Geen post

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Geen post

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 11:04

Inmiddels krijgen wij thuis al 1,5 week geen post. Lekker rustig qua folders maar ik zou wel graag de rest van de post willen hebben. :') Ik verwacht via de brievenbus post een pakketje. Vrijdag besteld bij bol.com en normaal gesproken zaterdag in huis, nu niets. Er staat nog steeds, bezorger is onderweg. Ik weet dat de buren ook geen post krijgen, en vermoed dat de rest van de straat ook geen post krijgt.

Gisteravond naar de PostNL klantenservice gebeld, deze gingen een melding doen bij het teamhoofd van deze regio. Maar hij deed er een beetje lacherig over en nam mij niet echt serieus.

Heeft een van jullie dit wel eens gehad? Hoe lang duurde het en wat heb je er aan gedaan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:10

Ik heb dit nog nooit gehad maar het lijkt me enorm lastig.
Je kunt via de PostNL app instellen dat je kunt zien welke post er bij je wordt bezorgd. Op deze manier kun je controleren of het überhaupt is gestorteerd. Mocht de post wel in je app aangegeven staan, dan kan het zijn dat de postbode zijn werk niet goed doet.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 11:17

Jolien87 schreef:
Je kunt via de PostNL app instellen dat je kunt zien welke post er bij je wordt bezorgd. Op deze manier kun je controleren of het überhaupt is gestorteerd. Mocht de post wel in je app aangegeven staan, dan kan het zijn dat de postbode zijn werk niet goed doet.

Dat zeiden mijn ouders inderdaad ook, en hebben de app geinstaleerd. Alleen krijg je een code thuis gestuurd om in de app te komen via de post :+ Maar zodra we weer post krijgen ga ik hem ook installeren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:21

Zitten jullie niet met een opengebroken weg ergens?

Overigens dat is bij vlagen hier ook. Geen post ontvangen. Er verdwijnen toch regelmatig sinds ik hier woon opgestuurde brieven en documenten. -O- rekeningen, bankpasje, medicatie, kerstkaarten enz. Een keer kregen we een dikke enveloppe met een paar weken post toegestuurd. Post van twee jaar daarvoor. Oa een paar kerstkaarten. :oo

Melden bij post.nl geeft geen beter resultaat overigens. Ik moet soms bedrijven nabellen. Jongens hebben jullie rekening inmiddels opgestuurd of moet dat nog. :o? Of post komt pas aan week of twee weken na opsturen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-03-19 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:22

Tova schreef:
Jolien87 schreef:

Dat zeiden mijn ouders inderdaad ook, en hebben de app geinstaleerd. Alleen krijg je een code thuis gestuurd om in de app te komen via de post :+ Maar zodra we weer post krijgen ga ik hem ook installeren.

Ohja, dan moet je om te beginnen wel post krijgen met die code. :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:57

estja

Re: Geen post

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:15

Hier komt de zaterdagpost al weken op maandag. Terwijl postnl op maandag eigenlijk helemaal geen post bezorgd. Blijkbaar heeft de postbode op zaterdag een ander baantje? Postnl gebeld, toen ging het 2 weken goed en daarna kwam alles weer op maandag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:21

Stuur jezelf 1 a 2 kaarten en kijk of ze aankomen.
Kan evt gewoon online via oa Greetz

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:22

Vreemd dat ze zo lacherig deden over je klacht. Bij ons worden ze wel serieus opgepakt. Meestal wordt zoiets wel snel behandelt. Ons teamhoofd neemt gelijk contact op met degene die de wijk loopt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:49

Ja wij ( lees onze buren en wij over een stuk van 3 km) hebben afgelopen jaar 5 maanden het grootste gezeur gehad met Post.NL. Door drukte (was geen eens kerst maar ruim daarvoor) hadden ze de postbezorging in het buitengebied uitbesteed aan een 3e partij. Die maakte er een enorme puinzooi van, post niet ontvangen- te laat ontvangen - verkeerd bezorgd incusief de rouwpost - brievenbuspakjes niet ontvangen (totale waarde ruim 85.-) Doordat wij allemaal bleven klagen is er uiteindelijk wat aan gedaan. We hebben onze oude bezorger weer terug. De ellende die we er van hebben gehad hoor je ze niet over. Wij hebben veel zakelijke post niet ontvangen , facturen van de verzekering voor de bedrijfswagen bijvoorbeeld, ook de herinneringen daarna waardoor de auto's onverzekerd rond reden. Hoor je ze niet over bij Post.NL erg kwalijk om het zo laks af te doen.
Toen de 3e partij de post nog bezorgde kwamen die gerust 's nachts bezorgen om 01.30 uur. Zo hadden we 2 weken geen post en dan ineens een hele stapel waarvan de helft fout bezorgt was...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:53

Openbaar klagen via hun facebook, helpt, echt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 13:01

Mijn man werkt als postbezorger en bij hun in het team komt het wel eens voor dat er ivm zieken of als er ineens veel meer post is dan verwacht, het niet allemaal op 1 dag bezorgd kan worden.
Hij is ook wel eens op maandag gaan bezorgen omdat er op zaterdag te weinig tijd was om alle wijken te bezorgen (dan kwam hij op zaterdag ook pas om 18.30 uur thuis of zo, in het donker, dan nog doorgaan met nóg een wijk is niet meer te doen).
Maar dat zijn bij hun in het team wel uitzonderingen, en gaat altijd in overleg met de planner en/of de leidinggevende.

Al weken helemaal geen post, dat is echt niet de normale gang van zaken en daar zou ik zeker achteraan blijven gaan.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 13:30

karuna schreef:
Zitten jullie niet met een opengebroken weg ergens?

Overigens dat is bij vlagen hier ook. Geen post ontvangen. Er verdwijnen toch regelmatig sinds ik hier woon opgestuurde brieven en documenten. -O- rekeningen, bankpasje, medicatie, kerstkaarten enz. Een keer kregen we een dikke enveloppe met een paar weken post toegestuurd. Post van twee jaar daarvoor. Oa een paar kerstkaarten. :oo

Melden bij post.nl geeft geen beter resultaat overigens. Ik moet soms bedrijven nabellen. Jongens hebben jullie rekening inmiddels opgestuurd of moet dat nog. :o? Of post komt pas aan week of twee weken na opsturen.

Klopt, maar de straat waar ik woon is niet opgebroken.

Matheno schreef:
Woon je toevallig in of rond Blaricum?
Nee, woon tussen Doetinchem en Arnhem.

estja schreef:
Hier komt de zaterdagpost al weken op maandag. Terwijl postnl op maandag eigenlijk helemaal geen post bezorgd. Blijkbaar heeft de postbode op zaterdag een ander baantje? Postnl gebeld, toen ging het 2 weken goed en daarna kwam alles weer op maandag.

Alleen op maandag? Dat is ook niet fijn.

Ik had dit topic eerder moeten openen. Was even weg en toen ik terug kwam lag de post zowaar op de deurmat. Alleen mijn pakketje nog niet die via de brievenpost komt, maar een deel is er er gelukkig al wel.

De reden was een incident bij de berzorging.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:17

Ja dat was bij ons ook zo, als we hadden geklaagd kon de post ineens wel 3 dagen normaal bezorgt worden om dan vervolgens weer terug in het oude te vervallen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:19

Inmiddels heb ik door dit gedoe met hun het zo geregeld dat dat wat via de e-mail kan komen dan ook zo wordt verzonden. Niets meer per post. Dat ga je krijgen als de problemen zo lang aanhouden, alle buren bij ons ook. Je moet wat als je er niet meer op kunt vertrouwen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:29

Tova schreef:
Ik had dit topic eerder moeten openen. Was even weg en toen ik terug kwam lag de post zowaar op de deurmat. Alleen mijn pakketje nog niet die via de brievenpost komt, maar een deel is er er gelukkig al wel.

Pakketjes gaan via heel andere kanalen dan brievenpost. Fijn dat je brieven er nu zijn, hopelijk komt je pakketje ook gauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:30

Als ik een tip mag geven, bel Bol.com ook even. Die kunnen beter zien waar jouw pakketje is (speciale track & trace) en of hij nog komt. Ook kunnen die direct contact opnemen met PostNL hierover. Bron: ik heb aan de andere kant van de telefoon gezeten :') en veel telefoontjes gingen over zulke zaken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:32

Koper schreef:
Tova schreef:

Pakketjes gaan via heel andere kanalen dan brievenpost. Fijn dat je brieven er nu zijn, hopelijk komt je pakketje ook gauw.

Brievenpuspakketjes gaan met de gewone postbezorgers mee.
En dat komt dus wel met de gewone post.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:41

Koper schreef:

De kleine pakketjes die door de brievenbus heen passen kunnen ook via de gewone post mee komen, dan heb je vaak geen track and trace code, wat weer een nadeel is want zo is het niet na te gaan waar deze blijft.

Post.NL zal je altijd afschuiven want jij bent in hun ogen niet de opdrachtgever, maar dat is volgens hun de afzender van het pakje. Dus moet diegene de klacht indienen dat het niet is bezorgt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 14:43

Brievenpuspakketjes kunnen ook track en trace hebben, de postbezorgers lopen ook met een scanner op zak om ze te scannen zodat de track en trace correct wordt weergegeven.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:17

Brievenbuspakketjes heb ik er meer dan genoeg van gezien op het depot. Pakkettendepot dus.

Hoe dan ook, de meeste post is nu hopelijk bij TS aanbeland.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 15:27

Koper schreef:
Brievenbuspakketjes heb ik er meer dan genoeg van gezien op het depot. Pakkettendepot dus.

Bol.com pakketjes die worden door postnl bezorgd. Net als veel chinese pakketjes etc.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:16

Buurmeisje besteld veel uit China.
Een aparte postbode komt die brievenbuspakketjes bezorgen.
Meestal bij mij want buurmeisje werkt.

Wij hadden hier laatst ook op maandag post.
Maar wil je post op maandag laten bezorgen kost dat extra geld.

Door dit topic eraan herinnerd dat ik een bestelling nog niet heb ontvangen.
Dus gemaild naar het bedrijf.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 17:38

estja schreef:

Je doet moeilijk omdat de post van zaterdag op maandag bezorgd wordt? Dat is toch geen wereldprobleem? Dat je daarover belt...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:00

capopjekop schreef:
Koper schreef:

Bol.com pakketjes die worden door postnl bezorgd. Net als veel chinese pakketjes etc.

Klopt. Er is toch ook niemand die dat in twijfel trekt?