Help, schoentjes voor baby 13 maanden, onuittrekbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Help, schoentjes voor baby 13 maanden, onuittrekbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 11:37

Ons schatje kan staan en zet haar eerste stapjes. Nu hebben we al heel veel slofjes en schoentjes geprobeerd, zodat ze wat makkelijker kan stappen, maar mevrouw trekt alles uit. Schoentjes met klittenband en veters zijn hier geen optie meer, ze heeft alles binnen een uur uit. Veters en klittenband trekt ze zo los en daarna gaat de schoenen uit, :') , hetzelfde geldt voor alle leren slofjes en pantoffels die we al hebben geprobeerd (+-15 paar). Sokjes kunnen we vijftig keer per dag aan en uittrekken, dus sokken met antislip zijn ook geen optie. Nu zijn blote voeten binnen geen probleem, maar buiten niet echt. Ook moet het goed zitten natuurlijk en niet te strak.

Wie heeft de gouden oplossing? Budget maximaal 100 euro

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:39

Geduld. Als ze buiten loopt kan ze ze toch niet uittrekken?

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:41

Voor binnen.. Melton slofjes, kosten ongeveer 11 euro.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 04-03-19 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 11:41

quera schreef:
Geduld. Als ze buiten loopt kan ze ze toch niet uittrekken?

Als ze buiten is, gaat ze eerst zitten. Dan trekt ze schoenen en sokken uit en loopt ze verder, niet echt een optie :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:44

Wat doet ze dan? Gaat ze buiten zitten en trekt ze dan haar schoenen uit? Ik denk dat ze dat met dit weer maar 1x doet, dan krijgt ze toch koude voeten?

Binnenshuis loopt de mijne hier ook altijd op blote voeten :j Hij heeft geen eens pantoffels.

Denk dat het een fase is. Mijn zoontje trok eerst altijd zijn schoenen uit in de autostoel. Nu doet ie dat niet meer. En nu hij gewoon lekker loopt trekt ie ook nooit z’n schoenen uit. Behalve zijn laarzen als hij in de speeltuin speelt. Het is gewoon een echt blote voeten kind :j
Maar buiten als het koud is doet hij dat niet.

Edit; zie nu dat ze idd ze ook uittrekt. En als je haar gewoon door laat lopen op sokken/ blote voeten? Dan zal ze nu toch wel leren dat dat best wel koud is? :P
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-03-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:45

Schoenen met een rits aan de zijkant. Ook fijner met aan trekken als veters. :)

Utixo

Iets langere veters en een stevige dubbele knoop.

Roadracer

Dubbele knoop leggen bij veterschoentjes?
Of anders misschien iets hogere schoentjes, die vond ik nl een crime om aan te krijgen altijd, dus wellicht dat uit ook lastiger is :D

Binnenshuis gewoon lekker op blote voeten laten lopen.

Emoe

Haha lastig probleem! Donsjes blijven hier over t algemeen geweldig zitten! Vanaf 12 maanden heb je ze met rubberen zool dus ook geschikt voor buiten! Misschien met een dubbele knoop op de veters? Die schoentjes sluiten zo mooi aan dat ze die echt niet zomaar uit krijgen dan.

En 'echte' schoentjes al geprobeerd? Allstars blijven hier ook goed aan met dubbele knoop op de veters.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:46

Schoenen met veters over de enkels en dan een dubbele of 3 dubbele knoop.
Binnen gewoon niets, dan voorkom je ge-experimenteer.
Verder gewoon niet toestaan dat ze buiten gaat zitten op straat tijdens het lopen, lijkt me ook niet zo gek toch? In de tuin liet ik ze gewoon met blote voeten, leren vanzelf wel dat het koud is. Zelfde met wanten aan de handen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 11:49

Je loopt anders op blote voeten dan met schoenen aan, is geheel andere manier van je voeten gebruiken. Kan best dat schoenen haar hinderen nu. Goed opletten of het veilig is met blote voeten en als het langer doorgaat keertje bij podoloog langs of er ergens iets fysiek hindert met de gewone winkelschoenen aan.

poes

Re: Help, schoentjes voor baby 13 maanden, onuittrekbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:21

Binnen sowieso zoveel mogelijk op blote voeten of sokken laten lopen denk ik? Dat is voor volwassenen ook best. Voor buiten is het wat lastiger ja :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:35

Laarzen met een rits.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 12:56

hier ook 2 van die lolbroeken...geduld is een van de beste woorden en hier was een brede maat dus in de breedte een oplossing bij mijn zoontje...hij heeft brede voeten en dat was dus letterlijk waar de schoen wrong. Als nog presteerd hij het om nu met buiten 8 graden zijn laarzen uit te doen en op sokken of blote voeten te lopen :+ .
pas toen ik dacht je doet maar, dan maar koude voeten....toen is het kwartje gevallen.Ze blijven idd toch aan nu ;)

dochterlief en ook haar nichtje nu al 21 zijn echte ik wil geen schoenen aan mensen....die lopen echt nu ook gewoon zonder sokken wel in schoenen buiten...maar hoe dan ook ze houden ze wel aan tot ze weer binnen zijn. Dochter doet ze in de kleuterklas ook vaak uit en pantoffels zijn stom :+

wat ik wel deed was meerdere lagen duck tape op de enkel rond de schoenen laarzen als we een dagje weg gingen, dat was lastiger om ze dan uit te frunniken!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:14

Ik heb er ook 1 die alles uittrekt. Binnen is het blote voeten ook op de opvang. Voetjes voelen koud aan maar hij lijkt er geen last van te hebben. Sws is lopen op blote voeten beter. Voor outdoor heb ik weinig tips dan laat hij de schoenen vaak wel aan aangezien de omgeving dan leuker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:25

Heb je al eens schoentjes met een gesp-sluiting geprobeerd? Vrijwel onmogelijk voor kleintjes om los te krijgen. Deze zien er ook wel uit als een goede soepele zool.

Je hebt ze uiteraard in allerlei soorten en maten. ;)

http://www.westlaytonvillage.org/babysc ... -2848.html

http://www.westlaytonvillage.org/babysc ... -2782.html

http://www.westlaytonvillage.org/babysc ... -2773.html

https://www.torfs.nl/nl/meisjes/schoene ... byschoenen

https://www.torfs.nl/nl/meisjes/schoene ... byschoenen

Of zoiets als dit met klittenband over de veter (al is dit weer niet geschikt voor buiten).
http://www.westlaytonvillage.org/babysc ... -2754.html

Of inderdaad een kort laarsje met rits, al weet ik niet hoe die zool is;
http://www.westlaytonvillage.org/babysc ... -2953.html

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-19 15:56

Bedankt voor jullie suggesties! Kan weer verder met proberen:

@Shanna: hoe weet je welke maat je moet hebben bij Westlaytonvillage of Torfs? In Nederland heeft Loes nu maat 19, hoe weet ik wat de juiste maat is bij jouw suggesties?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:49

De EU maat is de nederlandse maat. Bij Torfs kan je ook gratis retour sturen. Voor hoe de merken vallen moet je even googlen of contact opnemen met de winkels, mijn dochter heeft van het ene merk een (of zelfs 2) maten groter nodig als van een ander merk.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:56

Wat hier gezegd wordt van laarzen of schoenen met veters is niet goed. Al zeker geen Allstars! De voetjes van je kindje moeten zich nog ontwikkelen, de gewrichtjes die erin zitten zijn nog heel zacht. Dus geen schoenen met harde zool of andere "stevige" schoenen op deze leeftijd.

Bij mijn zoontje bleven Zootjes een tijdje goed zitten.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:02

Is een dikke maillot geen optie? Of eventueel slofjes en daar een iets grotere maillot over, dan heb je igg geen blote voeten :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:18

Een ouderwetse optie, maar heel effectief: leren klompsokjes.

Bandje om de enkel en bijna niet uit te krijgen en slijtvast.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 17:41

Zo was ik zelf ook, TS. Mijn moeder werd er wanhopig van. Gaat vanzelf over. Binnen in ieder geval lekker op haar blote voeten laten lopen (of sokken met anti-slip). Leg je haar ook uit waarom jij je schoenen wel buiten aanhoudt? Veel mensen vinden het raar om dingen uit te leggen aan een baby/klein kind, terwijl ze je echt wel begrijpen. Anders kun je altijd nog duct-tape erom doen (geintje natuurlijk). :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:03

Vroeger toen ik in een schoenenzaak werkte had mijn baas altijd een goeie tip. Doe de veters andersom erin. Dus de strik beneden. Dan kunnen ze de veters wel losmaken maar krijgen ze de scheoen niet uit want daarvoor moet je de veters echt goed losmaken.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:47

Duct tape :+