die opleidingen dan loop ik tegen een stukje gebrek aan motivatie aan.

Ja ik wil me omscholen, maar het idee om weer te gaan leren houdt me tegen.

Hoe krijg ik die motivatie terug?

Financieel is het geen probleem om een nieuwe opleiding te starten,thuis studie wordt het dan.

En is LOI een goede site om een studie te doen?

xChanelx

Re: Hoe beginnen met nieuwe studie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:05

Ik weet niet of een thuisstudie ideaal is als je moeite hebt met jezelf motiveren... Heb er zelf verder geen ervaring mee, maar volgens mij heb je tegenwoordig ook thuisstudies met één keer per maand bijvoorbeeld een klassikale les als toch een stok achter de deur.

Verder...Tsja, als je iets nieuws wil doen, zal je het moeten leren.
Wat staat je tegen aan het weer moeten leren? Tijd er in moeten steken? Toetsen/opdrachten maken? Niet direct kunnen starten met het werk? Iets heel anders?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:07

De opleidingen die nodig zijn om gastouder te kunnen worden zijn wel zodanig klein en simpel dat je er volgens mij helemaal geen motivatie voor nodig hebt. Die toetsen kan je zelfs makkelijk halen zonder ook maar iets te leren.
Dus ik zou zeggen, gewoon inschrijven en doen. Het duurt ook maar een jaartje of nog niet eens.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 10-03-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:07

Eilinora schreef:
Hoe krijg ik die motivatie terug?

Door een opleiding te kiezen die je leuk vindt lijkt me. De keuze is zo enorm breed dat er wel iets tussen moet zitten dat je aanspreekt toch?

Kies je ervoor gastouder te worden omdat het goed past in je leven op dit moment? Of kies je ervoor omdat je hart daar ligt? As je uit praktisch oogpunt kiest ga je waarschijnlijk weinig motivatie vinden. Dan zou ik de makkelijkste en kortste opleiding kiezen en dan gewoon je tanden op elkaar en doorzetten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 17:48

Ik denk dat het vooral een beetje de verandering is,ik zit voorlopig nog wel thuis dus heb de tijd wel om te studeren.

Aan de ene kant heb ik er wel echt zin in,het roer omgooien en mijn leven kwa werk de andere richting in gooien.
Lijkt me ook echt leuk om gastouder te zijn en hier is er in de omgeving ook echt vraag naar.
Vooral als er natuur,dieren en boerderij aan vast zit.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:05

Een thuisstudie heb ik zo geen ervaring mee, maar als gastouder moet je in ieder geval kinder EHBO hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:09

Je hebt een mbo opleiding 2 helpende zorg en welzijn nodig bij mijn weten. Ik geloof dat deze ook vaak in BBL (leren en werken) te doen is. En met meerdere mensen leren is wellicht motiverender dan in je eentje. Niet dat een thuisstudie niet leuk is, maar praktijkervaring helpt wel zodat je niet helemaal 'bleu' bent.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:27

Als je weinig motivatie hebt om te leren gaat thuisstudie lastig worden, ik zou als ik jou was gaan kijken naar opleidingen waar je wel naar toe moet, dat scheelt enorm. Misschien hoef je maar eens in de week heen, dat is toch wel te overzien, cq te regelen thuis?