Buren laten hond uit in onze voortuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Buren laten hond uit in onze voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:24

Ik zie het helaas nooit, dus ik weet helaas niet wie het doet. Maar onze voortuin wordt gebruikt als hondenuitlaat veldje. En als je denkt, het is een grote tuin, zeker niet! 3x3 meter.

Ook bij de voordeur vinden regelmatig hondenpoep. Ronduit schandalig en ranzig.

We hebben al een bordje staan. Maar ja, als mensen hun hond in de tuin van anderen laten hebben ze ook schijt aan een bordje.

Ik zie het echt nooit! Het is er gewoon opeens.

Onze voortuin stinkt naar hondenschijt. Schaam me kapot.

Als ik nou wist van wie het was dan kregen ze het terug in de brievenbus.

De tuin is omringd door een tuinhekje. Het pad niet.
Wij zien het eigenlijk niet zitten om een duur groot hek aan te schaffen omdat buren te asociaal voor woorden zijn. Plus, we vinden dat niet mooi.

En nu? Ik weet gewoon geen oplossing. Ben geneigd een bord op te hangen met de eerstvolgende keer dat we weer hondenpoep vinden in onze tuin dat daarna er gif zal liggen

Almighty

Re: Buren laten hond uit in onze voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:27

Je hebt roofdier lucht spray dat jaagt de hond schrik aan. In dierenwinkel te koop. Of schrikdraad spannen mag je gewoon doen. Verschillende draden en hond komt uit zichzelf nooit zomaar meer in je tuin

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:29

Ik heb dit ook een tijd gehad toen ik er net woonde. Ik had ook geen idee waar het vandaan kwam totdat ik merkte dat het gestopt was en dat ik een bepaalde oude meneer uit de straat nooit meer met zijn bejaarde hondje zag lopen. Ik denk dat het hondje dus overleden was. Ik denk trouwens ook niet dat de meneer er zich bewust van was. Hij wandelde gewoon een blokje en ik denk niet dat hij het gezien heeft dat de hond bij mijn voordeur poepte. Maar het was wel irritant en steeds op dezelfde plek bij de voordeur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:30

Het is allemaal heel vervelend, maar gif is echt not done. En strafbaar op de koop toe.
Je straft er de baasje niet mee maar de honden (die er niets aan kunnen doen). Als je echt wil dat t stopt is het plaatsen van een hekje hoe vervelend ook de enige oplossing. Hoeft niet duur te zijn overigens.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:31

Die spray ga ik eens naar kijken.
Schrikdraad zal niet helpen, aangezien ze ook op ons pad poepen. Dan moeten we het ook afsluiten voor de postbode en gasten :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:34

Babootje schreef:
Het is allemaal heel vervelend, maar gif is echt not done. En strafbaar op de koop toe.
Je straft er de baasje niet mee maar de honden (die er niets aan kunnen doen). Als je echt wil dat t stopt is het plaatsen van een hekje hoe vervelend ook de enige oplossing. Hoeft niet duur te zijn overigens.

Dreigen met gif is niet strafbaar, dat is in de straat bij mijn oude huis gebeurt. Sinds ze gedreigd hebben met zo'n bordje hebben ze geen poep meer in de tuin gehad.
Netjes? Nee, maar het heeft wel geholpen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:37

Camera ophangen zodat je kan kijken wie het is?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:37

Tja, wij wonen in een woonerf en 1 buurman laat zijn honden altijd los rondlopen hier en dat zijn reutjes die overal tegenaan plassen. Ze poepen ook waar ze willen. Het is echt een ''normale/nette'' buurt, maar enkelen hebben afwijkend gedrag in bepaalde opzichten, zo ook met parkeren bijv.

Deze man is er echt al tientallen keren op aangesproken, maar doet er niks mee. Hij mompelt jaja en daarna niks.

Je kan alleen je eigen tuin beter afzetten, zodat het niet meer kan gebeuren. En er zijn wel planten en kruiden waar dieren een hekel aan hebben die je kan planten bijv.

Onze voortuin is ook de oprit, dus is echt lastig om af te sluiten. Maar wij hebben hem aangesproken en onze eigen honden slaan erop aan, dus dat voorkomt ook al wat.

Als je het nooit ziet, kunnen het ook katten zijn? Als die eenmaal door hebben dat jouw tuin daarvoor gebruikt wordt.....

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:38

Het is ook niet netjes om je hond in andermans tuin te laten poepen :P

Nee het is echt hondenpoep helaas.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:42

Ja camera kan inderdaad ook nog. Bij je deurbel kan je een camera doen tegenwoordig. Kan je precies zien welk hondje jouw pad opgelopen is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:42

Je zou een bordje neer kunnen zetten dat je vanaf datum X met gif gaat sproeien tegen onkruid/beestjes/tuinkabouters en dat dat gif ook schadelijk kan zijn voor huisdieren.
En andere optie is toch een tuinhekje neerzetten waarmee je je pad afsluit

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:43

Als je het nooit ziet gebeuren, laten mensen hun hond vast loslopen.....Dan hebben bordjes geen nut, want die zien ze toch niet.

Anoniem

En een stroomdraad over de grond?
Zoals ze op boerderijen ook wel hebben dat honden niet weglopen. Maar dan andersom zeg maar.

Suzanne F.

Vjestagirl schreef:
Je zou een bordje neer kunnen zetten dat je vanaf datum X met gif gaat sproeien tegen onkruid/beestjes/tuinkabouters en dat dat gif ook schadelijk kan zijn voor huisdieren.
En andere optie is toch een tuinhekje neerzetten waarmee je je pad afsluit

Nogmaals: het is vaak niet bewust dat die honden poepen. De baasjes zien het vaak niet eens dat ze het doen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:44

:r

Ik zou een camera neerzetten om te kijken wie het is, erop aanspreken of de poep bij hun in de tuin dumpen.
En anders toch maar het hek aanpassen. Vind dat echt behoorlijk aso als je je hond in iemands tuin zijn behoefte laat doen. Kan een keer perongeluk gebeuren, maar ruim het dan op. Net als al die poep op de stoep die je ziet, ruim gewoon op. :r

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:50

Natuurlijk kan dat een keer gebeuren. Ik heb het niet over een keer, maar consequent al jaren.
We hadden een jungle voortuin, dat is wellicht heel aanlokkelijk.
Daardoor stonk het dus ook enorm.

Nu hebben we de tuin netjes gemaakt. Weinig plantjes. En het gebeurd nog steeds. Dat het gebeurd ok, maar ruim het gewoon netjes op.

En het consequent niet door hebben? Dat geloof ik niet.

Wij werken fulltime en zijn vroeg weg en laat thuis. Dus heel goed mogelijk dat we ze missen.
Toch eens een keer op zondag gaan posten ofzo, haha.

Camera overwegen wij ook.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:53

Ik zie ook weleens bordjes staan in de tuin en denk ik hoezo werd hier in de tuin gepoept dan?? Maar het is vervelend dat de hondjes de schuld krijgen, want als de baasjes het dier gewoon loslaten en niet weten waar ze het doen, zijn die beestjes straks vergiftigd.

Wij kunnen voor niks laten staan bijv, want die honden lopen 10x per dag los en tillen overal hun poot tegenop. Ook voor onze eigen honden best vervelend.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 12:58

Ben ook vooral boos op de eigenaar.
Ik kan gewoon niet snappen dat je zoiets toelaat.

En ik mijn katten maar netjes binnen houden zodat de buren geen last van ze hebben...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:58

Ik heb dit probleem met katten, ik weet wel een kat die het regelmatig doet, maar ik weet niet waar die vandaan komt en alsnog je kan de baas erop aanspreken, maar die kat loopt niet aan de lijn. Ik vindt het er zo asociaal uitzien en ik ruim het dan ook altijd gelijk op, maar bijna elke dag is het weer raak.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:00

Nah ja mensen die niet zien dat hun hond in andermans tuin poept zouden geen hond mogen hebben wat een poedersuiker excuus dat je het niet ziet. Kom op zeg je loopt in een woonwijk? Of anders je hoort je op je dieren te letten.

Ik zou dus camera ophangen en als je weet wie het is eventueel met de wijkagent aanspreken

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:02

Bah wat balen.
Is zo'n apparaat wat een speciaal geluid maakt niet iets?
Honden en katten houden niet van dat geluid en hopelijk blijven ze daarom dus uit je tuin.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:03

Ik heb zelf ook een senior hond in huis.. Een witte herder van 12.5..

Hij is ook geen ster meer in ophouden tot we in het park zijn.. Maar ik ben erop bedacht en ik ruim het altijd op.. En zo hoort het ook imo.. De eigenaar mag zich zeker heel diep gaan schamen..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:06

Ik zou gaan dreigen met gif, niet doen natuurlijk, laat mensen maar even schrikken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:07

Ik weet niet of je zwarte grond hebt in de voortuin? Anders zou je cacoadoppen nog kunnen proberen, die prikken in de voetzooltjes en dat is niet fijn, dus dan zullen ze daar ook niet zo snel meer komen.
Verder idd tuin afsluiten met een hekje, hoeft niet heel duur te zijn. Of idd camera ophangen om te zien wie het doet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:10

Camera of het paadje afsluiten met een laag hekje