[ENQ] Slimme producten in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tirzaah

[ENQ] Slimme producten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 22:51

Hi!

Voor mijn studie Commerciële Economie doe ik onderzoek naar het gebruik van slimme producten in huis. Hiervoor heb ik een korte enquête gemaakt.
Het invullen zal 2-5 minuten in beslag nemen.

https://goo.gl/forms/c6KN8hJFTHd8r5Am2

Bedankt alvast!

Citaat:
Slimme apparaten, ook wel 'Smart' of 'Internet of Things' genoemd, zijn apparaten die op een of andere manier verbinding maken met internet. Dat kan via het apparaat zelf maar meestal met een app op uw smartphone.
Laatst bijgewerkt door Tirzaah op 04-03-19 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbiezira

Re: [ENQ] Slimme producten in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 22:58

Bij de vraag: wat wilt u graag automatiseren in huis kan ik niet twee keer hetzelfde antwoord geven, waardoor ik aan moet geven meer interesse te hebben in iets dan ik daadwerkelijk heb.

Zou de enquete echter wel graag voor je invullen, dus misschien kan je dat even aanpassen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:04

Wat zijn slimme producten? :+

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 23:09

Urbiezira schreef:
Bij de vraag: wat wilt u graag automatiseren in huis kan ik niet twee keer hetzelfde antwoord geven, waardoor ik aan moet geven meer interesse te hebben in iets dan ik daadwerkelijk heb.

Zou de enquete echter wel graag voor je invullen, dus misschien kan je dat even aanpassen?

Je moet deze onderwerpen soorteren op volgorde van interesse. Waar je het meeste interesse in hebt geef je een 4, en het minste interesse een 1.
Ik zal kijken of in dat nog wat duidelijker kan verwoorden

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 23:12

Maanlicht schreef:
Wat zijn slimme producten? :+

Ik heb dat nog even omschreven in de openingspost.

Slimme apparaten, ook wel 'Smart' of 'Internet of Things' genoemd, zijn apparaten die op een of andere manier verbinding maken met internet. Dat kan via het apparaat zelf maar meestal met een app op uw smartphone.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:21

Ik heb hem ingevuld, wij hebben ambi-lights op internet en een Google assistent (gelijk aan Alexa).
Oh, en natuurlijk een Chromecast en smart tv’s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:26

Volgensmij heb ik vragen overgeslagen als ik bovenstaande reacties lees :+

Hier geen slimme apparaten in huis. Later ook niet van plan ivm veiligheid en privacygevoeligheid.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:59

Tirzaah schreef:
Urbiezira schreef:

Je moet deze onderwerpen soorteren op volgorde van interesse. Waar je het meeste interesse in hebt geef je een 4, en het minste interesse een 1.
Ik zal kijken of in dat nog wat duidelijker kan verwoorden

Ahhh, ik zal wel niet op hebben zitten letten, oeps! :+ zal ‘m helemaal voor invullen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:22

Ingevuld :j

Ik heb alleen een Apple tv, geen idee of dat onder slimme apparaten valt maar heb maar gegokt op ja.
Onze lichten zijn al helemaal geautomatiseerd, maar dat gaat niet via internet.. dus niet smart denk ik?
Ik had het wel leuk gevonden als er wat voorbeelden werden genoemd, want ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij smart apparaten in het huishouden :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 08:32

Ik kom niet verder bij de vraag wat je nog meer wilt automatiseren. Hij blijft aangeven dat ik maar 1 antwoord per kolom mag invullen maar dat doe ik ook. Pas als ik heel veel interesse aangeef bij 1 kolom pakt hij hem wel.
Ik heb dus geen vrije keuze hier. :+

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 08:55

Bedankt voor alle reacties!

Het is inderdaad geen eenvoudig onderwerp wat nog niet heel erg ingeburgerd is.

Mocht je aangeven dat je geen slimme producten hebt dan sla je daarna een groot deel van se vragen over.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 08:58

Suzanne F. schreef:
Ik kom niet verder bij de vraag wat je nog meer wilt automatiseren. Hij blijft aangeven dat ik maar 1 antwoord per kolom mag invullen maar dat doe ik ook. Pas als ik heel veel interesse aangeef bij 1 kolom pakt hij hem wel.

Deze onderwerpen zet je op volgorde van interesse, hierbij kijk ik er naar welke onderwerpen het hoogste scoren.

Mocht je het allemaal niet interessant vinden dan kun je het zien als 1 helemaal geen interesse 4 een heel klein beetje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:42

Tirzaah schreef:
Suzanne F. schreef:

Deze onderwerpen zet je op volgorde van interesse, hierbij kijk ik er naar welke onderwerpen het hoogste scoren.

Mocht je het allemaal niet interessant vinden dan kun je het zien als 1 helemaal geen interesse 4 een heel klein beetje.

Oh dus je moet echt 1,2,3,4 doen?
Want ik wil 1,2,2,2 doen. Ik ben nergens echt enorm in geïnteresseerd.
En hoe weet jij dan dat mijn 4 een heel klein beetje is? En niet heel erg veel? Dat geeft toch geen betrouwbare uitkomst?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 09:51

Ik heb ook geen idee wat slimme apparaten zijn. Paar voorbeelden waren handig geweest. Of de optie weet niet bij de eerste vraag. Ik heb nu nee ingevuld simpelweg omdat ik het niet met zekerheid durf te zeggen.

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 11:21

Suzanne F. schreef:
Oh dus je moet echt 1,2,3,4 doen?
Want ik wil 1,2,2,2 doen. Ik ben nergens echt enorm in geïnteresseerd.
En hoe weet jij dan dat mijn 4 een heel klein beetje is? En niet heel erg veel? Dat geeft toch geen betrouwbare uitkomst?

Goed punt! Mijn conclusie op die vraag zal ook niet zijn dat er in xxxx veel interesse is, maar dat de meeste interesse is in xx en het minste in xx.

Voor een volgende zal ik kijken hoe dit anders getest kan worden, dankje voor je feedback!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:26

Deel je de uitslagen later ook hier?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:32

Zo ingevuld. Wij maken al best veel gebruik van slimme producten misschien dat ik het daarom een duidelijk enquête vind. Wij hebben vrienden die erg ver gaan en alles op afstand doen, vaatwasser aanzetten, rolluiken op en dicht etc. Zo ver gaan wij niet haha.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:20

Inmiddels ook ingevuld!

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 12:05

Heel erg bedankt iedereen! Ik heb nog een paar reacties nodig, dus mocht iemand in je omgeving een paar minuten over hebben dan ben ik daar erg mee geholpen :)

Tirzaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 12:07

Dorien66 schreef:
Deel je de uitslagen later ook hier?

Ik zal de uitslagen niet openbaar delen maar ik kan de conclusie van de enquête wel per PB delen. Dus als je hierin interesse hebt mag je een PB sturen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 11:45

Omdat TS inmiddels voldoende reacties heeft ontvangen plaats ik bij deze een slotje. :)