Snelle ovengerechten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

16969

Snelle ovengerechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 10:08

Ik zoek snelle simpele een persoons oven gerechten. Even een voorbeeldje van gister avond :
19.15u thuis van atletiektraining. Oven voorverwarmen, courgette wassen en in plakjes snijden. Geitenkaas, honing, pompoenpitten en rozijnen en alles in een ovenschaal doen.

Wachten tot de oven warm is dus ondertussen gauw uitkleden. om 19.30uur de schaal in de oven en ik zelf door onder de douche.

om 19.50 eten uit de oven halen en om 20.00uur op de bank met mn bord op tijd voor gtst.

Zo heb ik 3 avonden in de week. Tussen de middag is het vaak rauwkost of salade, dus ik zoek voor s avonds meer iets met gekookte/gegrilde of gebakken groente. Om tijd te besparen ben ik fan van... alles in de oven knikkeren en ondertussen iets anders doen ( douche bijvoorbeeld)

Andere ideeën?
3 gekleurde paprikas in de oven schaal met wat olie er over kan al net zo lekker snel en simpel. En daarbij houden mijn ideeen op eigenlijk ....

Brand los !

Warboel

Re: Snelle ovengerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:11

Eet je vegetarisch?

Ik ben fan van een traybake met zalm. Krieltjes doormidden snijden, beetje olie en kruiden erop. Venkel en courgette in plakken snijden. Krieltjes 40 minuten in de oven, na 25 minuten groentes erbij en laatste 20 minuutjes ook de zalm. Kan uiteraard ook met wat anders dan zalm.

16969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 10:13

Niet heel streng, zo veel mogelijk, maar af en toe een stukje vlees of vis gaat er nog wel in ;) vind zalm wel heel lekker, kan ik inderdaad eens bij de courgette gooien, of bij paprika misschien ook wel lekker ja. Ben alleen niet zon aardappel fan

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:56

En iets van pasta? Je hebt tegenwoordig ook heerlijke pasta gemaakt van bijv rode/groene linzen. De saus kun je evt vooraf al maken en de pasta koken, dan zet je het zo in de oven.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:02

AH heeft zakken ovengroente. Daar zitten ook aardappelen bij in bv.
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ele-wortel

Misschien kan je uit dat soort dingen inspiratie halen?

Quiche is ook zo klaar. Groente naar smaak bakken, kaas/creme fraiche en eieren klutsen met wat zout/peper, bladerdeeg uit de vriezer.

Cannaloni's kan je rauw vullen en dan met saus er over afbakken, maar moet wel 35 minuten ongeveer in de oven. Zijn trouwens heerlijk!
Op bertolli.nl vind je daar wel inspiratie voor.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:02

regenboogworteltjes met honing, beetje peper, beetje zout - heerlijk! Daar kunnen natuurlijk krieltjes bij of nog andere groentes.

groenten zoals paprika, boontjes, kidneybonen en dan afdekken met een laagje puree (aardappel, knolselderij, wat je wil) en dan in de oven.

aardappelschijfjes, uienschijfjes, tomatenschijfjes en dan daarop wat peper, zout, (groene) pesto en plakjes mozzarella.

16969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 11:07

MarliesV schreef:
AH heeft zakken ovengroente. Daar zitten ook aardappelen bij in bv.
https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... ele-wortel

Misschien kan je uit dat soort dingen inspiratie halen?

Quiche is ook zo klaar. Groente naar smaak bakken, kaas/creme fraiche en eieren klutsen met wat zout/peper, bladerdeeg uit de vriezer.

Cannaloni's kan je rauw vullen en dan met saus er over afbakken, maar moet wel 35 minuten ongeveer in de oven. Zijn trouwens heerlijk!
Op bertolli.nl vind je daar wel inspiratie voor.

Dank, ik zal eens kijken of ik hier ideetjes op kan doen. Ik woon wel in Frankrijk, en de keuze uit groente is wel heel veel anders dan in Nederland, zeker voorverpakte groentes zijn hier niet bepaalt te krijgen.
Ik probeer zo veel mogelijk vers, bio en van het seizoen te doen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:11

Nacho chips in ovenschaal, daar overheen geraspte (cheddar)kaas, mais, tomaat, paprika, jalapeno peper. 5 tot 10 minuutjes in de oven en eten maar. Als dip kan je creme fraiche en/of geprakte (met naar smaak peper en zout) avocado gebruiken.

Ook lekker (en snel te maken samen met het recept hierboven):

Twee tortilla's met daartussen geraspte (cheddar)kaas, mais, paprika, tomaat, ui, jalapeno peper en tonijn (uit blik), en wat kruiden naar smaak. 5 tot 10 minuutjes in de oven en daarna door 4 snijden.

Beide heel makkelijk en lekker!
Je kan natuurlijk het recept veranderen door er andere groente/kruiden of bijvoorbeeld vlees aan toe te voegen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:26

Kan je niet een voorraad gesneden mix zelf maken en in de vriezer?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:02

Favoriet hier:
(punt)paprika in stukken, courgette in stukken, feta kaas in stukken, eventueel nog wortel/tomaat/aubergine/pompoen/ui etc in een ovenschaal, beetje knoflook, kruiden en olie er bij en eventueel nog wat (zoete)aardappel partjes en dan in de oven. Je kan er nog wat strooikaas overheen doen. Echt super lekker en zo klaar.

Verder maken we ook graag spinazietaart en lasagne. Dat is iets meer werk om te maken maar als je grote porties maakt hoef je de andere dagen alleen nog maar even snel het op te warmen.

Wat ook super snel is: gehakt, courgette, schijfjes wortel, ui met marokaanse kruiden opbakken en dan couscous met een handvol rozijnen laten wellen. Klaar in 5min, alleen geen overgerecht.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 12:12

Ik doe graag een mix van groenten (kerstomaatjes, courgette, paprika, rode ui..) met een bakje cottagecheese mengen met wat kruiden en zo de oven in schuiven.

Dit is echt mijn favoriete manier van koken: in stukken snijden en de oven in, ondertussen iets anders doen en dan genieten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:11

Mexicaanse lasagne
Italiaanse roerbakgroente
Mais
Kidney bonen
Kip filet
Fajita kruiden
Creme fraiche
Geraspte kaas
Volkoren wraps.

Kip bakken, kruiden er over, groentes er door.

In oven schaal laagjes maken van kipmengsel met creme fraiche kaas en wraps. Geraspte kaas er over een even 15 min in de oven :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:28

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 17:33

Wat is heel lekker vind is het volgende:
Kip in stukjes en aanbakken met kruiden (ik gebruik italiaanse). Blikje mais, blikje doperwtjes, stukjes paprika en stukjes courgette bij in de pan mikken. Kruidenroomkaas er door roeren.
Ovenschaal invetten, laagje rosti in de schaal. Dan alles van de pan in de ovenschaal mikken en nog een laagje rosti en evt wat geraspte kaas.
Halfuurtje in de oven en klaar. Kan je makkelijk 2 avonden van eten :j

wemkeloverJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:16

Heel veel ovengerechten kun je ook van te voren maken he. Wanneer jij tijd hebt en dan op het moment dat je er toe bent in de oven, jij douchen en daarna lekker eten.
Denk aan lasagne bijvoorbeeld

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 08:38

Bloemkoolpizzabodem met tomatensaus en dan een hoop groente erop die je lekker vindt. Beetje kruiden en gerasptekaas en in de oven maar :9

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:56

De ovenschotel pasta/zalm van Knorr vind ik ook erg lekker.

Ik maak het zelf altijd klaar met zalm, cherrytomaatjes en spinazie a la creme.

Bodem van de ovenschaal bedekken met rauwe penne.
Diepvrieszalm even iets laten ontdooien zodat je het in blokjes kan snijden, cherrytomaatjes doormidden, en de spinazie (bevroren deelblokjes) op de penne leggen.
Dan de saus eroverheen, en veel kaas en ruim een half uur in de oven. :9

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:06

Melanzane!

Uitje + knoflook fruiten, champignons en paprika erbij bakken.
Daarna blikje tomatenblokjes erbij kieperen en laten pruttelen. Op smaak brengen met peper, zout en Italiaanse kruiden.
Dan aubergine in plakken snijden en grillen.

Daarna kan het stapelen beginnen. Laagje tomatensaus, laagje aubergine etc.
Vind het zelf lekker om af te toppen met geitenkaas :9
Dan nog even in de oven!

Sylvia_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:09

Mexicaanse paprika's gevuld met kidneybonen en tortilladeksel! :9

Kan eventueel ook met gehakt en/of andere extra groenten (champignons/mais/mexicaanse groentemix)

In dit recept staat wel dat je de paprika's eerst moet uitkoken, maar ik weet niet of dat per se moet.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... illadeksel

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:10

16969 schreef:
Niet heel streng, zo veel mogelijk, maar af en toe een stukje vlees of vis gaat er nog wel in ;) vind zalm wel heel lekker, kan ik inderdaad eens bij de courgette gooien, of bij paprika misschien ook wel lekker ja. Ben alleen niet zon aardappel fan

Groene asperges met zalm :9

Asperges wassen en onderkantjes afsnijden, daarop de zalm
leggen, bestrooien met peper en zout. Flinke scheut olijfollie en
dan 30 min op 180 graden in de oven :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:28

Bloemkool uit de oven met knoflook en amandelen :P
Nadat het in de oven is geweest opdienen met rijst en een beetje Citroen erover uitknijpen en peterselie erbij.

Is een recept uit het boek: heel veel Veg!

https://www.bol.com/nl/p/heel-veel-veg/ ... 079530660/

Staat vol met lekkere groenten recepten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 15:35

4 plakken bladerdeeg ontdooien

gehakt, uit, wortel, prei, paprika, courgette of net wat je over hebt, in de wok
tomatensaus eroverheen, roeren

op 2 plakjes bladerdeeg je prutje en dan weer bedekken met de overige twee plakjes bladerdeeg dicht drukken

paar minuten de oven in en klaar

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:20

Mexicaanse pizza:

Pizzadeeg bedekken met tomatensaus
Gehakt rul bakken met zakje burrito kruiden (zonder olie/boter/water)
Rode paprika en rode ui snijden

Gehakt, paprika, ui, mais over pizza verdelen.
Geraspte cheddar kaas (zakje van bv AH) erover

Bakken in oven.

Na het bakken lepel creme fraiche erop. Klaar! Lekker!

Eventueel restje kan opgewarmd worden, met een stuk alu folie tegen aanbranden.