En we gaan solliciteren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

En we gaan solliciteren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 10:53

Hoi allemaal!

Misschien dat het leuk is als er een topic was over solliciteren? En tips en tricks?

Mijn naam is Sterre en ik ben 20 jaar oud.

Op dit moment heb ik een baan, maar wil daar erg graag weg, ivm pestgedrag en (voor mijn astma en allergieën) een ongezonde werkomgeving.

Op dit moment heb ik alleen een havo diploma en ga ik na de zomer Social work studeren.

Omdat ik toch wel graag eventjes blijf verdienen, en de deur uit wil, wil ik toch even een tijdelijke baan.

Gisteren 6 sollicitaties de deur uitgedaan en vandaag al 1 afwijzing binnen.
(Hoogstwaarschijnlijk ivm leeftijd ;( )

5 van de 6 zijn supermarkten, als kassa medewerker.
De andere is een 2e hands kledingwinkel.

Op het moment heb ik niet echt een voorkeur, maar ik zou graag zo rond de 24 uur per week weer willen werken.

Het leek me leuk om elkaar te steunen in dit proces :)

Groetjes!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:06

Misschien een tip, bij de Aldi (als je dat kan met je allergien), zijn ze vaak juist blij met wat oudere mensen! (Die een bijbaan zoeken, oeps, 23 is totaal niet oud :') )
Ik kreeg daar op mijn 23e ook een baan, juist omdat ik wat ouder was en al wat ervaring had met mijn bijbaantjes!

Ik ben bezig met een stage. Ik studeer Interaction Design, dus er zijn wel aardig wat stages.

Brief ligt al klaar, ga hem maandag even na laten lezen aan mijn docent en dan kunnen ze de deur uit *\o/*
Laatst bijgewerkt door Es_ther op 07-03-19 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:09

Er is al een uitgebreid topic over solliciteren, en deze staat (weliswaar bijna onderaan) gewoon nog op de eerste pagina van deze categorie:
Sollicitatietopic

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:15

Es_ther schreef:
Misschien een tip, bij de Aldi (als je dat kan met je allergien), zijn ze vaak juist blij met wat oudere mensen!
*\o/*

Ik verstik me bijna in mn broodje bij het lezen bij deze zin. Oudere mensen met 23?

Als dat oud is, dan zitten er bij mijn favoriete supermarkt in mijn dorp gelukkig dinosaurussen uit het stenen tijdperk achter de kassa.

Volgens mij is op die leeftijd het minimum loon hetzelfde als dat van elke andere leeftijd?

Succes met solliciteren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:17

MarryAnneR schreef:
Es_ther schreef:
Misschien een tip, bij de Aldi (als je dat kan met je allergien), zijn ze vaak juist blij met wat oudere mensen!
*\o/*

Ik verstik me bijna in mn broodje bij het lezen bij deze zin. Oudere mensen met 23?

Als dat oud is, dan zitten er bij mijn favoriete supermarkt in mijn dorp gelukkig dinosaurussen uit het stenen tijdperk achter de kassa.

Volgens mij is op die leeftijd het minimum loon hetzelfde als dat van elke andere leeftijd?

Succes met solliciteren.

Als bijbaan ben je met 23 best wel oud hoor.
Toen ik op zoek was naar een bijbaan werd ik overal afgewezen.
Want 1 23 jarige betekent wel 2 16 jarige.

Sterre98

Re: En we gaan solliciteren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 11:18

Helaas is dat wel zo..
Toen ik 16 was en bij de Jumbo werkte verdiende ik 3.88. Zou nu richting de 7 euro gaan denk ik zo.

Waar ik nu werk verdien ik het minimumloon van een 22 jarige. Dus financieel is het heel fijn. Jammer dat de rest gewoon niet oké is.

Zal de Aldi in de gaten houden! Bedankt!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:23

Ik ben ook druk aan het solliciteren.
1 keer op gesprek geweest, bij gelijke geschiktheid koos men liever voor degene die uit een werksituatie kwam.

Begonnen met vrijwilligerswerk, waar mijn kwaliteiten direct tijdens het gesprek werden gezien en waar men direct begon over mogelijk een betaalde baan in de toekomst bij vacatureruimte. Erg fijn, dat geeft zelfvertrouwen. Telkens afgewezen worden voor zeer passende functies is op den duur best lastig.

Het valt nog niet mee. 6 jaar afwezigheid door fulltime mantelzorgen in combinatie met moeder zijn en niet heel piep zijn , is niet handig op de arbeidsmarkt heb ik gemerkt :+

Ik ben super gemotiveerd, fris en fruitig, mijn kennis en vaardigheden zijn up to date, er is werk in mijn vak, ik durf te zeggen dat ik naast opleiding en ervaring nog wat extra's inbreng. Maar je wordt zo snel op vooroordelen op de verkeerde stapel gelegd, omdat je niet binnen het plaatje past.

Ik wens ons allemaal succes!
Laatst bijgewerkt door Boras op 07-03-19 11:32, in het totaal 3 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:23

Misschien bij de Makro in Hengelo? Zie dat er verschillende vacatures zijn, onder andere op seasonal voor 24 tot 36 uur per week. Gemiddelde leeftijd ligt ook iets hoger bij de Makro :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 11:25

Destination schreef:
Misschien bij de Makro in Hengelo? Zie dat er verschillende vacatures zijn, onder andere op seasonal voor 24 tot 36 uur per week. Gemiddelde leeftijd ligt ook iets hoger bij de Makro :)

Dankjewel! Woon alleen aan de verkeerde kant van Enschede en heb geen auto tot beschikking. En ivm mijn astma is dat te ver fietsen...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:38

Ik lees ook mee :)

Ben vorige maand afgestudeerd. Ik heb wel een bijbaan, maar ben nu op zoek naar een fulltime baan. Ik heb momenteel één sollicitatie lopen, waarvan de vacature inmiddels is gesloten. Ik kan dus elk moment wat horen.

Succes allemaal :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:49

Gezien je een sociale studie gaat doen zou je ook bij een active of iets dergelijks kunnen soĺliciteren. Is schoonmaakwerk als thuiszorg. Ik weet niet of je dat lichamelijk kan, maar dan leer je alvast wat doelgroepen kennen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:53

Ik ben deze week begonnen met solliciteren en vind het nog wel lastig hoor. M’n eerste grote mensen baan :+
Vacatures vinden is ook nog een uitdaging.

Dus ik lees ook even mee :)

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 11:57

Ik zou een keer een rondje door je omgeving heen gaan fietsen en lekker brutaal naar binnen stappen bij plekken die je leuk lijken. Zo ben ik zelf bij een biosupermarkt terecht gekomen, echt super leuk werk met hele leuke collega's met leuke klanten en als bonus verdien ik ook nog boven minimumloon (met 19 jaar is dat al meer dan dat je kan wensen)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:06

Is de horeca geen idee? Daar is veel personeel nodig, zeker met oog op de zomer.

Maartje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:06

Heb je een rijbewijs? In dat geval zou je ook kunnen denken aan boodschappen bezorgen bij de Jumbo, AH oid. Doe ik zelf ook en daar zoeken ze natuurlijk juist de "oudere" mensen. Vind het zelf ook stukken leuker en afwisselender dan achter de kassa en het betaalt ook beter, omdat je in een hogere schaal zit.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 12:09

Horeca is op dit moment helaas lichamelijk te zwaar. Ben herstellende van een knie blessure en kan daardoor niet teveel lopen.

Ben idd in het bezit van een rijbewijs. Kan wel kijken of ik iets kan vinden voor bezorging!

Bedankt voor de tips!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:31

Ik ben nét uit het sollicitatieproces gelukkig! Maar bij de Aldi solliciteren is inderdaad een goede tip, daar moet je namelijk al minimaal 18 ivm werken met pellets ed.
Wat je ook kan proberen is HR-assistent, daar hoef je niet perse een diploma voor te hebben. Verder misschien schoonmaken, auto service baantjes oid? En plaats vooral even een berichtje op LinkedIn, dat kan best hard gaan!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 12:34

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:23

Je kunt een zorginstelling proberen ivm je sociale studie. Of een bouwmarkt; Gamma, Karwei, Praxis ect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 13:54

Niet het hele topic doorgelezen maaar:

- horeca
- schoonmaakwerk
- oppassen
- picnic wagentjes

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:07

Oh bah pestgedrag is echt vreselijk. Ik heb daar momenteel ook last van met 1 van mijn collega's. Gelukkig ben ik eind van de maand weg hier.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 14:17

Heb je al op indeed gekeken?
Ik heb vanaf daar gister een mail gestuurd en heb vanmiddag al een telefonisch interview :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 14:21

Inderdaad al via indeed gekeken.

Via daar al een leuke vacature gevonden :)

Horeca is helaas te zwaar ivm herstellende blessure.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 12:52

Ik kreeg afgelopen zaterdag een mailtje dat ik uitgenodigd was voor een gesprek bij de Jumbo.

Vandaag langs geweest. En zag een oude leidinggevende zitten. En die herkende me direct. Dus ook gelijk aangenomen *\%/*